Ga naar inhoud

Stand by en hivernate werken niet


Aanbevolen berichten

WinXP prof SP3 Heb de mogelijkheid te kiezen voor hibernate of stand by. Maar geen van twee werken. Bij stand by wordt het scherm zwart en gebeurt verder niets. Computer gaat niet uit. Wat ik verder ook doe, uit stand by te wekken werkt niet. Alleen een paar seconden op de 'uit' knop drukken en opnieuw drukken start de computer weer normaal. Bij hibernate vrijwel hetzelfde met dit verschil dat op het scherm 'hibernating.....' verschijnt en ook verder niets meer gebeurt. Hoe dit op te lossen? perloc
Link naar reactie
jolo: Er zijn weinig sites die op een vraag zoals gesteld een rechtstreeks antwoord geven. De meesten zijn breedsprakig en hebben 95% ballast, dingen die de vragensteller allang weet. Het is moeilijk om daaruit je info te destilleren, zonder daarbij essentiele info over te slaan. Om op je vraag terug te komen: Ja ik had het eerste vrij snel doorgespit, het tweede geeft geen info. Dat station ben ik voorbij en heeft als resultaat zoals in de aanhef van deze thread gesteld. Om op de eerste terug te komen: in een van de eerste alinea's staat iets wat niet (helemaal) juist is. Er staat "Hibernation and standby are very low power states....". Een computer in hibernate mode kan je van alle power afsluiten, en na een jaar weer aanzetten, dat is niet het geval bij stand by. Het RAM geheugen gebuikt, hoe gering ook, wat energie. Ik zal nogmaals op de letter het eerste artikel doorspitten en kijken of ik iets over het hoofd heb gezien. Dank zover, ik kom hierop terug. perloc
Link naar reactie
Ik heb het artikel doorgenomen. Er zijn een paar dingen die ik niet begrijp. Er wordt gerefereerd aan APM, Advanced Power Management. Die zit niet in mijn control panel, wel Power Management met een tab Advanced. Voor een test moet je in de BIOS APM uitschakelen, nu je snapt het al, niet aanwezig. Verder wordt er gepraat over een debugger. Hoezo, debugger? Degene die in een MSDOS window op te roepen is? Onduidelijkheid alom! Dus dit brengt me in ieder geval geen streep verder, zoals gewoonlijk met de Windows help. perloc
Link naar reactie
Wellicht zou je er achter kunnen komen welke device drivers de hibernate of stand by problemen veroorzaken, via het powercfg commando. Informatie hierover is onder andere te vinden op Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Powercfg_%28command%29 Eventueel zou je ook nog deze Microsoft hyperlink kunnen bekijken http://support.microsoft.com/kb/314088/en-us Wellicht zou je ook nog kunnen vermelden, op welk merk/type pc of laptop je deze hibernate en stand by problemen vaststelt. Als je computer ACPI ondersteund, heb je geen APM nodig. Zie bijvoorbeeld deze hyperlink [url=http://www.differencebetween.net/technology/difference-between-acpi-and-apm/]Difference Between ACPI and APM.[/url]
Link naar reactie
jolo: Ik heb de sites geopend en met de eerste ben ik niet verder gekomen. Een flink aantal van de commando's die in een MSDOS venster kan worden gegeven zijn ook standaard aanwezig in Power Options (Control Panel). Er is gesteld in het artikel dat de meeste problemen met hibernate worden veroorzaakt door devices. Er is een lijst te genereren van de devices die voor PO belangrijk zijn en die zou je met een ander commando "powercfg / devicedisablewake <device> (een van de lijst) moeten kunnen uitzetten en dan hibernate proberen. Maar dat lukt me niet, ik krijg steeds een foutmedling, hoewel ik vrijwel zeker weet dat ik het goed doe. Het tweede artikel is inderdaad "bekijken" Ik snap de strekking niet zo erg goed en er is niets, wat je zou kunnen doen of testen. Er zou een file txtsetup.sif (of zoiets) aanwezig moeten zijn, maar die is niet te vinden op mijn computer. Overigens is het een HP Pavilion dv1000 met WinXP Prof SP3. Ik nog nooit een computer onderhanden gehad met zoveel problemen, zie mijn thread "Niet op te lossen audio install probleem" in Anders (Hardware) welk uiteindelijk is opgelost. (Behalve dan nu weer die bluetooth....) (Ondertussen doet ook mijn Bluetooth (muis) het ineens niet meer en is niet meer aan de gang te krijgen!) Ik krijg er een sik van..... perloc
Link naar reactie
Heeft hibernate en stand-by in het verleden ooit gewerkt op die laptop? Want volgens [url=http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2106]deze review[/url] lijkt het te gaan, om een laptop uit het jaar 2004. Wellicht staat er iets bruikbaars in deze topic http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Notebook-PC-Questions/pavilion-dv1000-hibernation-problem/td-p/97056
