Ga naar inhoud

Taakplanner werkt niet meer


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg de volgende melding bij de Taakplanner: De geselecteerde taak (0) bestaat niet meer. Klik op vernieuwen als u de huidige taken wilt weergeven. Klik op vernieuwen heeft geen effect! Ook werkt de betrouwbaarheidscontrole niet meer. Reeds uitgevoerd: Win 7 opnieuw geinstalleerd maar nu weer een niet werkende Taakplanner. De Taakplanner heeft na nieuwe installatie wel gewerkt maar werkt nu al twee weken niet meer. Tevens de TaskSchedulerService gecontroleerd: staat op automatisch en is gestart. Ook andere services die hiervan afhankelijk zijn staan op automatisch en zijn gestart. Ook de Windows Repair All in one geinstalleerd en uitgevoerd (incl. SFC.exe). Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Link naar reactie
Ik vond deze oplossing op het HCC-forum: Je hebt te maken met een probleem dat ontstaat doordat een taak die nog actief is, uit de taakpklanner is verwijderd. Dit is een bug in Windows 7. Helaas heb ik geen standaard oplossing voor je omdat het aantal oorzaken nogal uiteen loopt. Het meest voorkomende probleem is het defragmenteerprogramma. Dat is een service die vaak om Joost mag weten welke reden wordt gestopt. Controleer dat de service Disk Defragmenter staat ingesteld op Handmatig, dus niet op Uitgeschakeld. Verwijder eventuele defragmenteersoftware die je zelf hebt geïnstalleerd. Maar dat is de meest voorkomende oorzaak. Er zijn vele andere mogelijkheden die hier onmogelijk allemaal de revue kunnen passeren. Geef in Google een als zoekargument "selected task" (dus inclusief de aanhalingstekens) Je zult de Engelse versie van het probleem regelmatig tegen komen met diverse soms wel en soms niet werkende oplossingen. Helaas bied bovenstaand verhaal geen oplossing. Iemand nog een ander idee om dit op te lossen?
Link naar reactie
Sommige links op de pagina verwijzen naar de pagina waar de link op staat (is dus dezelfde pagina)!! Ik kon geen nieuwe info vinden die ik nog niet had gezien. Ik heb ook al via regedit (Register) gekeken of de standaardwaarden, enz. aanwezig zijn en goed ingevuld zijn. Tevens heb ik O en O defragmentatie verwijderd en de defrag van Win 7 in Services op Handmatig gezet en uitgevoerd. Ik las nl. op een Engelstalige site van Microsoft dat als defragmenteren uitgeschakeld is in de services dit de taakplanner kan dwarsbomen. In services staat de taakplanner op Automatisch en de afhankelijke services staan ook op Automatisch en zijn allen gestart. Ik weet nu niet meer wat ik nu nog kan doen................:-(
Link naar reactie
Had je al gecheckt of er enig info in [url=http://computertotaal.nl/software/21774-problemen-oplossen-binnen-windows.html]Windows logboeken[/url] te vinden is, die met het taakplanner probleem te maken zou kunnen hebben. En check Microsoft Community, waarvan ik vind dat deze Engelstalige vraag, nog het meeste op jouw probleem lijkt. [url=http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/error-messege-the-selected-task-0-no-longer-exists/01e60fa1-8004-40b4-9cf0-247fb80edb56]Error messege: the selected task "{0}" no longer exists. to see the current task, click refresh.[/url]
Link naar reactie
De logboeken had ik al gecheckt maar er zijn geen meldingen die verband houden met de Taakplanner (voor zover ik kan zien). De Engelstalige vraag ga ik mee aan de slag; meld me weer als ik dit uitgevoerd heb. Overigens had ik al wel het diskfragmentatie programma van uitgeschakeld naar handmatig veranderd in de services. Dit had niet het gewenste effect.
Link naar reactie
@Jolo: Microsoft Community -->Engelse vraag --> uitgevoerd. Ik had 5 taken die niet gesynchroniseerd waren en heb deze in de juiste map in Windows - systeemmap \Tasks\Microsoft\Windows verwijderd. Daarna Taakplanner afgesloten en opnieuw gestart. Vervolgens de volgende map die een foutmelding gaf in Taakplanner geopend in Verkenner en daar in de betreffende map de bestanden verwijderd. Dit met alle bestanden gedaan die een foutmelding geven. Het heeft het probleem niet opgelost. Als ik de Taakplanner als Administrator open geeft hij wederom de foutmelding (wederom 5x klikken om de melding te laten verdwijnen). Als ik daarna naar de afzonderlijke mappen ga (in Taakplanner) en ze 1 voor 1 aanklik dan komt er geen foutmelding!! Er is dus wel iets gebeurd maar nog niet helemaal goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...