Ga naar inhoud

Ghost (van Norton) krijgt geen toegang tot W8 partitie.


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen Als ik een Ghost wil maken, krijg ik de mededeling dat de partitie niet bereikbaar is en niet goed afgesloten. Ik heb gelezen dat ik in Energiebeheer het opstarten moest veranderen, omdat Win 8 standaard een soort slaapstand gebruikt. Dat hielp niet. In een CMD een 'shutdown' gebruiken, helpt ook niet. In Windows 7 had ik totaal geen probleem. Weet iemand wat hier aan de hand is? groeten, Ptr
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik kon Debian 6 met EFI ook niet werkend imagen met Ghost. Heb nu Clonezilla ... en de 1e tests zien er goed uit, het systeem boot weer... Het is wel goed lezen wbt de opties! Ik heb toch voor advanced gekozen, met de automatische versie wist ik niet wat er gebeuren ging en dat risico wilde ik niet lopen. Handig... er zit op die Clonezilla CD mooi een shell optie! Kun je eea nog doen... er zit zelfs een midnight commander in (de Linux versie van iets als de oude DOS Norton Commander) ook erg handig. MC start je in de shell op met ... mc ..... zoals altijd... ;) PS: Clonezilla waarschuwde overigens netjes dat een partitie te lang geleden een check gehad had.... dus effe deze partitie geunmount en dat nog even gedaan... De nieuwe kloon staat nu te imagen... morgen testen... Een 2 TB drive die voor 1.8 vol zit kost iets minder dan 7 uur... Doe je een bit-to-bit copy dan mag je wel op 12 uur rekenen voor zo een SATA-schijf..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...