Ga naar inhoud

Outlook Express overzetten naar Outlook?


Aanbevolen berichten

Ik werk met XP SP3. Sinds enige tijd heb ik Office 2010 op mijn computer en nu wil ik eigenlijk mijn Outlook Express vervangen door (Office) Outlook. Vraag: Is dit wel verstandig? Inmiddels heb ik mijn accounts in Outlook opgeslagen, maar ik zit nog met mijn mappen en adresbestanden uit OE. Hoe krijg ik die zonder kleerscheuren overgezet? Wie kan en wil helpen? Ben nog steeds wel een beetje digibeet.... Sander
Link naar reactie
[quote:a5eaecc557="derkdejong"]menu bestand-importeren[/quote:a5eaecc557] Dank je. Ben al een aardig eindje op weg met de mails inmiddels. Toch weet ik nog geen raad met mijn adressen. Contactpersonen zijn wel allemaal in Outlook gekopieerd, maar met de verschillende categorieen, zoals ''familie'' of ''club'', e.d,. is me dat nog niet gelukt. Iemand nog een tip misschien? bij voorbaat dank, Sander
Link naar reactie
bedoel je dan "groepsadressen" zoals familie, club enz? Mijn ervaring is dat je die opnieuw moet aanmaken. Zo ben ik nu behoedzaam een 2e pc in huis met XP en O.E. aan het voorbereiden voor Outlook (2003) met het oog op een W7 op die 2e (of een andere) pc.; het adresboek werd wel al geïmporteerd, maar de emailmappen (ingekomen en verzonden) zijn nog niet zo ver. Inderdaad jammer dat het allemaal zó vreselijk moeilijk moet. LiveMail ook al eens uitgeprobeerd en Thunderbird. Al die programma's hebben hun voor- en nadeel.
Link naar reactie
[quote:5a27c358d9="f.j.stols"]bedoel je dan "groepsadressen" zoals familie, club enz? Mijn ervaring is dat je die opnieuw moet aanmaken. Zo ben ik nu behoedzaam een 2e pc in huis met XP en O.E. aan het voorbereiden voor Outlook (2003) met het oog op een W7 op die 2e (of een andere) pc.; het adresboek werd wel al geïmporteerd, maar de emailmappen (ingekomen en verzonden) zijn nog niet zo ver. Inderdaad jammer dat het allemaal zó vreselijk moeilijk moet. LiveMail ook al eens uitgeprobeerd en Thunderbird. Al die programma's hebben hun voor- en nadeel.[/quote:5a27c358d9] Inderdaad, allerlei verschillende groepen waar mijn inkomende mail zich automatisch in kan nestelen. Ik kan niet eens vinden hoe ik die verschillende groepen kan aanmaken in Outlook, iets wat heel gemakkelijk gaat in OE. Het gaat in Outlook alleen over ''contactpersonen'' en ''voorgestelde contactpersonen''. Verder kom ik niet.....
Link naar reactie
[quote:a9cc42ad29="derkdejong"]tja, ik ben (ook daarom) nog steeds enthousiast gebruiker van oe...! de vraag in je openingspost 'is overgaan wel verstandig' was zo gek nog niet.... :wink:[/quote:a9cc42ad29] Ben blij dit te lezen, want ik ben me nu toch wel degelijk achter de oren aan het krabben met dat Outlook. Het vervelende is alleen, dat als ik nu bv. een foto wil verzenden met Picasa ik altijd word doorverwezen naar Outlook in plaats van naar OE. Dit gebeurt ook nog op andere momenten. Zou dat nog te veranderen zijn? Sander
Link naar reactie
Bij mijn zwager kreeg ik op een bepaald moment op geen enkele manier van een hele oude OE de maildressen naar Outlook geexporteerd/geimporteerd... Bijna aan het einde van mijn opties.. via excel ook nog geprobeerd.. heb ik het volgende gedaan: je selecteert in het oude adres boek alle adresen en dan Ctrl+C dan ga je naar het adresboek in Outlook en dan Ctrl+V En dat werkte probleemloos... 8)
Link naar reactie
