Ga naar inhoud

steeds meer nieuwe bestanden op 2e harddisk


anoniem

Aanbevolen berichten

Behalve een USB schijf voor kopieën heb ik ook een 2e HD ingebouwd als reserve-opslag. Weliswaar 1 TB groot, maar ik zie dat van het gebruikte gedeelte ongeveer 25% ingenomen wordt door allerlei "vreemde" bestanden die ik er niet op gezet heb. Uiteraard ook dat system volume info, maar ook nog vele andere. Ik vroeg mij af wat er gebeurt als ik al die zaken maar eens weghaalde?
Link naar reactie
[quote:676050248e="f.j.stols"]Ik vroeg mij af wat er gebeurt als ik al die zaken maar eens weghaalde?[/quote:676050248e] gezien het geen opstartschijf is kan je het dus ad experimentum gaan uitproberen - al ga ik in dergelijk geval de dingen niet verwijderen, maar eerder eerst een tijd hernoemen. Ik gebruik daarvoor een vast systeem en voeg aan de mapnaam een vaste tekenwaarde toe - in mijn geval zet ik er gewoon 111 bij. Geen problemen na een tijd: al de 111- bestanden opzoeken en verwijderen. Wèl problemen: gewoon de 111 achteraan de bestandsnaam wèg en 'k ben terug waar ik vertrok. Op die manier kan je nog terug zie je.
Link naar reactie
ik heb een keer "geoefend" met Easeus backup. Omdat dat naar een USB-schijf uren zou duren heb ik het in eerste instantie naar de ingebouwde schijf gedaan. Die backup heb ik "gestald" in de map Stalling . Die backup zelf is ongeveer 22 gb, maar waarom er allerlei dingen zoals die andere mappen in deze schijf zitten is mij niet duidelijk. Die hele backup-handel zou van mij in eerste instantie wel weer weg mogen. En ik kan natuurlijk de hele schijf formatteren en daar opnieuw mijn kopieën plaatsen.
Link naar reactie
Er staan idd een boel systeembestanden op - vraag is: horen ze bij je systeem of zijn het gewoon resten van een oud systeem. Je hebt de schijf zelf ingebouwd? Dan is het simpel: koppel die tweede schijf los en start dan opnieuw op, dan weet je snel genoeg of je die bestanden nog nodig hebt toch? (laat de schijf dus zitten, maar trek de voeding ervan uit evenals je data-kabel)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...