Ga naar inhoud

PC blijft hangen bij kopieren(knippen) en plakken


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn PC heeft een SSD met Windows 7 Ulimate erop, en 2 identieke schijven verdeeld in partities HD 1 met part. D en E de 2e HD met part.F en G het probleem doet zich voor als ik een bv film van E naar G wil plakken Als ik via de rechter muisknop kopieren of knippen kies en vervolgens naar de bewuste map, op ev een ander HD ga om te plakken gaat het in het begin even goed, vervolgens blijft de voortgangsbalk en de resterende tijd hangen, de kleur van de balk blijft wel bewegen, de muis kan ik wel bewegen en iets aanklikken maar niet openen, druk ik op Ctrl+ALt en Del wordt wordt het scherm grijs, het is niet zo de de hele pc bevriest, het gebeurd vooral bij het kopieren/knippen en plakken van grotere bestanden bv films van 4,5 Gb. Zeer vaak komt het voor dat de hele 2e HD niet meer te vinden is maar met opnieuw opstarten is alles weer OK. Bij controle blijkt meestal dat het toch gelukt is. Ik heb de schijven gecontroleerd, en met Tuneup heb alles laten checken defragmenteren enz. ook het register zonder resultaat. weet er iemand raad ? BVD gr. Frits
Link naar reactie
[quote:6b6d1a3bed="derkdejong"]hm, 4 gb geval: zijn die (doel-)partities wel ntfs geformatteerd?[/quote:6b6d1a3bed] alles NTFS geformatteerd, In de veilige modus werkt het ook niet, in ben er in middels achter dat het alleen voorkomt als ik van een partitie van bv HD 1 naar een partitie op de HD 2 of andersom wil kopieren/knippen en plakken. Als ik op dezelfde schijf blijf geen geen probleem, raar geval !
Link naar reactie
[quote:1ae0344443="Lange Pier"]Via uitvoeren/zoeken met eventvwr.msc[/quote:1ae0344443] Ik heb de oplossing reeds gevonden, op mijn PC is een Sandisk Cruzer 32Gb USB 2.0 aangesloten en dit veroorzaakt het probleem gooi ik hem eraf werkt alles normaal, sluit ik hem weer aan krijg ik weer problemen, ik heb er gelezen dat deze dingen en andere sticks problemen kunnen leveren, met USB 3.0 schijnt dit nog erger te zijn. bvd gr.Frits
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...