Ga naar inhoud

windows 8 fouten


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een weekje geleden een nieuwe Asus laptop gekocht met Windows 8. De eerste 2 dagen deed alles het goed, daarna kwamen er wat fouten. Bij de verplichte Windows updates moest er op het einde opnieuw opgestart worden. Dat duurde uren en uren. Uiteindelijk via de aan/uit knop laptop uitgedaan. Daarna deed ie het gewoon. Als ik een site wil openen (in Internet Explorer) geeft ie regelmatig meteen aan dat de pagina niet kan worden weergegeven. Zowel in de desktopmode als in het startmenu. Ook als ik op een link klik gebeurt dat regelmatig. Als ik daarna ff simpel op de adresbalk ga staan en enter klik pakt ie de site wel. Geen groot probleem, maar soms wel bloedirritant. Bij betalingen via i-deal bijvoorbeeld doet ie dat ook. Dan de windows-store. Als ik die open geeft ie aan dat ie niet geopend kan worden omdat er geen werkende internet-verbinding is. Ik druk op het vorige-pagina pijltje en voila, daar is ie wel. En dit gebeurt dus ook weer via een link als je een spel vanuit de windows-store wilt updaten. Dan nog de afsluiten-knop. Opnieuw opstarten en in slaapstand gaan doet ie allemaal. Afsluiten echter doet ie niet meer. Dan blijft ie gewoon aan alsof er niets is gebeurt. Als ik hem niet gebruik, klap ik nu gewoon het scherm dicht, dan gaat ie in slaapstand. Maar er zijn best momenten dat je m gewoon helemaal uit wilt doen. En de laptop continue via de aan/uit knop uitzetten lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Het zijn dus geen grote problemen, maar t kan wel bloedirritant worden. Bij m'n desktop waar ik windows xp op had en nu windows 8 op heb gezet heb ik overigens dezelfde fouten. Dus eerst dacht ik dat het kwam doordat mn desktop al wat ouder is, maar nu dus ook bij mn nieuwe laptop. Wie heeft deze problemen nog meer of weet hoe dit te verhelpen? Alle windows-updates zijn al voltooid.
Link naar reactie
canonboy zegt: [i:2af9117b55]ik vind Windows 8 in het zelfde rijtje van mislukkingen van Microsoft als Windows millennium Vista[/i:2af9117b55] En waarop baseer jij dat? In een forum komen meestal gebruikers aan het woord die problemen hebben met welk programma of onderdeel dan ook. En vaak ook hardware problemen. Veel gebruikers die willen helpen en denken een oplossing te hebben zeggen zelf geen problemen te hebben en natuurlijk reageren al die duizenden die geen vragen hebben ook niet. Ze hebben zich misschien van te voren goed verdiept in de nieuwe materie en hebben daarvoor de nodige computerbladen of boeken aangeschaft. Als je 18 ben/wordt dan weet je niet hoe gauw je rijlessen gaat nemen en de theorie door nemen want je wil wel graag slagen en je rijkunsten vertonen. Maar voor een computer gelden vaak andere voorwaarden, hij moet het gewoon doen, en waarom werkt een nieuwe niet zoals de vorigen?
Link naar reactie
[quote:92cf7d8211="canonboy"]leuk het dat Windows 8 . doe eens een herstel punt van voor die updates . ik vind Windows 8 in het zelfde rijtje van mislukkingen van Microsoft als Windows millennium Vista[/quote:92cf7d8211] Windows Me en Windows Vista zijn twee verschillende versies.... :wink: Maar inderdaad, niet iedereen is blij met Windows 8: [url]http://www.nu.nl/gadgets/3364794/windows-8-had-startknop-moeten-houden.html[/url]
Link naar reactie
lion in de review van Windows 8 van de door jouw aangegeven link lees ik: [i:4214fe8085]Prestaties Voor deze review hebben wij Windows 8 getest op zowel een laptop met touchscreen als een tablet. Over de prestaties van het besturingssysteem hebben we niets te klagen. Het draait op de diverse apparaten die we in handen hebben gehad snel en soepel. De functionaliteit waarbij twee apps naast elkaar op het scherm draaien, zorgt niet voor vertraging. Ook zwaardere programma’s draaien, het wisselen tussen apps, het openen van games en het wisselen tussen de oude en nieuwe omgeving gaat allemaal moeiteloos.[/i:4214fe8085] Kijk dat is belangerijk voor een besturingssysteem en wordt gewaardeerd, maar er blijven natuurlijk altijd mensen die een detail niet mooi vinden of op een andere plaats staat dan men gewend is. Ja mijn eerste auto was een Borgward Isabella met ...stuurversnelling..., gelukkig veranderen de tijden.
Link naar reactie
[quote:092971bd8e="gertcornieuw"]Kijk dat is belangerijk voor een besturingssysteem en wordt gewaardeerd, maar er blijven natuurlijk altijd mensen die een detail niet mooi vinden of op een andere plaats staat dan men gewend is. Ja mijn eerste auto was een Borgward Isabella met ...stuurversnelling..., gelukkig veranderen de tijden.[/quote:092971bd8e] Kijk, iedere vooruitgang is nog geen verbetering! Die Borgward was een kwaliteitsproduct. Er zijn tegenwoordig legio automerken die propageren dat ze "enorm goed" zijn, maar dat valt vaak vies tegen. We moeten de zaken niet door elkaar halen: 1) De kwaliteit van een product ("fitness for use") 2) De "diversiteit" van een product (ofwel: wat kan ik er mee en heb ik dit allemaal nodig?) Een product dat veel meer mogelijkheden in huis heeft dan een product dat dit niet heeft, hoeft per definitie zeker niet "beter" te zijn. Ik ga in eerste instantie voor "1" en dan ga ik eens kijken wat ik allemaal nodig denk te hebben. Blijkbaar zijn er v.w.b. Windows nog een enorm aantal mensen die met een PC werkt (geen laptop of tablet), en het blijkt dat die niet zitten te wachten op een (geheel nieuw) Teletubby scherm, maar die "gewoon" iets vertrouwds willen zien. Een product dat verbeterd is t.o.v. de vorige versie, maar met dezelfde vertrouwde interface......
Link naar reactie
Excuus voor mijn late reactie. Systeemherstel werkte zelfs niet eens meer, dat duurde uuurreeeennnn. Heb de laptop uiteindelijk maar gerecoverd (zoveel stond er toch nog niet op). Het enigste wat nu wel weer goed werkt is de aan\uit knop. De laptop kan ik nu weer op een normale manier uitdoen. Voor de rest, al die software foutjes...het blijft één groot drama!!!
Link naar reactie
[i:a3e2787259]Voor de rest, al die software foutjes...het blijft één groot drama!!![/i:a3e2787259] sander_86, ik denk dat er maar 1 oplossing is: ga een cursus programmeren leren - vlieg naar Amerika - en laat ze daar eens een poepje ruiken. Jij tevreden en wij misschien ook. Of ligt het probleem toch op een ander vlak?
Link naar reactie
@gertcornieuw. Wat heeft een cursus programmeren te maken met de software fouten die ik heb beschreven? De fouten met Explorer en de Store kan ikzelf niet verhelpen, dus als jij er wel een oplossing voor hebt zou ik dat graag van je horen... @derkdejong. De nieuwe lay-out van W8 vind ik ook niet erg, wel de foutjes die er bij mij inzitten;).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...