Ga naar inhoud

Probleem met SSD installatie


Aanbevolen berichten

Ik heb al van alles geprobeerd om een SSD bij te plaatsen in mijn PC: wel of niet nieuwe installatie windows 7, Hd als wel of niet hidden, wel of niet active, HD en SSD wel of niet aangekoppeld, BIOS SATA op ahci of ide. Configuratie: ASRock 970 Extreme3 AM3+ 970 4xDDR3 ATX, AMD Phenom II X4 965, 3.40GHz, 6MB, AM3, 8GB DDR3 1866 MHz Cl9 Kingston HX Genesis 128GB Samsung 830, WDC WD6400AACS-00G8B0 (596 GB, IDE) , Als er EEN disk aan hangt, dan werkt het prima, maar zogauw de tweede gekoppeld wordt, dan start windows niet meer op. EEn keer ging het goed, maar na opnieuw opstarten weer het zelfde liedje. Ik begrijp er niets meer van, Wie weet raad? :(
Link naar reactie
ide en sata, ik heb dat ooit ook eens moeten oplossen.. als ik me goed herinner, moet sata in dat geval op ide zijn ingesteld. en idem: hoe is die ide gejumperd: staat ie master, probeer een single of cs, oftewel: ook met dat aspect moet even spelen. ook: staat op beide schijven een besturingssyteem??
Link naar reactie
[quote:6af63925a7="derkdejong"]ide en sata, ik heb dat ooit ook eens moeten oplossen.. als ik me goed herinner, moet sata in dat geval op ide zijn ingesteld. en idem: hoe is die ide gejumperd: staat ie master, probeer een single of cs, oftewel: ook met dat aspect moet even spelen. ook: staat op beide schijven een besturingssyteem??[/quote:6af63925a7] Ik heb ook gevarieerd met wel en geen besturingssysteem op de 2e schijf. Dat heb ik in de tekst eerder al aangegeven met al of niet hidden. De "gewone" HD is een SATA disk, dus master of CS speelt geen rol. Ook bij een SATAdisk moet je in de BIOS (UEFI) kiezen tussen AHCO of IDE. Als ik het goed begrijp is de formele benaming van een SATA-disk IDE-SATA.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...