Ga naar inhoud

DOS modus


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een oude pc waar ik windows 98 op de c-schijf heb staan en Windows XP op de d-schijf. Als ik een usb stick aansloot op de pc met Windows XP dan gaf deze altijd een probleempje met afsluiten. Ik deed keurig "hardware verwijderen" en trok dan de USB stick uit de pc met als gevolg dat de pc meteen uit ging. Dus daarna de usb stick maar verwijderd na het afsluiten van de pc. Nu startte onlangs Windows XP niet meer op, maar Windows 98 nog wel, tot ik per ongeluk een keer wilde opstarten terwijl de XP cd nog in de cd lade lag. Ook in de veilige modus start zowel 98 als xp niet meer op, maar blijft hangen. Nu dacht ik dan maar Windows 98 en XP opnieuw te installeren en dus de c en d schijf te gaan formatteren. Echter kom ik met geen mogelijkheid in de DOS modus bij het opstarten van de pc. Heb in de bios al als opstartschijf alles op "floppy" gezet in de hoop dat ik op die manier in ieder geval op de a prompt zou komen, maar dit lukt niet. Weet iemand hoe ik toch in de DOS modus kan komen om de schijven te formatteren en daarna zowel Windows 98 als XP opnieuw te installeren?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...