Ga naar inhoud

outlook pst bestand heeeel groot


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb altijd veel met outlook gewerkt voor mijn werk en daarom stond er veel in. Volgens de verkenner is deze 15,3 GB groot Ik heb al heel veel emails met bijlagen weggegooid Als ik de comprimeer functie gebruik van outlook dan win ik ca 0,1 GB, dus dat schiet niet op. Als ik in outlook kijk naar de grootte van mijn bestanden, dan zegt outlook dat deze totaal 2,5Gb groot zijn Waar zit dan het verschil? Mijn man heeft een outlook bestand dat volgens de verkenner 4,8 GB groot is, maar volgens outlook zelf 4,0 GB groot. Daar kan ik mij alles bij voorstellen ivm overhead in de outlook database Een van de problemen die ik nu heb is dat outlook heel veel tijd nodig heeft om te laden en ook om te backuppen, bovendien loopt hij ook vaak vast Mijn computer draait onder Windows 7 en het betreft outlook 2007 wie weet wat ik moet doen?
Link naar reactie
[quote:291824f817="PC1"]Heb je wel regelmatig je mail gearchiveerd? Dan bkijft het "werkbestand" qua omvang klein en dus wordt alles sneller opgestart. En voor oude mails die je wilt bewaren komen bij het archiveren in een archiefmap en die hoeft niet echt snel te zijn. Onder Bestand vindt je de archiefoptie.[/quote:291824f817] dank je ik heb nog nooit gearchiveerd, maar ik heb ook op internet gelezen dat de archiveer functie geen invloed heeft op de grootte van de database van outlook zal dat dus wel de oplossing zijn? ik heb het gevoel dat ergens in outlook misschien wel 10 GB ongebruikt staat en dat het niet vrijgegegeven wordt bij het comprimeren
Link naar reactie
Als je een mail verstuurd met een aantal bijlagen, dan worden die bijlagen in het pst-bestand ingesloten. (probeer maar: stuur een mail naar jezelf met een aantal bijlagen, sluit de mail af met het kruisje en laat hem dus als concept opslaan- wis dan die bijlagen (steek ze in de prullenbak zodat je ze later nog terug kan gaan ophalen) en verstuur die mail naar jezelf. Je zal zien dat die bijlagen keurig afgeleverd worden ondanks het feit dat ze niet langer op je computer staan. Zo staan er mails in Verzonden Items, in Verwijderde Items enz. waarin mogelijk een boel bijlagen mee 'ingebouwd' zitten. en dat maakt je pst-bestand zo groot en log. Geregeld laat ik mijn mappen sorteren op die bijlagen en ga ik er met de borstel door.
Link naar reactie
dank je, ik heb precies hetzelfde ook gedaan; ik heb niets staan in mijn verzonden mail (woren altijd door mij verwijderd) en alle andere mappen heb ik gesorteerd zodat de mails met de bijlages verwijderd konden worden of alleen de bijlagen verwijderd konden worden. Als ik dat doe, en dan heb ik meer dan honderd mails verwijderd, dan zie ik in de verkenner het totale bestand met 0,1GB terug lopen Dat schiet dus niet op op 15 GB Ik begrijp dan nog steeds niet waarom outlook zegt dat ik totaal ca 2,5 GB groot ben en dat de verkenner zegt dat ik 15 GB groot ben Ik heb ook de icloud in mijn mapjes staan, kan die er wat mee te maken hebben. Er staat weliswaar niets in, maar kan die soms ruimte alloceren in de outlook database Heeft er nog iemand suggesties??
Link naar reactie
Maak een lege nieuwe pst aan (so sie so handig als backup optie) en kopieer alle mail over. Op die manier worden verborgen gegevens niet mee gecopied en dat levert een schone pst op, meteen een prima backup.... Vergelijk nu de grootte maar eens.... Tevreden ... maak een kopie van deze pst en zet die op de plaats van de oude (herbenoemen die oude) en na opstarten van Outlook heb je weer een schone pst...
Link naar reactie
Leesvoer zat... https://www.google.nl/#hl=en&tbo=d&sclient=psy-ab&q=outlook+bestaande+mails%2C+agenda+en+taken+exporteren&oq=outlook+bestaande+mails%2C+agenda+en+taken+exporteren&gs_l=hp.3...41.4508.1.4788.16.16.0.0.0.3.524.4157.0j2j6j4j1j1.14.0.les%3B..0.0...1c.1.3.psy-ab._BV-1xMUmyo&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42553238,d.d2k&fp=42cb4bbfcb1d9416&biw=1280&bih=851
Link naar reactie
  • 3 weken later...
hi, sluit outlook af, gooi je pst weg en start outlook opnieuw op. het bestand wordt dan opnieuw opgebouwd (alle mails worden gedownload). Bij mij scheelde dat ooit 30% van het bestand. verder wat al genoemd is (evt. Nirsoft email-attachment tool gebruiken?). met de standaard indexeerfunctie van windows 7 kan je mails ook zoeken en sorteren op grootte. gooi weg wat je niet meer nodig hebt. groet, wilhelm
Link naar reactie
Ho even, iets ontgaat me. Zelf gebruik ik Outlook niet, maar andere e-mailprogramma's hebben vergelijkbare bestanden. Zo is *.pst toch een gecomprimeerd bestand van al je e-mailberichten? Dus als je dat delete ben je in mijn beleving alles kwijt. Destijds had ik Outlook Express, met in de archiefmap een regiment aan dbx-files. Als ik die weggooide was ik heel begrijpelijk ook alles kwijt. Edit: De standaardinstelling is geen kopie van de berichten op de server bewaren. En waar dit wel is aangevinkt, geldt dat doorgaans maar voor beperkte tijd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...