Ga naar inhoud

openen mailbijlage pdf-bestand


Aanbevolen berichten

De pdf-bijlagen van mails (MS Outlook 2003) zijn bij aanklikken van "openen" niet leesbaar. Ik kan ze wel openen als ik deze bijlage afzonderlijk ga openen met adobe reader. Alhoewel ik met Windows 7 werk krijg ik soms het bericht "PDF-Vista koppelen".... Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pdf-bijlagen automatisch (= onmiddellijk) leesbaar zijn bij het aanklikken van "openen" ? (adobe reader ergens aan outlook koppelen op zo ? ) Dank bij voorbaat Roel
Link naar reactie
als je in de verkenner op een pdf klikt opent die dan meteen of krijg je eerst een dialoog met de vraag met welk program te openen? klik eens rechts in verkenner op een pdfbestand, kies openen met, selecteer gewenst programma en zorg dat een vinkje staat bij 'dit programma altijd gebruiken om deze bestanden te openen'
Link naar reactie
merkwaardig, bij mij is het zo: zodra er een program is geïnstalleerd om pdf te lezen, verschijnt ook de optie 'openen met' in het rechtsklikmenu. als jij nu klikt op openen, krijg je een menuutje om een programma te kiezen, en daarin staat dan tevens het vinkje 'altijd openen met dit programma'. probeer eens. lukt het niet: installeer dan sumatra, een eenvoudige, snelle en zeer effectieve pdflezer. haal m wel bij de maker (en nooit bij sites als gratissoftware en softonic!!) http://blog.kowalczyk.info/software/sumatrapdf/download-free-pdf-viewer.html (lijkt engels, maar na install gewoon in nl)
Link naar reactie
roeltack jij geeft als antwoord [i:12a53ceedd]Dank voor je berichtje : dat is juist een probleem : als ik de pdf-bijlage aanklik met de rechtermuistoets krijg ik een menu-tje waar "openen" in staat.[/i:12a53ceedd] Maar derkdejong vraagt: [i:12a53ceedd]als je [u:12a53ceedd]in de verkenner [/u:12a53ceedd]op een pdf klikt opent die dan meteen of krijg je eerst een dialoog met de vraag met welk program te openen? klik eens rechts in verkenner op een pdfbestand, kies openen met, selecteer gewenst programma en zorg dat een vinkje staat bij 'dit programma altijd gebruiken om deze bestanden te openen'[/i:12a53ceedd] En jij doet dat met de bijlage in je mail. De bedoeling is om in de verkenner een bestand op te zoeken met de extensie .pdf en daar dus met rechts op klikken. Sorry derkdejong als ik het gras voor je voeten weg maait.
Link naar reactie
Hartelijk dank voor jullie reactie... Met de verkenner kan ik inderdaad onmiddellijk het pdf-bestand openen. Best moet ik dit bestand dan eerst copiëren naar een "gemakkelijk" bereikbare map in bv "mijn documenten". Dus op die manier kan ik het pdf-bestand met de verkenner zonder problemen openen of gewoon Adobe reader opstarten en het pdf-bestand aanklikken. Wat ik dus niet kan en wat dus eigenlijk mijn probleem blijft is het openen van het pdf-bestand in de mail zelf : als ik daar het pdf-bestand met de rechtermuistoets aanklik krijg ik alleen de mogelijkheid " openen" en niet "openen met...."
Link naar reactie
roeltack jij zegt: [i:639e2c3dca]Met de verkenner kan ik inderdaad onmiddellijk het pdf-bestand openen.[/i:639e2c3dca] Doe je dat door met links te dubbel klikken of zoals we je hebben voorgesteld? Ik heb op het internet ook nog het volgende gevonden: In outlook express klik je op Extra-> Opties-> Tabblad beveiliging. Daarna het vinkje weghalen bij: Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan. Ook heb ik nog het volgende gevonden: http://www.byte.nl/wiki/Mail_Attachment_Problemen en http://www.computeridee.nl/faqman/internet/e-mail/openen-van-pdf-documenten Het zou nu toch moeten lukken, succes.
Link naar reactie
oeps, eventjes niet goed opgelet : ik probeer idd eerst eens via de verkenner een pdf-bestand te openen door te klikken op "openen met" (wat in het mailbericht zelf niet mogelijk is) en daar de standaard "lezer" bv adobe reader aanduiden.... Misschien lukt het wel. Ik kan dit niet onmiddellijk uittesten want de betrokken pc staat bij een vriend van mij.. Dank voor de tips en ik laat graag iets weten als het gelukt is !! groeten roel
Link naar reactie
Hallo Forumhelpers Het is idd gelukt : met de verkenner een file aanklikken en dan met "openen met" het juiste programma aangeven dat altijd moet gebruikt worden, in dit geval dus adobe reader... simpel ... als je het weet natuurlijk, zoals dat meestal wel het geval is. Hartelijk dank aan iedereen !!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...