Ga naar inhoud

Windows 7 sluit vanzelf af, systeemherstel blijft hangen


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, Sinds iets meer dan een maand hebben we een computer op mijn werk staan. We zijn allemaal niet geweldig computertechnisch, maar van iedereen ben in dan blijkbaar nog het meest comptertechnisch. Dus kreeg ik het probleem in mijn maag geduwd hahaha, hier volgt het probleem: De computer sluit na het openen van Windows 7 bij het opstarten ervan na enkele seconde vanzelf uit. Krijg dan vlug een blauw scherm met wat tekst wat ook weer zo snel weg is dat het niet te lezen is. Dit gebeurd elke keer wanneer Windows gestart wordt. Uiteindelijk heb ik de computer in Veilige Modus gestart, en vanuit daar systeemherstel gestart. Dit o.a. omdat mijn vermoeden was dat Windows wellicht elke keer niet opstartte i.v.m. een virus (?) Nu blijft systeemherstel al uren lang initialiseren. Ik neem aan dat dit veel te lang duurt. Wat moet ik nu? Overigens las ik voordat ik systeemherstel begon dat deze niet onderbroken mag worden als deze vanuit de veilige modus gestart wordt ,is dit zo? (Overigens geloof ik dat ze er geen virusscanner op hebben gezet*stom*, dus die zal systeemherstel niet tegen kunnen houden lijkt me?) Hoe moet ik nu verder??? Ik kom er niet meer uit. Kan iemand mij er snel mee helpen? Alvast heel veel dank!
Link naar reactie
[quote:1cb8ee262e="peterkramer"]Blauwe schermen duiden meestal op een defect. Eerste verdachte is dan het RAM geheugen. Dit kun je testen door een cd te branden (iso) met memtest erop en vanaf deze cd de pc op te starten. www.memtest.org Een mislukte systeem herstel (onderbroken) resulteerd veelal in opnieuw windows installeren.[/quote:1cb8ee262e] Ok dank je wel, dat ga ik eerst maar proberen dan, ondertussen loop het initialiseren nog. Moet ik deze onderbreken? En zo ja, hoe?
Link naar reactie
[quote:b7df4a8515="peterkramer"]onderbreken door de pc uit te zetten en "aan" knop 4 seconden ingedrukt houden. Omdat die al uren zo staat wordt het inderdaad een probleem geval. Memtest cd dus op een andere pc maken.[/quote:b7df4a8515] Ok, ik ga een leeg cd-rommetje halen, en dat eens uitproberen. Mocht het RAM geheugen defect zijn, wordt deze dan door dat programma alleen getest daarop, of ook hersteld? (sorry hoor, ben tussen alle deskundige hier echt een complete computer leek.) :P
Link naar reactie
Deze, wel eerst unzippen voordat je gaat branden http://www.memtest.org/download/4.20/memtest86+-4.20.iso.zip Met Nero kun je de iso op cd zetten of, als je die niet hebt, met free iso burner http://www.freeisoburner.com/ memtest repareerd niet maar stelt een diagnose. Dus als er fout meldingen komen, nieuw ram geheugen plaatsen. Kan ook zijn dat er meerdere strookjes in de pc zitten. Dan dus 1 voor 1 testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...