Ga naar inhoud

Windows 7, 64 bits terugzetten systeemkopie


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb Windows 7 64 bits. Ik wil een systeemkopie (IMG) vanuit het Configuratiescherm (Back-Up maken en terugzetten) maken en een systeemherstelschijf ook, om Windows vanaf CD of DVD te kunnen starten. Deze systeemkopie zet ik op een externe harde schijf. Ik begrijp nu niet goed hoe de systeemkopie (in mijn geval IMG van de C: partitie) vanuit deze systeemherstelschijf wordt terug gezet.
Link naar reactie
Indien je de Herstel-CD hebt aanemaakt en je wil de Systeem-image terugzetten, dan zal je jouw PC moeten opstarten vanaf de Herstel-CD. Nadat de CD is opgestart, geef je aan in het menu om een Systeem-image terug te zetten. Die zal gevonden worden op de externe HD. En dan krijg je de melding dat de hele harde schijf opnieuw wordt geformatteerd en daarbij krijgt de HD dan dezelfde indeling en wordt de image teruggezet. In mijn geval duurde dat slechts acht minuten. Heb je echter meerdere partities waarop data staat en alleen van de systeempartietie is een image gemaakt, dien je die data welke niet verloren mogen gaan, eerst naar een externe HD te kopiëren, zodat je die data naderhand weer terug kan zetten naar de originele lokatie!
Link naar reactie
Ik heb al een opstartbare Herstel CD gemaakt. Na de bootvolgorde in het BIOS te hebben gewijzigd, start de pc op van de CD. Daar krijg ik een menu met een aantal mogelijkheden om de pc te herstellen. Dus ook om een systeem image (wat Windows een systeemkopie noemt) terug te zetten. Omdat ik nog geen systeemkopie gemaakt hebt, geeft Windows aan dat hij geen systeemkopie kan vinden. Ik heb nog geen systeemkopie gemaakt omdat ik nog niet begrijp hoe dat gebruikt wordt en er van alles verloren zou kunnen gaan. Ik wil een systeemkopie maken van de C: schijf, dus waar het systeem opstaat. Deze IMG will ik op de externe HD zetten. Ik neem aan dat Windows die automatisch vindt of d.m.v. bladeren. Hoewel ik mijn eigen data op een apart partitie (D:) heb staan, voel ik er niet veel voor om alles te formatteren en dan alles terug te zetten. Ik dacht dat Windows alleen die Systeem partitie terugzet als je bij het maken van de systeemkopie aangegeven hebt dat je alleen van C: een img wilt maken. Je schrijft dat de hele harde schijf opnieuw wordt geformatteerd. Is dat de HD in de pc of de externe HD waar ik dan de systeemkopie op gezet hebt? Als het het laatste is, ben ik dus mijn back-up van de gegevens kwijt en kan ik die niet terugzetten. Ik wou het gewoon uitproberen, maar als ik van alles terug moet zetten, dan kan beter de systeemkopie pas gebruiken als er werkelijk iets mis is gegaan, maar dan nog kan ik de gegevens die op de externe HD staan kwijt raken. Ik weet niet of het van belang is, maar mijn C: partitie staat op een SSD en de D: partitie op een HD.
Link naar reactie
Bedankt, heb ik gezien. Ik begrijp dat met het maken van de systeemkopie niets verloren gaat, maar als ik de systeemkopie terugzet (b.v. om te proberen) en heb alleen een img van C: gemaakt formatteert blijkbaar Windows de hele HD, maar ook de externe, want die staat aan omdat ik daar de img van C: opzet en mijn BU van mijn eigen Data opstaan.
Link naar reactie
Ik begrijp je antwoord niet. Ik heb een C:\ partitie van 112 GB, dat is een SSD schijf, en een D:\ Partitie van 445 GB. De C:\ partitie is dus de Systeem partitie en de D:\ is de Data partitie. Na het opstarten met de systeemherstelschijf krijg ik een optie menu en daar kies ik voor de derde optie: "Herstellen met systeeminstallatiekopie" dan kan ik daarna toch kiezen dat ik D: wil uitsluiten van dit herstel, zodat deze niet geformatteerd wordt. Of moet ik een andere optie in dit menu kiezen om de systeemkopie terug te zetten? Let wel ik heb dat terugzetten van de systeemkopie nog niet gedaan en weet dus niet wat er komt. Kun je me misschien in volgorde puntsgewijs opgeven wat ik moet doen of wat er gebeurt als ik de systeemkopie terug wil zetten met de Systeemherstelschijf? Alvast bedankt voor je hulp.
Link naar reactie
Aha, dus twee fysieke schijfeenheden. Dan hoef je enkel een Image van C en de eventueel aanwezige 100MB partitie aan te maken. En dat zal dan automatisch goed geslecteerd gaan worden bij het opstarten van het maken van een Systeemimage. Juist omdat het een SSD is, is het aan te raden aleer je Windows terug laat zetten, de SSD door KillDisk te laten overschrijven met nullen. Dan is de SSD daarna weer schoon!
Link naar reactie
Indien Windows op de juiste manier is geïnstalleerd, dan is die niet gemounte partitie echt aanwezig. Dat is de actieve partitie, die ook de opstartherstelbestanden bevat. Een en ander kan je controleren via Schijfbeheer. Start maar eens op van de herstel-DVD! http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/help/videos/backing-up-and-restoring-your-computer
Link naar reactie
Ik heb ook een image gemaakt van de C schijf met Paragon back-up & recovery. Maar ik heb geen herstel-cd aangemaakt. Kan je de gemaakte back-up dan terugzetten zonder een herstel-cd te gebruiken? Ik wil de back-up gebruiken in plaats van een "systeem herstel punt". Ik kan mijn PC ook herstellen met de F11 knop naar de fabriek instelling, maar dan moet ik al mijn persoonlijke instellingen weer aanmaken en al de updates en nieuwe programma's weer opnieuw installeren. Ik dacht e.e.a. te kunnen oplossen met het maken van een back-up van de C schijf en dit iedere maand opnieuw te maken op de externe HDD. Na een paar back-ups de eerste verwijderen, net als systeem herstel punten. Ik heb een PC met windows 7 64 bit. Alvast bedankt voor de reactie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...