Ga naar inhoud

W7 start niet op na installatie (dualboot) W8


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb volgens de instructie in de laatste C!T W8 geïnstalleerd op een lege partitie naast W7. W8 werkt, maar wanneer ik via het bootmenu van W8 naar W7 wil gaat het niet goed. Ik kreeg eerst steeds de herstelconsole in beeld. Na automatic repair van DualBootRepair onder W8 te hebben uitgevoerd, krijg ik de melding van een onjuiste digitale handtekening van het bestand Winload.exe. Samengevat: in kan W7 niet meer benaderen. Wie heeft een (de) oplossing?
Link naar reactie
De wet van Murphy. Niet alleen een niet werkende PC die moest worden hersteld, maar ook nog mijn toegang tot dit forum verkl**t. Nu dat weer in orde is kan ik eindelijk reageren. De suggestie heeft niet geholpen. Niets heeft geholpen. Niet via de W7 herstelopties en niet met de W8 herstelmogelijkheden. Ook overigens op het web geen bruikbare suggesties gevonden. Voor mijn gemoedsrust heb ik inmiddels de image van W7 - die ik gelukkig wel had gemaakt - maar terug gezet. Ik ga eerst rustig verder zoeken nu ik daar wat meer tijd voor heb. Overigens heb ik op http://www.pagestart.com/win7dbchgdef10221201.html een mogelijke verklaring gevonden voor het herstelprobleem. Daar is het volgende vermeld: [i:65c971212d]You will notice very quickly that when choosing to boot to Windows 8, Windows 8 loads almost immediately when using the default Windows 8 style boot menu. However if you select Windows 7 from that very same menu, the computer actually performs a warm reboot, the BIOS splash screen is displayed and then Windows 7 loads, resulting in long wait for Windows 7 to load. This suggests that the Windows 8 boot menu is displayed after a part of Windows 8 has already loaded, thus requiring a reboot to flush out the Windows 8 code and load Windows 7 from scratch. This also implies that Windows 8 does not utilize the BCD (Boot Configuration Data store which is located in the System partition) in the same manner as Windows 7, Vista or XP does in a Dual Boot arrangement.[/i:65c971212d]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...