Link naar reactie
Best mogelijk dat deze laptop uit 2004 is, hoewel ik dat betwijfel. Als die al 8-9 jaar oud is zou de batterij plat moeten zijn, maar die is nog prima! Het is een weggevertje van een medeleerling van mijn zoon op school. Een leerling die komt uit de Emirates: er zijn ook arabische karacters rechts onder de keys zichtbaar. De laprop werkte niet, Windows wilde niet opstarten. Ik heb er dus wIndows opgezet en na eindeloos gepiel met de drivers is dat nu in orde: in device manager zijn geen gele uitroep- of vraagtekens meer te zien, en sindsdien is ook de tab "hibernate" in Power manager verschenen, evenals Stand by in "Turn off computer". Of hibernate ooit heeft gewerkt weet ik niet. Maar het lijkt me sterk dat, nieuw indertijd, dat onderdeel óok niet werkte. De link die je stuurde, daar staat absoluut niets nieuws in. (Niet helemaal waar. Ik zag dat je de Shift key moet indrukken om Hibernate te kunnen gebruiken." Bij die persoon was geen tab hibernate zichtbaar in Power manager. Dus hij heeft nog een probleem met de drivers. perloc
Link naar reactie
Ik heb ook niet stilgezeten. Ik las ergens dat een BIOS update het probleem zou kunnen oplossen. Ik heb op de site van HP de BIOS installer gedownload. Na starten daarvan kreeg ik de mededeling: "This BIOS is not for your notebook PC" Maar het is wel degelijk een BIOS flasher voor deze laptop! Ik heb al veel vaker gemerkt dat deze laptop afwijkend is van de "normale" DV1000. Gekeken in de BIOS welke het is, een Phoenix, en via de site van Phoenix viel ik in handen van BiosAgentPlus. Na een test meldde BAP dat maar 38% van de drivers goed zijn en dus 62% een update behoeven, w.o. de BIOS BIOS download gestart bracht me bij een andere pagina waar me het hemd van het lijf werd gevraagd en tevens voor de BIOS iets minder dan 40 Dollar. Dus als het goed is dan gaat me dit honderden dollars kosten voor 16 updates. Ik pieker er niet over!! Ik zal nog eens zoeken. Maar er geld aan besteden wil- en kan ik niet. Ik heb wel het geld maar geen Credit Card. Die weigert de mooie RABO bank me!! Als dit allemaal zo moeizaam gaat dan koop ik nooit een HP laptop meer, want ik heb gemerkt dat zelfs HP zijn zaakjes niet op orde heeft: niet alle drivers installeren goed! In eerste instantie was dit type laptop helemaal niet te vinden bij HP!! perloc
Link naar reactie
[quote:dfb33abbed="perloc"]Best mogelijk dat deze laptop uit 2004 is, hoewel ik dat betwijfel.[/quote:dfb33abbed] Die HP dv1000 werd in ieder geval op de markt gebracht in het jaar 2004. Wat inderdaad niet wil zeggen, dat deze in 2004 is aangeschaft. Dat zou er vanaf kunnen hangen, hoelang die laptop nog nieuw verkrijgbaar was. Met BIOS update is het altijd oppassen geblazen. Een verkeerde BIOS update, kan de laptop onbruikbaar maken. Had je 'm hiervandaan gehaald [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=228&lc=en&cc=us&dlc=en&sw_lang=&product=435618#N1416]HP Pavilion dv1000 Notebook PC Drivers & Downloads.[/url] Als het om een tweedehands laptop gaat, dan heb je waarschijnlijk ook niet meer de bijgeleverde recovery cd's om 'm te kunnen instellen, zoals deze uit de fabriek kwam.
Link naar reactie
Ja. ik had de BIOS update inderdaad van de HP website voor de DV1000 gehaald en die meldde dus dat de "Bios is not for your notebook PC"!! Ook waren er een paar drivers die niet wilden installeren. Ik ben altijd zeer huiverig om een BIOS te flashen, want ik weet dat, als het mis gaat, je de computer in de (hardware) "wast bin" kan gooien. Ik heb het ooit een keer gedaan en toen is het goed afgelopen. Nee, de bijgeleverde recovery CD('s) zijn weg. Niet bgeleverd. Ook bij ontvangst was geen recovery partition aanwezig. Dus het ziet er slecht uit. Overigens heb ik de bluetooth mouse weer aan de gang gekregen. Dank voor de antwoorden. perloc
Link naar reactie
  • 2 weken later...
@perloc, had je intussen nog wat kunnen doen, aan dat "stand by en hibernate" probleem? Had je bijvoorbeeld op de site van HP deze hyperlink nog gecheckt [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00379564&tmp_task=solveCategory&cc=us&dlc=en&lc=en&os=228&product=435618&sw_lang=]Notebook Does Not Enter Standby Mode in Windows XP.[/url] En heb je nog iets kunnen doen met die powercfg commando. Als je achter de opdrachtprompt typt [code:1:e4f66072e2] powercfg /a [/code:1:e4f66072e2][Enter] dan wordt er getoond welke slaapstanden beschikbaar zijn, op je laptop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...