Ga naar inhoud

Windows XP start niet normaal op, ook na herinstallatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb pas Windows XP geherinstalleerd. Maar daarna stagneert het opstarten telkens. Dat was al direct na de herinstallatie, maar ook daarvoor. Ik moet na een poging tot opstarten telkens één of twee keer de reset-knop indrukken en dan pas start Windows op. En pas kreeg ik als foutmelding: "Windows kan niet worden gestart, omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <windows hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe". Vervolgens drukte ik op de reset knop en startte Windows toch op. Moet ik een nieuwe pc kopen, als ik dat wil oplossen? Of kan het zijn, dat mijn herstel-cd's niet goed zijn? (Ik heb die herstel-cd's niet meteen na aankoop van deze pc gemaakt.) Of is er een andere oplossing? Ik overweeg bijvoorbeeld om mijn pc voortaan op 'Sleep' te zetten, in plaats van uit te schakelen na gebruik. Ik ben trouwens van plan om het RAM-geheugen op deze pc maximaal uit te breiden, als dat er nog voor te koop is. Mijn desktop-pc is acht jaar oud, model midi-tower. Hij heeft een intern geheugen van 512 MB. In de systeeminformatie van Windows staat: Windows XP Servicepack 3 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00 Ghz Kloksnelheid 3.00 GHz 504 M
Link naar reactie
[quote:706a8a8dcb="jolo"]Waarschijnlijk kun je beter geen geld meer investeren, in een acht jaar oude pc. Die foutmelding zou je kunnen proberen op te lossen, via de info van deze hyperlink [url=http://www.wikihow.com/Fix-Ntoskrnl.exe-Missing-or-Corrupt-Error]How to Fix Ntoskrnl.exe Missing or Corrupt Error.[/url][/quote:706a8a8dcb] Erg bedankt Jolo. Maar is die oplossingsroute zinvol, als dit probleem zich direct voordeed na een herinstallatie van Windows XP? En is het niet makkelijker om opnieuw te herinstalleren? Ik schat dat de uitbreiding van mijn RAM maar een paar tientjes kost. Meer dan dertig euro wil ik er niet aan uitgeven. Ik had de afgelopen weken al een nieuwe pc gekocht als ik een geschikte had kunnen vinden met Windows 7, maar de meeste pc's in de winkel hebben nu helaas Windows 8. En dat maakt de keuze klein. (Zie mijn recente topic over Windows 8.)
Link naar reactie
Als die commando's niet werken of uitgevoerd kunnen worden, kun je altijd nog proberen te gaan voor een schone Windows XP installatie. En als er nog steeds de originele harddisk inzit, zou het ook nog kunnen dat daarop slechte sectoren ontstaan zijn. Dit zou je kunnen testen met de diagnostische software van de fabrikant. Omdat Windows niet meer opstart, zou je de interne harddisk kunnen proberen te testen met de [url=http://www.ultimatebootcd.com/]Ultimate Boot CD.[/url]
Link naar reactie
[quote:3df78c148e="jolo"]Als die commando's niet werken of uitgevoerd kunnen worden, kun je altijd nog proberen te gaan voor een schone Windows XP installatie. En als er nog steeds de originele harddisk inzit, zou het ook nog kunnen dat daarop slechte sectoren ontstaan zijn. Dit zou je kunnen testen met de diagnostische software van de fabrikant. Omdat Windows niet meer opstart, zou je de interne harddisk kunnen proberen te testen met de [url=http://www.ultimatebootcd.com/]Ultimate Boot CD.[/url][/quote:3df78c148e] Ok, bedankt. Het probleem is nu niet heel groot, alleen moet ik telkens even op de reset knop drukken tijdens het opstarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...