Ga naar inhoud

MSMPENG maakt XP computer traag


Aanbevolen berichten

Sinds de installatie van Acronis 2013 is mijn computer, met name bij het gebruik van de verkenner, veel trager geworden. Een blik in Het taakbeheer (Win XP) laat mij zien dat MsMpEng.exe telkens, wanneer ik in de verkenner loop te rommelen, naar de 50% CPU gebruik of hoger stijgt. Geen idee of dit fenomeen en de installatie van Acronis met elkaar te maken hebben of dat het toeval is dat dit is gebeurd. Op Internet diverse berichten hierover gevonden (MsMpEng.exe schint onderdeel van MSE en Defender te zijn) maar een duidelijke oplossing heb ik niet kunnen vinden.
Link naar reactie
Daar lag het inderdaad aan. Wat heel vreemd is, is dat ook het gedrag in de verkenner was veranderd. Dubbelklikken op b.v. een jpg bestand gaf mij de eigenschappen van dat bestand te zien in plaats van dat het bestand geopend werd in een viewer. Nog geprobeerd om via msconfig bepaalde processen die aan Acronis waren gelieerd uit te zetten maar ook dat hielp niet. Ten einde raad Systeemherstel in werking gesteld en het probleem is geheel opgelost. Acronis heeft kennelijk zijn nukken.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...