Ga naar inhoud

windows 7 gebruikersprofiel beschadigd


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, door een intern conflict in mijn systeem (het aanzetten van een USB apparaat tijdens het opstarten) kreeg ik na langer wachten dan normaal, een standaard bureaublad, niet het door mij ingerichte bureaublad. Toen ik de zaak weer had ingericht bleek vervolgens een aantal zaken in mijn gebruikersprofiel (administrator) niet meer te werken. De optie dat de taakbalk automatisch moet verdwijnen is na het afsluiten en weer opstarten van Windows verdwenen. Het vastmaken van iconen aan de taakbalk lukt niet. Mapopties voor onderliggende mappen geldig maken werkt niet meer. En waarschijnlijk nog meer zaken die ik nog niet heb gevonden. Ik heb echter meer gebruikers op het systeem en daar is geen enkel probleem te constateren. De problemen zijn mijns inziens dus duidelijk gekoppeld aan mijn gebruikersprofiel. Ik heb als test een nieuw gebruikersprofiel aangemaakt en dat werkt ook vlekkeloos. Kan mijn beschadigde account ergens worden gerepareerd of is het aanmaken van een nieuw account voor mezelf en het deleten van het oude account de enige oplossing?
Link naar reactie
[quote:ce534e3de0="Abraham54"]Inderdaad is het aanmaken van een nieuw gebruikersaccount de enige oplossing. Na aanmaken hiervan kan je vervolgens de inhoud van je documentenmappen naar de nieuwe mappen kopiëren. Pas daarna je oude account verwijderen.[/quote:ce534e3de0] Ja, daar was ik al bang voor. Is het een vaker voorkomend fenomeen in Windows 7 dat een account de mist in gaat? Ik heb in eerdere windowsversies van alles meegemaakt maar nog nooit een verminkt account. Ik heb overigens geen inhoud in de documentmappen. Ik heb als ouwe DOS gebruiker tot nog toe in elk systeem een eigen directory/mappenstructuur opgezet. Dank voor de reactie trouwens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...