Ga naar inhoud

Waar vind ik een Engelse versie van Windows XP Pro


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:2c0068c76f="gerben"]Een standaard xp versie is niet van taal te wijzigen. Je kunt eens kijken of je wat op marktplaats kunt vinden. Of desnoods een oude pc met een xp licentie erbij.[/quote:2c0068c76f]Ik heb zelf nog wel een andere laptop met een Engelse XP versie, maar die kan ik er toch niet van AF halen, of indien Ja, HOE dan?
Link naar reactie
[quote:185c789d0c="gerben"]Je hebt alleen de key nodig. Op een laptop zit meestal een stikker met de windows key. Als je het legaal wilt houden, zul je op die laptop wel iets anders moeten installeren, je mag key maar op een apparaat in gebruik hebben. Maar als je een NL versie over hebt, zou dat geen probleem moeten zijn.[/quote:185c789d0c]Ik zit niet in eerste instantie om een key verlegen (die heb ik natuurlijk ook nodig), maar ik moet EERST een Engelse versie van XP hebben om die te kunnen installeren. En waar vind ik die om eventueel te downloaden? Niet meer op de Microsoft site.
Link naar reactie
Alleen als je een Windows iso download van een website, die niet onder de controle staat van Microsoft, dan kan ermee geknoeid zijn. Dan bedoel ik dat er virus/malware/keyloggers in verwerkt kunnen zijn. Zie bijvoorbeeld op de site van computertotaal http://computertotaal.nl/tips/222-windows-7-iso-verifier.html die echter bedoelt is voor de Windows 7 release candidate. Voor XP zal je zelf dat controlegetal moeten controleren http://computertotaal.nl/tips/4207-md5-checksum.html Overigens had Microsoft wel [url=http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/language-packs#lptabs=xp]taalpakketten[/url] beschikbaar gesteld voor Windows XP. Echter niet voor de Nederlandstalige XP. En zou volgens de derde reactie in deze [url=http://superuser.com/questions/35933/changing-the-windows-xp-interface-from-french-to-english]hyperlink[/url] de Windows XP Professional versie moeten zijn.
Link naar reactie
[quote:14c40f1126="gerben"]Je hebt alleen de key nodig. Op een laptop zit meestal een stikker met de windows key. Als je het legaal wilt houden, zul je op die laptop wel iets anders moeten installeren, je mag key maar op een apparaat in gebruik hebben. Maar als je een NL versie over hebt, zou dat geen probleem moeten zijn.[/quote:14c40f1126] Als je het legaal wilt houden, mag je de key op zo'n sticker alleen maar op die PC gebruiken. Zo'n sticker is namelijk een OEM licentie en die is gebonden aan de hardware waar hij mee geleverd wordt...
Link naar reactie
Sorry, hier kan en mag ik niet mee helpen. Het is namelijk niet legaal als ik Windows XP ga downloaden vanuit ons MSDN account en deze ter beschikking stel aan derden, ook al heeft diegene een geldige product key. @Gerben: de regels van Microsoft zijn niet veranderd door de jaren heen. Sterker nog: het is door de jaren heen alleen maar moeilijker geworden om OEM licenties meerdere keren te activeren op verschillende hardware. Een OEM licentie is nou eenmaal hardware gebonden en dus mag deze licentie niet overgedragen worden naar een andere PC.
Link naar reactie
[quote:4352b280dd="Leo S"]Sorry, hier kan en mag ik niet mee helpen. Het is namelijk niet legaal als ik Windows XP ga downloaden vanuit ons MSDN account en deze ter beschikking stel aan derden, ook al heeft diegene een geldige product key. @Gerben: de regels van Microsoft zijn niet veranderd door de jaren heen. Sterker nog: het is door de jaren heen alleen maar moeilijker geworden om OEM licenties meerdere keren te activeren op verschillende hardware. Een OEM licentie is nou eenmaal hardware gebonden en dus mag deze licentie niet overgedragen worden naar een andere PC.[/quote:4352b280dd] Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. Zie ook de nieuwste Windows 8 PC's met Uefi-bios. De OEM-licentie van de geïnstalleerde Windows 8 versie zit nu namelijk in het Uefi-bios opgeslagen - bij een herinstallatie van Windows 8 wordt de licentiekey automatisch herkend.
Link naar reactie
[quote:87e5ce1671="jawtje"]Ik heb nu ook een Engelse versie nodig. Waar kan ik die gratis ([b:87e5ce1671]of voor zeer weinig[/b:87e5ce1671]) vinden??[/quote:87e5ce1671] wellicht bij onderstaande link: http://ajxtulxglbbg.jet-software.net/browse/search/?q=windows%20xp[b:87e5ce1671][/b:87e5ce1671][b:87e5ce1671][/b:87e5ce1671]
Link naar reactie
Ik vraag me alleen af waarom je nog weer geld zou willen uitgeven voor een besturingssysteem, welk vanaf medio april 2014 niet meer ondersteund wordt met beveiligingsupdates door MS. Voor ca. 89 euro heb je namelijk een Engelstalige Windows 7. http://www.komplett.nl/Komplett/catalog/zkb_01com/22_softwar/02_os/default.aspx
Link naar reactie
[quote:026a49bb85="Abraham54"]Ik vraag me alleen af waarom je nog weer geld zou willen uitgeven voor een besturingssysteem, welk vanaf medio april 2014 niet meer ondersteund wordt met beveiligingsupdates door MS. Voor ca. 89 euro heb je namelijk een Engelstalige Windows 7. http://www.komplett.nl/Komplett/catalog/zkb_01com/22_softwar/02_os/default.aspx[/quote:026a49bb85]Dat vind ik wel een erg kort door de bocht antwoord. Jij als deskundige zal toch zeker weten dat XP een van de betere of moet ik - want Microsof - zeggen een van de minst slechte Operating Systemen is/was? En er zijn gelukkig nog een heleboel oude computers (desktops en notebooks) die volgen MS al lang geruimd hadden moeten zijn, maar waar als eventueel tweede jeugd nog heel veel goede toepassingen voor te vinden zijn voor eenvoudige gebruikers en zelfs uitstekend voor internetten en word/excel e.d. En die qua geheugen en processorsnelheid ongeschikt zijn (geworden) voor de latere bijna alles verslindende Operating Systemen van Microsof en die voor de eerdere gebruikersgroep geen wezenlijke voordelen bieden. Er zijn nog legio mensen die geen slaaf willen worden van 'games'.
