Ga naar inhoud

XP - Administrator wachtwoord


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn Qmotion PC een officiële XP staan, was bijgeleverd bij de PC. Vandaag een probleem net de PC cq XP en wilde deze repareren. Echter, er werd gevraagd om een administrator wachtwoord. Bij een herinstallatie heb ik, zover ik weet, hiervoor nimmer een wachtwoord ingevoerd. Als dat wel zo is, hoe kan ik dat vinden. Voor de goede orde, mijn \system 32\hal.dll was beschadigd dus startte de PC niet meer op. Met wat googlen kwam ik er wel uit en na een paar pogingen lijkt alles weer gerepareerd en heb ik de PC weer aan de praat. Dit alles onder DOS kunnen repareren. Maar waar vind ik een mogelijk wachtwoord, als ik dit al heb ingevoerd?
Link naar reactie
Dank voor je reactie. Het schijnt bij XP voor te komen, dat er bij Recovery gevraagd wordt om een wachtwoord voor admin, ook al is deze nooit ingevoerd. Na enig googelen een mogelijke oplossing gevonden voor dit probleem, een aanpassing in het register. Ik heb het geluk, dat ik de PC sowieso aan de praat heb gekregen, dus kon ik dit toepassen.
Link naar reactie
Ow, met die eerste "R" kom je idd daar. Indien je door gaat naar install en je krijgt het beeld welke besturingssytemen erop staan en je kiest die XP, denkelijk is het er ook maar eentje, dan pas kun je voor de "R" van repair kiezen, maar die optie verschijnt niet altijd. Had je je er maar in verdiept hè, klopte je sig alleen niet meer. :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...