Ga naar inhoud

hulp gevraagd ivm opstarten pc, heb video van wat de pc doet


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste, als ik de pc opstart kom ik bij het gedeelte waar ik wachtwoord ingeef, dan gegevens laden,... allemaal nog oké , maar dan komt men schermafbeelding maar met niets op(ook geen "balk" vanonder) de muis werkt nog en er komt geen zandloper naast hij start echter nog wel in veilige modus , maar kan hem niet naar een vorig punt zetten(bv. paar maand terug , toen hij nog perfect werkte) omdat er dus geen zijn opgeslagen blijkbaar. ik heb géén xp op cd staan ofzo hopelijk voldoende informatie om mee verder te kunnen? hieronder een video van wat hij ongeveer doet en niet doet eest start ik hem gewoon op dan in veilige modus http://www.youtube.com/watch?v=Stx-R2oNAh8
Link naar reactie
Ik zie dat je een laptop hebt. In hetl algemeen staat daar bvop de Q partitie Windows op. In je bios even kijken op welke F-toets je moet drukken en dan opnieuw opstarten en gelijk de betreffende F-toets indrukken (dus voor Windows opstart). Je kan dan Windows opnieuw "schoon" installeren. Denk er wel aan dat alles wat nu op je laptop staat wordt verwijderd. Maar gelukkig heb je wel een back-up van al je data :o .
Link naar reactie
[quote="PC1"]Ik zie dat je een laptop hebt. In hetl algemeen staat daar bvop de Q partitie Windows op. In je bios even kijken op welke F-toets je moet drukken en dan opnieuw opstarten en gelijk de betreffende F-toets indrukken (dus voor Windows opstart). Je kan dan Windows opnieuw "schoon" installeren. Denk er wel aan dat alles wat nu op je laptop staat wordt verwijderd. Maar gelukkig heb je wel een back-up van al je data :o .[/quote] zo veel ken ik er nu net niet van :), bios? en kan ik schoon installeren zonder cd? zo ja hoe ? maakt niet uit dat alles van laptop af is, ( windows blijft er toch op of is alles echt alles? want ik heb geen cd om windows terug er op te zetten
Link naar reactie
[quote="ks"]Is het een Acer Dan opstarten en ZODRA de LOGO ACER komt. op ALT en F10 drukken, dan kom je in het scherm van opnieuw weer installeren naar fabrieksinstelling. Dan wijst het wel de weg, wat er op het scherm steeds gevraagd wordt.[/quote] oke bedankt al mensen ! ik veronderstel dat ik nog wel windows xp op de pc heb staan dan? want die mag ik natuurlijk niet verliezen want dan zal ik een nieuwe windows cd moeten kopen
Link naar reactie
[quote="ks"]Is het een Acer Dan opstarten en ZODRA de LOGO ACER komt. op ALT en F10 drukken, dan kom je in het scherm van opnieuw weer installeren naar fabrieksinstelling. Dan wijst het wel de weg, wat er op het scherm steeds gevraagd wordt.[/quote] ik heb alt+f10 gedaan maar dit deed niets, er stond links onder wel press f2 voor setup, is dat wat ik moet hebben? zo ja wat moet ik daarin dan exact doen?
Link naar reactie
Op die F2 drukken als die in beeld is en dan kom je dus in je Bios. Daar even zoeken om de functie voor terugzetten naar fabrieksinstellingen. Kijk anders (op internet) bij Acer in de handleiding van je laptop. Zodra je die functie in Bios heb geactiveerd en heb bevestigd start de laptop opnieuw op en druk dan op Alt-F10 en XP wordt opnieuw geïnstalleerd. Als dat is gebeurd eerst een virusscanner installeren en daarna alle updates van Windows XP ophalen en installeren en daarna je eigen overige software.
