Ga naar inhoud

32bit of 64bit


Aanbevolen berichten

[quote:19b947da93="vedion"]het gaat om een laptop van packard bell het is de etna-gm etm00[/quote:19b947da93] Zou je daarvan een hyperlink naar de Packard Bell site kunnen posten. Want ik kan er via Google niet veel over vinden. Wel vond ik deze Engelstalige thread [url=http://uktsupport.ipbhost.com/index.php?showtopic=14953]packard bell disassembly.[/url] Kan het kloppen, dat het om een Easynote TN65-T-440UK gaat? Volgens die PDF die je kunt downloaden, zou er onder de laptop een klepje moeten zitten, om toegang te kunnen krijgen tot het werkgeheugen. Volgens deze hyperlink [url=http://www.memoryupgrade.pro/packard-bell-memory1-easynote-easynote-tn65-t-440uk.html]Superior Packard Bell EasyNote TN65-T-440UK memory upgrades - DDR2 667MHz SO-DIMM RAM expansions,[/url] zou er maximaal 4GB werkgeheugen in kunnen. Als dit klopt, denk ik niet dat je het verschil van die extra 1 GB gaat merken.
Link naar reactie
[quote:0398269607="vedion"]klopt het dat je met een 32bit tot en met 4 gb kan gaan en alles daarboven met 64bit en als er nu 3gb in zit merk je dan verschil als je er 4gb in zou doen.[/quote:0398269607]Ik neem aan dat dit, hoewel alle leestekens ontbreken inclusief vraagtekens, een vraag is. Ik zou als ik jou was daar toch iets meer zorg aan besteden. In een iets ander geval zou het wel eens minder duidelijk kunnen zijn Inderdaad 32 bits/64 bits. Het aantal bits bepaalt hoe hoog je kan adresseren. Dus 2 tot de macht 32 = 4.294.967.296. In de binaire wereld rekent men voor een factor 1000 met 1024 (is 2 tot de tiende). Door herhaald delen door 1024 kom je uit op precies 4, m.a.w. 4 gigabyte, het maximum dat met 32 bits is te bereiken. Daarboven moet je dus een andere processor kiezen.
Link naar reactie
Een hele discussie, maar wat verwacht je er eigenlijk van? Pas als er onvoldoende geheugen is, dan wordt je laptop trager. Dus als je minder dan 3GB geheugen gebruikt, dan heeft het bijplaatsen van extra geheugen geen zin. Dus of je nu 3GB hebt of 16GB maakt niet uit zolang 't maar niet volledig vol zit. Kijk eens bij taakbeheer (alt-crtl-del => prestaties) hoe vol je geheugen nu is? Ik gebruik bv 3GB (70%) van de 4GB en heb veel programma's op de achtergrond meedraaien.
Link naar reactie
Bedenk wel dat dit een momentopname is, misschien wel op een tijdstip waarop de computer weinig heeft te doen. Als je een fanatiek gamer bent, kan het er heel anders uit zien. M.a.w. als je alleen maar wat brieven schrijft etc. kan je hier best mee vooruit. Maar gamen verlangt snelheid en dan schiet je ook met vergroten van de cach niet echt op. De kardinale vraag is dus: "Wat verlang je van je systeem". Kjiratsiekoedel heeft dus, mits hij hiermee rekening houdt, gelijk. Even een kleinigheid, het is Mb (hoofdletter dus), de kleine letter m betekent millie (duizendste) en dat wordt vast niet bedoeld :) .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...