Link naar reactie
[quote:8ac24b5747="Mericya"][quote:8ac24b5747="jawtje"]Ik heb nu ook een Engelse versie nodig. Waar kan ik die gratis ([b:8ac24b5747]of voor zeer weinig[/b:8ac24b5747]) vinden??[/quote:8ac24b5747] wellicht bij onderstaande link: http://ajxtulxglbbg.jet-software.net/browse/search/?q=windows%20xp[b:8ac24b5747][/b:8ac24b5747][b:8ac24b5747][/b:8ac24b5747][/quote:8ac24b5747]Ik heb er inmiddels een paar op Marktplaats gekocht en zal ze eens gaan uitproberen. Een paar omdat je nooit de garantie hebt dat wat je daar koopt ook inderdaad bruikbaar blijkt op andere systemen. Vaak zijn het Re-installatie CDs voor een bepaald systeem/hardware of OEM versies (en weet de verkoper dat niet eens of verzwijgt hij dat express).
Link naar reactie
[quote:831f774fce="andre@home"]Heeft er dan niemand een XP Uk versie om even een image van te maken zodat hij hem kan downloaden? Zonder legale key kan hij er verder anders toch niks mee. Wrs veiliger dan via een torrent of zo.... Ik heb alleen een NL-versie en een decicated Pro Dell versie, dus die loopt niet op andere systemen.[/quote:831f774fce]Bedankt voor je medeleven. Zoals ik elders al antwoordde heb ik wat op Marktplaats gevonden/gekocht en hoop dat dat wil werken.
Link naar reactie
[quote:dae248fa1c="jawtje"][quote:dae248fa1c="Abraham54"]Ik vraag me alleen af waarom je nog weer geld zou willen uitgeven voor een besturingssysteem, welk vanaf medio [/quote:dae248fa1c]Dat vind ik wel een erg kort door de bocht antwoord. Jij als deskundige zal toch zeker weten dat XP een van de betere of moet ik - want Microsof - zeggen een van de minst slechte Operating Systemen is/was? En er zijn gelukkig nog een heleboel oude computers (desktops en notebooks) die volgen MS al lang geruimd hadden moeten zijn, maar waar als eventueel tweede jeugd nog heel veel goede toepassingen voor te vinden zijn voor eenvoudige gebruikers en zelfs uitstekend voor internetten en word/excel e.d. En die qua geheugen en processorsnelheid ongeschikt zijn (geworden) voor de latere bijna alles verslindende Operating Systemen van Microsof en die voor de eerdere gebruikersgroep geen wezenlijke voordelen bieden. Er zijn nog legio mensen die geen slaaf willen worden van 'games'.[/quote:dae248fa1c] Kort door de bocht...... XP is inmiddels antiek te noemen en schijnbaar heb jij nog helemaal geen ervaring opgedaan met Windows 7. Windows 7 heeft Windows XP allang ingehaald als meest gebruikte besturingssysteem. Ook beveiligingstechnisch loopt XP inmiddels achter; dat kan ook niet anders natuurlijk, per slotte is Windows XP inmiddels ouder dan 11 jaar. En je opmerking: "Er zijn nog legio mensen die geen slaaf willen worden van 'games'." - waar slaat dat nu op.......
Link naar reactie
[quote:125fb77015="Abraham54"]En je opmerking: "Er zijn nog legio mensen die geen slaaf willen worden van 'games'." - waar slaat dat nu op.......[/quote:125fb77015]Op zijn minst om twee redenen: aa. De meeste computer’spellen’ zijn niet te spelen op oude computers waar ik het hier over heb en bb. Je niet laten meeslepen met de ‘spelletjes’ die MS speelt met het uitbrengen van nieuwe OS versies en die steeds meer computerpower eisen. En waarvoor? Hoofdzakelijk om dat OS te kunnen draaien als pure zelfbevrediging! [i:125fb77015]Wat betreft Windows 7:[/i:125fb77015] Mijn ervaring is dat dat inderdaad een zeer redelijk OS is (zeker na de fiasco van Vista) en wellicht inmiddels het meest gebruikt, maar dat was niet mijn punt. Ik wilde aangeven dat er beslist geen goede reden is om oude(re) hardware ‘daarom’ naar het containerpark te brengen en zelf waar mogelijk in zijn geheel te blijven gebruiken of te gaan hergebruiken voor toepassingen die ik schetste en aldus geen aanslag te plegen op delicate grondstoffen voor nieuwe hardware. [i:125fb77015]Maar dit alles is bezijden het directe onderwerp en wat mij betreft kan deze thread gesloten worden. Eventuele discussies maar via PM. [/i:125fb77015]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...