Ga naar inhoud

Driver verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb wat problemen met het stuurprogramma van de grafische kaart. Heb dit al via apparaatbeheer (installatie ongedaan maken) geprobeerd te verwijderen, maar na een herstart wordt dezelfde driver weer geïnstalleerd. Wat ik dus graag wil is het stuurprogramma, dat kennelijk op de PC is opgeslagen, verwijderen en dan een nieuwe versie zoeken. Ik werk met windows 7 x64
Link naar reactie
Of je kijkt bij apparaat beheer en dan bij beeldschermadapters en dan bij Eigenschappen daarvan en dan Details. Daar staat een lijst van de gebruikte drivers. Die zou je tijdelijk in een temp-map kunnen zetten (verplaatsen dus) (wel via veilige mode opstarten!). Als je dan normaal herstart kun je de nieuwe driver installeren. PS : dat lijstje krijg je niet te zien in veilige mode.... dus je zult eerst normaal op moeten starten en ze opschrijven. Ik neem aan dat je ze niet kunt verplaatsen als ze in gebruik zijn, zoals nu het geval is na de auto herinstallatie.
Link naar reactie
Alleen kun je de revo-uninstaller beter niet downloaden, vanaf softonic. Want Abraham54 raad dat af, vanwege de wrappers. Hierin post hij een hyperlink daarover van emsisoft.com http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1493605#1493605 Voor het grondig verwijderen van grafische kaart drivers, raad ikzelf [url=http://tweakers.net/meuktracker/30006/driver-fusion-150.html]Driver Fusion[/url] aan.
Link naar reactie
@jolo: dat softonic zou een eeuwige ban moeten krijgen.... ter zake: doorgaans hoef je oude drivers niet te verwijderen, en kan dat ook vaak niet omdat er allerlei elementen worden aangepast. wat ik pleeg te doen als een directe uninstall niet mogelijk is: - haal nieuwste driver op bij de fabrikant en installeer deze. (- zit oude driver in de weg dan neemt de install zelf wel actie) meestal volgt een (semi-)auto herstart, sta dat toe - ga apparaatbeheer, rechtsklik op betreffende onderdeel - kies voor verwijderen cq installatie ongedaan maken - herstart de pc en nu wordt de nieuwe driver aan het apparaat toegewezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...