Ga naar inhoud

Win 98 ziet DVD's met CDFS niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een oudere pc met Windows 98SE. Als ik op een andere pc (met nieuwer OS, n.l. Windows XP of Windows 7) een DVD brand dan ziet deze oudere pc de schijf niet. Wel geeft deze oudere bij de eigenschappen van de schijf aan dat het een bestandssysteem FAT heeft, ook als er geen schijf inzit. Hij ziet echter geen DVD. De DVD's worden gebrand in ISO en op de eigenschappen van deze schijven staat dan ook CDFS. Bestaat er een mogelijkheid om deze oudere pc ook schijven met CDFS te laten herkennen en lezen?
Link naar reactie
Nee, soms wordt er met ISO ook image bestanden bedoeld, maar ik bedoel de ISO 9660, wat dan ook wel CDFS wordt genoemd op de dvd. Het is inderdaad wel een dvd speler. DVD's kunnen in UDF worden geschreven, maar dan kunnen oudere machines ze niet lezen, DVD's kunnen ook in ISO9660 worden geschreven of zelfs een soort combinatie UDF/ISO De dvd's zijn in andere pc's wel te lezen. Dat over de Aspi drivers moet ik nog uitzoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...