Ga naar inhoud

Windows 7/SBS 2008 vragen


Aanbevolen berichten

Ik verzorg de automatisering op de Volksuniversiteit Venlo. Nu ben ik vooral kennis qua scripten (php/mysql/html) en de office applicaties maar heb ik minder verstand van de serverkant, daarom een aantal vragen. Ik heb de antwoorden op deze vragen op het web proberen te zoeken maar was hier erg veel tijd mee kwijt zonder bevredigend antwoord. 1. We hebben een gezamenlijke mailadres (aparte gebruiker) waar meerdere medewerkers toegang tot hebben, dit krijgen ze door deze mailbox toe te voegen. Nu is de wens om de reacties op deze gezamenlijke mail (info@vuvenlo.nl) zichtbaar te maken in de "verzonden items" van de gezamenlijke mail en niet in de verzonden items van de gebruiker die de mail verstuurd. Hoe zorg ik ervoor dat als de afzenden "info@vuvenlo.nl" is deze in de verzonden items van dat adres komt als een andere gebruiker deze verstuurd? 2. Is het mogelijk om (bijvoorbeeld via een batch) een computer standaard instellingen te geven voor de gebruiker. Het gaat hier dan om het standaard instellen van mailboxen/kalenders (inclusief toevoegen van extra mailboxen+kalenders van andere gebruikers) en standaard instellen van printers (specifiek wachtwoord per gebruiker voor printen). Nu moet ik voor elke gebruiker op elke pc deze handeling handmatig doen. 3. Is het mogelijk software updates via de server te laten lopen? Ik had iets gevonden over group policy maar kreeg dit niet werkend om bijvoorbeeld Google Chrome te verspreiden. We werken met Windows 7, Outlook 2003, Small Business Server 2008 en Microsoft Exchange server 2010
Link naar reactie
Hier even kort en bondig de antwoorden op je vragen: 1) Voor zo ver ik weet is dit niet mogelijk. Wellicht met third party software, maar standaard zet Outlook alle verzonden mail in de mailbox van degene die de mail verstuurt 2) Dit is zeker mogelijk met group policy, of een pakket als RES Workspace Manager (de Express versie is gratis). Het gaat echter te ver om hier uit te leggen hoe je een en ander instelt. Google en de Technet library zijn je vrienden, hier... 3) Het installeren van updates voor Microsoft producten kan met behulp van WSUS, het uitrollen van software kan via group policy Nogmaals: het gaat veel te ver om hier uit te leggen hoe je bovenstaande dingen voor elkaar krijgt. Zeker voor punt 2 en 3, want dit moet echt basiskennis zijn voor iedere systeembeheerder...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...