Ga naar inhoud

fout in boot file, opstartprobleem


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:7d5574bb00="Troef"]Mijn laptop wil opeens niet meer opstarten en adviseert een windows opstart cd te gebruiken, maar die heb ik niet meer !!! De foutmelding is : file:\Boot\BCD status 0xc000000f info: an error occured while attempting to read the boot configuration data Hoe kan ik dit oplossen ??? Iemand een idee ?[/quote:7d5574bb00] Haal de schijf uit je laptop en sluit hem aan op een andere computer en doe dan de foutcontrole. Succes Jack Marotick
Link naar reactie
Oh OH ik heb veel te vroeg gejuicht !!!! Ik vond nog een W7 installatie schijf en dacht ,dat is dan opgelost .....!!! Meer nee, als ik naar herstelopties ga krijg ik het bericht " het bestand C:\Boot is beschadigd en onleesbaar. Voer het hulpprogramma CHKDSK uit". Hoe doe ik dat ? Ik kwam er niet uit. Ook heb ik daarna nog getracht met de Paragon Partition Manager 11 in de " boot corrector" iets te doen, maar dat leidde ook tot niets. Dus ik zit met m'n handen in m'n haar. Opstarten in veilige modus en dan opdracht promt werkt helemaal niet. Nog voor alle duidelijheid: er staan 2 partities op de laptop, 1 met Windows XP en op de andere zou dan de nieuwe W7 moeten komen. Heeft iemand nog een konijn in de hoge hoed ???? Ik hoop het wel !!! anders weet ik niet wat ik nog met de laptop ( 6 jaar oud)kan doen. :(
Link naar reactie
Jullie zullen het niet geloven, maar na eindeloos proberen om de zaak weer aan de gang te krijgen is dat gelukt !!! Hoe ? Ten einde raad besloot ik nog een oude Windows XP, SP1 installatieschijf te proberen en tot mijn grote verbazing lukte dat ...! Ja toen was het wel duidelijk ,dat W7 ook wel moest lukken! en ja hoor ! En zo is het gekomen. Over en sluiten Groet Troef :D :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...