[quote:d82cdf2a6d="derkdejong"]ja, dan moet je ervoor zorgen dat oe als standaardmailclient staat ingesteld. via menu start, programma-toegang en instellingen, of in oe zelf, of in internet explorer[/quote:d82cdf2a6d] Dank. Dit heb ik gedaan en het werkt nu inderdaad zoals ik wil! Vergeet Outlook!
Link naar reactie
[quote:20bfa03b23="andre@home"]Bij mijn zwager kreeg ik op een bepaald moment op geen enkele manier van een hele oude OE de maildressen naar Outlook geexporteerd/geimporteerd... Bijna aan het einde van mijn opties.. via excel ook nog geprobeerd.. heb ik het volgende gedaan: je selecteert in het oude adres boek alle adresen en dan Ctrl+C dan ga je naar het adresboek in Outlook en dan Ctrl+V En dat werkte probleemloos... 8)[/quote:20bfa03b23] Dat krijg ik niet gedaan. Het Adresboek in Outlook reageert bij mij niet op Ctrl-C. Misschien moet ik dat Adresboek ergens anders zoeken, om het te kunnen benaderen?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik haak toch nog even in op dit draadje, aangezien ik veel moeite had om met name het O.E. adresbork over te zetten naar Outlook in een andere PC. Uiteindelijk lukte het met: 1) op de oude pc ook Outlook geinstalleerd. Probleem kan zijn dat het nieuwe adresboek soms wat vreemd wordt: kwestie van voornamen, achternamen etc. Beter is de adressen in OE tevoren consequent te maken volgens één schema. 2) Vervolgens met "Easy Transfer" de hele pc-handel (via een stickie, maar kabel is natuurlijk beter als je die hebt) over gezet op nieuwe pc, aannemend dat Outlook daar al geïnstaleerd is. Nogmaals: adresboek wel controleren, daar kunnen namen verhaspeld zijn (zie boven). 3) eerdere pogingen de PST-bestanden te zoeken, te kopiëren etc. faalden bij mij. 4) de oudere email-bestanden kopiëren is ook een ander verhaal.
Link naar reactie
[quote:081f336fe2="f.j.stols"]ik haak toch nog even in op dit draadje, aangezien ik veel moeite had om met name het O.E. adresbork over te zetten naar Outlook in een andere PC. Uiteindelijk lukte het met: 1) op de oude pc ook Outlook geinstalleerd. Probleem kan zijn dat het nieuwe adresboek soms wat vreemd wordt: kwestie van voornamen, achternamen etc. Beter is de adressen in OE tevoren consequent te maken volgens één schema. 2) Vervolgens met "Easy Transfer" de hele pc-handel (via een stickie, maar kabel is natuurlijk beter als je die hebt) over gezet op nieuwe pc, aannemend dat Outlook daar al geïnstaleerd is. Nogmaals: adresboek wel controleren, daar kunnen namen verhaspeld zijn (zie boven). 3) eerdere pogingen de PST-bestanden te zoeken, te kopiëren etc. faalden bij mij. 4) de oudere email-bestanden kopiëren is ook een ander verhaal.[/quote:081f336fe2] Heb inmiddels besloten van Outlook af te zien, ook al omdat ik nu de instellingen zo veranderd heb, dat OE weer mijn standaard is.
Link naar reactie
[quote:6d80de9182="f.j.stols"]ja met XP kan dat (nog steeds.); met W7 niet meer.Maar ik verlang ook nog wel eens naar OE.[/quote:6d80de9182]Ik helemaal niet meer! Ik heb op mijn PC inmiddels al een paar jaar Windows Live Mail en dat lijkt vrij veel op OE, echter wel met een paar verbeteringen m.b.t. een paar lelijke schoonheidsfoutjes die bij veel mensen onterecht nogal eens tot verwarring leidden. Verder werkt het in mijn beleving helemaal eender, evenals Thunderbird dat doet. Noem eens één aspect op waar OE toch beter in was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...