Ga naar inhoud

Windows 7 installeren op RAID-systeem


Aanbevolen berichten

Ha allen, Ondertussen ben ik zo'n 3 weken bezig met het installeren van Windows 7 op een Raid-system die ik gekregen heb. Het is voorheen gebruikt als rekencomputer, als ik het goed heb, er zit dan ook geen optimale videokaart in, wel 8 gig werkgeheugen en 2 flinke processors tevens zitten er 4 sleuven in waar ik een harde schijf op aan kan sluiten (dus in totaal 4 schijven van 80 gig, 320 gig toaal) Wat ik wil proberen is windows 7 installeren, om het als normale pc te kunnen gebruiken, met RAID 0: dat moet volgens mij wel kunnen? Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd: Booten vanaf een USB-stick met daarop windows als installatie-file, lukt niet. Een van de harde schijven aansluiten op mijn laptop en op die harde schijf dan windows installeren lukt ook niet, dan krijg ik de melding: "Kan Windows niet op deze schijf installeren. Configuratie van of installatie op schijven die op een USB- of IEEE 1394-poort zijn aangesloten wordt niet ondersteund." De installatie-files kopiëren naar een van die schijven, dan de schijf weer in die pc doen, om zo windows te installeren, lukte me ook niet. Want tijdens de installatie kreeg ik een foutmelding.. Hebben jullie ideeën? Ik sta overal voor open, en wil alle opties gerust nog een keer proberen, dan kan ik ook exact zeggen waar het fout gaat. Ik hoop van harte dat jullie mij kunnen helpen! (: Groet, Sam
Link naar reactie
Waarschijnlijk kan de installatie geen harddisks vinden, omdat de raid controller niet herkend wordt, of dat er nog geen raid set gemaakt is. Als ik twee fysieke processoren lees, en 4 harddisks van 80 GB, ga ik al snel denken dat het een server is, en dat windows 7 misschien niet zo'n goede keuze daarvoor is. Kan je eens het merk en type van de machine hier plaatsen? Vier schijven in raid 0 zou moeten werken, als is het niet aan te raden. Het is snel, maar als er een fout gaat, is alles weg. Ik zou zelf eerder kiezen voor 1x Raid 0, met twee schijven, voor windows, en 2 schijven in Raid 1, voor de data, gaat er dan wat fout met een van de harddisks, ben je niets kwijt. Soms kan je tijdens het opstarten op een toetscombinatie drukken om in de raidcontroller te komen, en je raid te configureren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...