Link naar reactie
[quote="PC1"]Op die F2 drukken als die in beeld is en dan kom je dus in je Bios. Daar even zoeken om de functie voor terugzetten naar fabrieksinstellingen. Kijk anders (op internet) bij Acer in de handleiding van je laptop. Zodra je die functie in Bios heb geactiveerd en heb bevestigd start de laptop opnieuw op en druk dan op Alt-F10 en XP wordt opnieuw geïnstalleerd. Als dat is gebeurd eerst een virusscanner installeren en daarna alle updates van Windows XP ophalen en installeren en daarna je eigen overige software.[/quote] beste, ik kom in zo'n soort menu , maar kan niet vinden waar staat terug naar febrieksinstellingen ? http://www.google.be/imgres?q=acer+windows+xp+bios&um=1&hl=nl&tbo=d&biw=1024&bih=638&tbm=isch&tbnid=ctQTQm7ZDjwAcM:&imgrefurl=http://www.urtech.ca/2012/11/solved-how-to-access-the-bios-on-an-acer-iconia-tab-w500p-or-w700p/&docid=-r6ow7MQ5OYEiM&imgurl=http://www.urtech.ca/wp-content/uploads/2012/11/acer-iconia-tab-w500p-bios-screen.jpg&w=1024&h=768&ei=Sw_rUNnMF6G30QWDo4CYAw&zoom=1&iact=hc&vpx=733&vpy=280&dur=622&hovh=180&hovw=240&tx=194&ty=69&sig=102819209627254043496&page=1&tbnh=136&tbnw=181&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:10,s:0,i:114
Link naar reactie
Acer eRecovery Management bevat de volgende functies: 1 Backup: • Disk met fabriekswaarden maken • Disk met stuurprogramma's en toepassingen maken 2 Herstellen: • Systeem volledig herstellen naar fabriekswaarden • Besturingssysteem herstellen en gebruikersgegevens behouden • Stuurprogramma’s of toepassingen opnieuw installeren Dit hoofdstuk leidt u door elk proces. beetje verder staat dit dan nog Klik op Start, Alle Programma’s, Acer, Acer eRecovery Management maar als ik naar daar ga krijg is service niet beschikbaar
Link naar reactie
[quote="PC1"]Maar al in de handleiding gekeken waar het moet staan? Of bij Acer op internet de handleiding?[/quote] ik heb exact mijn probleem gevonden ! echter versta ik bijna niets van dat computertaaltje maar dit is dus wat ik heb, ook een vista pc met xp kan ik nog naar fabrieksinstellingen zetten??? http://www.pchell.com/support/erecoveryservice.shtml
Link naar reactie
Je kan altijd terug naar de originele fabrieksinstellingen, dus zoals je hem kocht. Stond er XP op krijg je XP terug. Stond er Vista op dan krijg je dus Vista terug etc. etc. Maar of het nu XP of Vista is maakt voor hetgeen je nu moet doen niet uit. Na terugzetting van de fabrieksinstellingen krijg je die Windows die je bij aanschaf van deze laptop mee hebt gekregen. Laat het computertaaltje voor wat het is en beperk je nu tot het herstel van je laptop vanaf de fabrieksinstellingen. Dus activeer in je Bios de Alt-F10 en bevestig dat en bij het autotmatisch opnieuw opstarten van je laptop druk je die Alt-F10 in zodat je gevraagd wordt om je laptop naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Link naar reactie
[quote="ks"]Bij mij staat er Klik op Start, Alle Programma’s, Acer, Acer eRecovery Management maar als ik naar daar ga krijg is service niet beschikbaar Acer AcerSystem Klikken op Acer daar staat dan Acer eRecovery Mangement[/quote] ja maar service is niet beschikbaar ? kan ik nu nog een febrieksinstelling uitvoeren?
Link naar reactie
[quote="PC1"]Je kan altijd terug naar de originele fabrieksinstellingen, dus zoals je hem kocht. Stond er XP op krijg je XP terug. Stond er Vista op dan krijg je dus Vista terug etc. etc. Maar of het nu XP of Vista is maakt voor hetgeen je nu moet doen niet uit. Na terugzetting van de fabrieksinstellingen krijg je die Windows die je bij aanschaf van deze laptop mee hebt gekregen. Laat het computertaaltje voor wat het is en beperk je nu tot het herstel van je laptop vanaf de fabrieksinstellingen. Dus activeer in je Bios de Alt-F10 en bevestig dat en bij het autotmatisch opnieuw opstarten van je laptop druk je die Alt-F10 in zodat je gevraagd wordt om je laptop naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.[/quote] hoe activeer ik dat ? in de bios staat staat niets van f10 voor zover ik zie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...