Ga naar inhoud

windows 8 update (niet upgrade) loopt vast...draait nu 3uur


anoniem

Aanbevolen berichten

PC met windows 8 draaide altijd goed (na succesvolle upgrade vanaf windows 7). Vandaag aangezet, na inloggen verschijnt mededeling dat systeem gaat updaten (13 updates). Bij update 2 is hij nu al drie uur bezig. Het systeem mag niet uitgezet worden (aldus melding microsoft), het symbool beweegt wel, maar verder geen enkele indicatie dat er iets gebeurd... Hoe kom ik erachter of er iets mis is....en als dat zo is wat dan verder??
Link naar reactie
Na 10 uur laten lopen heb ik het systeem uitgezet. Bij het opstarten gekozen voor systeemherstel met behoud van bestanden. Vervolgens startte hij op en was 'ingelogd' als gast. Vervolgens afgemeld als Gast en opgestart onder eigen account (windows 8). Het ziet er allemaal goed uit nu. Geen idee of die 13 updates nu wel/niet uitgevoerd zijn...
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik had hetzelfde probleem op mijn nieuwe Toshiba en kwam via google op deze pagina terecht. Bij mij bleef de eerste windows update na de installatie op 42 van 43 hangen. Er zat weinig anders op dan rebooten, maar ik drukte de knop eerst kort in zodat hij in slaapstand ging. Daarna weer aan, en krijg nou wat.. Hij sprong door naar 43 van 43 en even later was het klaar. Voor anderen met dit probleem dus zeker het proberen waard, lijkt mij een minder harde oplossing dan hard afbreken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...