Ga naar inhoud

Tijd synchronisatie in Windows


anoniem

Aanbevolen berichten

Heeft iemand enig idee hoe deze service binnen Windows functioneert? Ik kan er nml. geen touw aan vastknopen! In de Systeem logboeken van [u:9fd209d341]meerdere[/u:9fd209d341] Windows systemen is v.w.b. dit item totaal geen logica te ontdekken. Soms wordt de tijd 2 dagen achtereen gesynchroniseerd, soms wel 2 keer per dag en soms zit er een hiaat van meer dan een week in. Controleer je Systeem logboek(en) maar eens op het zoekitem "[color=red:9fd209d341]Time-Service[/color:9fd209d341]" en kijk eens wat een chaotisch geheel daar uit komt.....! Dus waar dat wordt getriggerd is zeer duister!
Link naar reactie
In XP gold dit: Klok dagelijks synchroniseren Dit is inderdaad te wijzigen in de registry bij: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\W32Time\TimeProviders\NtpClient Hier de sleutel SpecialPollInterval wijzigen van 604800 (is 1 week) in 86400 (dit zijn seconden, is dus 1 dag). Hierna 1 keer de tijd synchroniseren, en daarna zie je dat hij het de volgende dag weer doet. Misschien is het voor Win 7 analoog? En voor de rest vermoed ik dat het is zoals Gerben vertelt: de server moet wel bereikt kunnen worden, experimenteer eventueel met een andere server... ? [url=http://www.pcleek.com/tips-windows/530-klok-synchroniseren-met-tijdserver-windowsxp-vista-windows7] linkje, ook voor Win 7[/url]
Link naar reactie
Dank voor jullie reacties, maar bedenk dat ik dit tegenkom op [u:30e77222e9]meerdere[/u:30e77222e9] Windows (7) systemen, met [u:30e77222e9]verschillende[/u:30e77222e9] tijdproviders!! Overal hetzelfde beeld: 1) Soms 2 dagen achtereen een synchronisatie 2) Soms 2 (of zelfs meer!) synchronisaties op een dag 3) Soms wordt die "Time-Service" zelfs dagen achtereen totaal niet gestart, soms enkele malen op een dag Het vreemde is ook (bij meerdere systemen geconstateerd!) dat die "Time-Service" niet bij iedere Windows sessie wordt gestart (zoals je zou verwachten). Er zij sessies waarbij die service helemaal niet opgestrat wordt. Vandaar ook dat ik benieuwd was, welk onderdeel verantwoordelijk is voor de start van deze service. Geheel los van het feit of er nou tussendoor wel- of geen synchronisatie met een tijdprovider plaatsvindt.... Als voorbeeld kan ik aangeven dat ik op 2 verschillende systemen hier, met verschillende tijdproviders, dat de laatste start van die "Time-Service" bij een Windows sessie op 31/12 is geweest. Ondanks het feit dat beide systemen ook de twee dagen hierna opgestart zijn geweest. Schiet mij maar lek.... :roll: Edit: Ook redelijk bizar is het door mij reeds eerder geconstateerde: Na een handmatig bijwerken (synchroniseren, tabblad "Internettijd") geeft het systeem de informatie dat de volgende bijwerking exact 7 dagen later zal plaatsvinden. Ook hier is de werkelijkheid anders, want ik heb al (vaker) meegemaakt dat die synchronisatie al eerder gebeurt. Vager kan het nauwelijks!
Link naar reactie
[quote:d56f05234a="gertcornieuw"]En lion die synchronisatie gaat dat dan om enkele seconden of loopt de tijd veel meer voor of achter. Als het maar om enkele seconden gaat dan zie ik geen probleem of jij wil perse weten via welke service het wordt uitgevoerd. Gaat het om veel meer tijdsverschil dan zou ik de batterij gaan vervangen.[/quote:d56f05234a] Zoals ik al aangaf, gaat het om meerdere systemen. Die tijd is prima, het gaat me puur om het feit dat er totaal geen chocola te maken is van die synchronisaties. Er blijkt totaal geen structuur aanwezig..... In Windows XP was er nog duidelijkheid, onder 7 ben ik aan het wroeten geweest hoe dit functioneert, maar kom er niet achter.
Link naar reactie
En inderdaad: Na een handmatige synchronisatie op 2 januari gaf het systeem aan dat een volgende synchronisatie op 9 januari zou plaatsvinden..... Ik constateer nu echter dat er al synchronisaties hebben plaatsgevonden: 1 op 6 januari en 1 op 7 januari; ofwel 2 dagen achter elkaar en ook eerder. Conclusie moet zijn dat dit niet middels vaste intervallen gebeurt, maar dat had ik al eerder "ontdekt".... Hoe ze dat daar bij Microsoft dan in elkaar gespijkerd hebben is me een compleet raadsel!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...