Ga naar inhoud

automatisch herstel voorbereiden


anoniem

Aanbevolen berichten

Gisteren herstartte ik mijn desktop met Windows 8. Na enige tijd en 2 bliepen werd het scherm zwart en stond er met grote letters: 'automatisch herstel voorbereiden". Nou ja, geen paniek, even afwachten. Er gebeurde niets, ook niet na 10 minuten. PC uitgezet en een koude herstart. Weer verscheen datzelfde venster. En verder niets... Ben toen via een andere PC het internet opgegaan en jawel hoor. Zowel op Nederlandse als Amerikaanse sites wordt dit euvel al sinds oktober vorig jaar gemeld. Iedereen heeft zo zijn eigen ervaring. Tussen de verhalen door vond ik een- zij het geen definitieve- oplossing. Die persoon had een derde schijf aan zijn PC hangen via USB. Hij heeft die schijf losgekoppeld en de PC herstart en jawel hoor, hij deed het weer. Laat ik nou in precies dezelfde situatie zitten. Dus dat ook gedaan en de mijne start ook weer zonder mankeren. Er zijn ook meldingen van deze fout, zonder externe usb-schijf. Het lijkt er echter op dat bij een herstart, windows het juiste bestand niet kan vinden en gaat dan eigenlijk hangen. Vraag, zijn er meer mensen die deze ervaring hebben en hoe hebben zij het opgelost??? Het kan toch niet zo zijn dat ik bij elke herstart, met name na het installeren van sommige updates, de externe schijf moet loskoppelen!! Het is in ieder geval geen hardware-probleem!!! Bij voorbaat dank. Ludema.
Link naar reactie
Op een ander forum is inmiddels de oplossing aangedragen, in die zin dat ik dat heb uitgeprobeerd en jawel hoor, het werkt. Dus als iemand anders dit probleem heeft, ga dan als volgt te werk. Kijk welke partities je op de externe schijf hebt. Zijn het allemaal primaire? Dan zou je geen probleem moeten hebben bij het herstarten. Is er naast de primaire een uitgebreide partitie met een of meer logische stations of zijn er meer logische stations dan kan zich het door mij geschetste probleem voordoen onder Windows 8. Het is dan zaak om de uitgebreide partitie en/of de logische stations om te zetten naar primaire partities. Er mogen er maximaal 3 zijn meen ik. Heb je er meer, dan ben je genoodzaakt om partities te verwijderen dan wel samen te voegen. Met een gratis programma als EaseUs Partition Master is het een fluitje van een cent. Je hoeft zelfs geen bestanden veilig te stellen. Hoe het ook zij, voor mij werkt deze oplossing. De PC herstart weer gewoon ook als de derde schijf eraan hangt.
Link naar reactie
Het is maar hoe je het bekijkt. De externe HD heb ik al heel lang en heeft bij bijv. Windows XP nooit problemen veroorzaakt. Nu hij aan een PC met Windows 8 hangt, zijn er wel problemen. Ik blijf er dus bij dat het een Windows 8 probleem is. Hierin wordt ik gesterkt door gelijksoortige ervaringen op andere fora. Het zal mij verder worst zijn. Het probleem is wat mij betreft opgelost. Ik heb het hier gemeld, zodat anderen er misschien ook iets aan hebben. En ook dat is inmiddels op andere fora gebleken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...