Ga naar inhoud

Windows 7 installeren op gebruikte HP DC7900SFF


anoniem

Aanbevolen berichten

Onlangs kocht ik online een gebruikte HP DC7900SFF-systeemkast, zonder besturingssysteem. Gezien het logo op de voorzijde en de herkomst kennende moet er een Vista OEM-versie op gedraaid hebben. Daarna los gekocht Windows 7 SP1 NL 32-bit. Installeren lukt echter niet. Na "Windows is loading files ..." en "Starting Windows" verschijnt de tekst "(c) Microsoft Corporation", met daarboven een (leeg) tijdbalkje. Dit geheel lijkt sprekend op het beginstartscherm van Windows Vista. Hierbij wordt het proces wordt geblokkeerd. De PC kan slechts gestopt/gereset worden door de stroom uit te schakelen. Ik vermoed dat er resten van Vista op de HDD achtergebleven zijn, maar hoe kom je daar achter, met alleen MS-DOS?
Link naar reactie
Windows 7 zou geen last moeten hebben van Windows Vista. De computer lijkt 'vrij' modern te zijn, dus ik zou niet direct problemen verwachten. Schoonmaken van de HD kan met Fdisk achtige programma's, onlangs met een Windows ME installatie schijf een Vista schijf leeg gemaakt. Daarna XP erop kunnen zetten. Met die bewuste HP computer had ik overigens een bios conflict tussen Windows XP en de HD. Een normale Windows 7 installatie schijf zou eigenlijk zelf ook de mogelijkheid moeten hebben om de HD schoon te installeren. Heb je de indruk dat Windows 7 al is geinstalleerd, of gaat het binnen pakweg een kwartier al fout met de installatie? MS-DOS is iha ongeschikt om de inhoud van de HD te controleren omdat Windows vaak op NTFS formaat is geformatteerd. Beter is om Linux of een andere Windows 7 installatie te gebruiken door de HD bv via een USB adapter aan te sluiten op een andere computer. Vaak komen installatie problemen voort uit hardware problemen met de computer. Weet je zeker dat de computer 100% ok is? Heb je het geheugen en/of de HD getest?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...