Ga naar inhoud

Laptop vastgelopen na poging tot verwijdering Ubuntu


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met het volgende. Een half jaar geleden heb ik Ubuntu 11 naast mijn Vista geinstalleerd. Ik kreeg toen bij het opstarten 7 keuzemogelijkheden. Als ik niets deed kreeg ik ubuntu, als ik op 7 drukte kreeg ik Vista. Op zeker moment wilde ik van Ubuntu af en koos ik optie 6: herstel Vista (of iets dergelijks). Toen ging het helemaal fout. Ik zie nu nog alleen : error no such partition en daaronder: grub rescue> Omdat ik geen Vista CD heb maar wel XP heb ik geprobeerd dat op de harde schijf te installeren. Maar dat werkt niet. Ik krijg alleen maar: no such partition te zien. Wie weet hoe ik de laptop weer aan de gang krijg. Dank alvast voor de hulp. Groeten, Gerard
Link naar reactie
[quote:cd063e106c="Lange Pier"]http://www.pc-helpforum.be/f278/herstelschijven-voor-windows-vista-windows-7-a-38219/ De juiste iso als image branden en ermee opstarten en in de command-line Bootrec.exe /fixboot en Bootrec.exe /fixmbr uitvoeren.[/quote:cd063e106c] Hallo, dank voor je reactie. Maar ik weet niet of Vista nog wel op de HD staat. Kun je me zeggen hoe ik de XP cd aan de gang krijg. De laptop geeft alleen aan 'no such partition' als ik die wil opstarten.
Link naar reactie
[quote:e76ed7b09a="Gerardct"][quote:e76ed7b09a="Lange Pier"]http://www.pc-helpforum.be/f278/herstelschijven-voor-windows-vista-windows-7-a-38219/ De juiste iso als image branden en ermee opstarten en in de command-line Bootrec.exe /fixboot en Bootrec.exe /fixmbr uitvoeren.[/quote:e76ed7b09a] Hallo, dank voor je reactie. Maar ik weet niet of Vista nog wel op de HD staat. Kun je me zeggen hoe ik de XP cd aan de gang krijg. De laptop geeft alleen aan 'no such partition' als ik die wil opstarten.[/quote:e76ed7b09a] Ik ben geen computer expert, dus kun je me even op weg helpen?
Link naar reactie
[quote:7b498ddac0="Gerardct"][quote:7b498ddac0="Lange Pier"]Maakt niet uit of die erop staat, met een opstarbare Vista dvd die opdrachten uitvoeren, zal de schijf weer toegankelijk zijn, die grub zit nu in de weg in de mbr.[/quote:7b498ddac0] Tof dat je me even op weg geholpen heb. Ik ga je advies opvolgen. Groet Gerard[/quote:7b498ddac0] Nog even een vraag: Ik heb de CD gemaakt en die start ook op, maar waar vind ik de command line? Want de CD geeft nu een grafisch scherm van windows en wil vista gaan installeren (Er staat een knop: Nu installeren en daaronder: Wat moet u weten voordat u windows installeert. En daaronder: Uw computer herstellen. Graag nog een tip. M.vr.groet, Gerard
Link naar reactie
[quote:4e3971507d="Gerardct"][quote:4e3971507d="Gerardct"][quote:4e3971507d="Lange Pier"]Maakt niet uit of die erop staat, met een opstarbare Vista dvd die opdrachten uitvoeren, zal de schijf weer toegankelijk zijn, die grub zit nu in de weg in de mbr.[/quote:4e3971507d] Tof dat je me even op weg geholpen heb. Ik ga je advies opvolgen. Groet Gerard[/quote:4e3971507d] Nog even een vraag: Ik heb de CD gemaakt en die start ook op, maar waar vind ik de command line? Want de CD geeft nu een grafisch scherm van windows en wil vista gaan installeren (Er staat een knop: Nu installeren en daaronder: Wat moet u weten voordat u windows installeert. En daaronder: Uw computer herstellen. Graag nog een tip. M.vr.groet, Gerard[/quote:4e3971507d] Hallo, Ik zit met het volgende probleem. Ik had ubuntu 11 naast vista geinstalleerd. Ik wilde ubuntu kwijt en koos toen optie 6 om vista opnieuw te installeren zonder ubuntu maar het resultaat was dat ik alleen nog grub rescue zie en no such partition. Nu heeft een forumlid me wat advies gegeven, maar ik kom er niet uit want hij gaf aan dat ik op de command line enkele instructies moest geven om de zaak te herstellen, maar de herstelcd geeft andere opties dan ik verwachtte. Misschien is het beter om de schijf te formatteren en XP te installeren, maar hoe doe ik dat? Kan iemand mij adviseren? Groet Gerard
Link naar reactie
MBV die opstart Vista kun je repareren oproepen. Als t goed is krijg je een aantal opties, 1 hiervan staat commandline in dan die commands van hierboven intypen. Als dat niet werkt moet je gewoon op Nu instaleren klikken, en alle partities weghalen ... Dan krijg je een compleet nieuwe vista, maar zonder je oude bestanden, mails tec.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...