Ga naar inhoud

externe harde schijf niet meer leesbaar


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kan op mijn WD externe HDD van 2TB mijn bestanden niet meer benaderen. Met mijn verkenner zie ik mijn harde schijf wel, die zichtbaar is als v: etc. IK gebruik Windows XP maar als ik de schijf aan een windows 7 machine hang heb ik hetzelfde probleem Ik zie de map reclycler en ik zie de oorspronkelijke mappen wel (met een pijltje onderin het icoontje), maar als ik op een van die mappen klik krijg ik: " kan het bestand v:\recycler\e62ca05.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw" Ik heb doordat ik af en toe geen verbinding had met deze schijf de usb stekker er een paar keer uitgetrokken (en niet op de nette manier externe apparatuur verwijderd). Waarschijnlijk heeft de HDD daardoor een tik gehad Wie weet hoe ik dit kan herstellen en kan mij helpen??
Link naar reactie
Of je hebt een virus... Zet de vraag eens in het veiligheidsdeel v/h forum en vraag Abraham54 er naar te laten kijken.... Wordt dat niks: Anders heb je recovery software nodig, vaak genoeg op het forum geweest effe zoeken gebruiken. ik heb zeer goede ervaringen met getdataback, niet gratis. http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm Trial aanwezig, maar ik zou eerst voor die virus check gaan...
Link naar reactie
mijn viruscanner (Norton) is eerst 1 dag bezig om te ontdekken dat er geen virus op staat wat ik niet geloofde, dus ik heb in safe mode ook nog eens hetzelfde gedaan. Conclusie dezelfde; kortom het lijkt toch geen virus te zijn. IK heb nu via getdataback ntsc vanaf de externe 2 TB HD naar mijn nieuwe computer (windows 7) alle data herstelt en dat lijkt wel goed te gaan; alleen in het laatste mapje leek hij te blijven hangen maar ik weet niet of dat belangrijk is; het mapje was niet belangrijk, dus ik heb getdataback maar gestopt (hij stond op 100%) Vervolgens heb ik alles verwijderd op mijn externe harde schijf Daarna opdracht gegeven om alle herstelde bestanden vanaf mijn computer te copieren naar de externe harde schijf Ik kreeg de melding dat het teveel was, omdat kennelijk mijn externe harde schijf die bestanden nog wel had Om dat kwijt te raken heb ik een format op die ext HD gegeven en nu komt mijn probleem. Hij wil dat niet, ik krijg als opmerking: "het formateren is niet voltooid" en ik kan nu ook niets meer op de HD (hij ziet hem nog wel in de verkenner en onder beheer zie je hem als RAW, actief en primaire partitie Heeft iemand een advies?
Link naar reactie
daar heb ik ook aan gedacht, maar hoe kan ik dan met getdataback wel de data eraf halen (gelukkig) en waarom zie ik de schijf nog wel met de verkenner ik weet het ook niet Trouwens dat had ik nog niet gemeld; als ik getdataback start en op de ext HD kijk, ziet hij 2x een NTFS partitie (op verschillende cilinders) . Als ik echter met windows kijk ziet hij maar 1 actieve partitie NTFS RAW op dezelfde schijf wat kan dat dan zijn? Heeft iemand nog suggesties hoe eea te herstellen?
Link naar reactie
ik sta perplex; ik kon echt niet formatteren Ik heb gekeken of ik niet nog andere dingen met de HD kon doen, behalve weggooien. Ik probeerde de partitie te verkleinen (gehalveerd) en dat ging zomaar en toen daarna heb ik hem weer verdubbeld; dat ging ook IK dacht dat kan toch niet met een HD die kapot is Ik probeerde vervolgens weer op nieuw te formatteren en Ja hoor hij deed het weer en nu kan ik mijn HD weer gebruiken Ik snap er helemaal niets van, maar ben wel heeeeel blij
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...