Ga naar inhoud

Win8-Losse HD- geeft aan dat ze geheel"primaire partiti


anoniem

Aanbevolen berichten

Vraagstelling komt, doordat ik 3 software programma's heb geprobeerd voor het maken van een VOLLE backup op deze losse HD. met Win8Pro. Bij windows7 was er geen probleem. Bij de opening van deze software wordt als "bron" deze losse HD genomen bij alle verschillende backup-software. " Bestemming" wordt niet gevonden. Met backup-software fabrikanten er al over gemaild, geen oplossing. Nu ben ik aan het zoeken in de instellingen onder Win8Pro. van deze losse HD. Duidelijk?
Link naar reactie
Het wordt min of meer duidelijk. Met "losse HD" bedoel jij vermoedelijk een externe harde schijf, die door middel van een USB-kabel verbonden is met je pc of laptop. Jij wilt een back-up maken van de C-schijf (die in jouw pc/laptop zit) en die back-up moet gezet worden op de externe harde schijf. Wanneer jij het back-up-programma start, dan zie jij als bron de externe harde schijf staan. Met ieder back-up-programma dat ik ken, kun je zelf aangeven waarvan een back-up gemaakt moet worden (de bron dus!). Daarvoor zit er een soort van Verkenner-venster in het scherm, waarmee je aan kunt geven wat de bron is. Daarna geef je aan waar de back-up heen moet (de bestemming). En de bestemming is natuurlijk de externe harde schijf. Het back-up-programma zelf heb je toch wel op de interne harde schijf geïnstalleerd? Welke software voor het maken van back-ups heb jij intussen geprobeerd? En stond daarbij dat die software geschikt was voor Windows 8?
Link naar reactie
Ja van C-schijf, maar ook nog meer andere partities( D,E,F,G,) Zelf wijziging aanbrengen, zoals jij aangeeft is me door geen enkele software-leverancier aangegeven. Met "Windows7" komt bij opstart wel alles goed in beeld. EaseUS to do 5.3. Paragon backup & recovery-Home Macrium Reflect Acronis True Image Deze vier programma's al uitgeprobeerd. Allemaal dezelfde fout. Zit nu te denken of het niet in de losse HD "Western Digital Elements Desktop 1.5." zit. Johan59
Link naar reactie
Het is normaal dat jouw externe harde schijf één grote primaire partitie is. Dat hoort zo. Sluit die externe harde schijf aan op je pc en neem dan een kijkje bij Schijfbeheer. Schijfbeheer bereik je zo: Klik op de Startknop (helemaal linksonder) en typ dan in het zoekvak boven de startknop: Computerbeheer. Klik boven in het zoekvenster op Computerbeheer. Geef indien nodig toestemming als dat gevraagd wordt. Ga in het venster dat opent naar Opslag > Schijfbeheer. Maximaliseer het scherm, zodat je alles ziet. Trek zo nodig de schuifbalk rechts naar beneden totdat je de externe harde schijf ziet. Wat voor schijfletter heeft jouw externe harde schijf? Dat zal een tijdelijke schijfletter zijn. Windows geeft jouw externe harde schijf steeds de eerstvolgende vrije schijfletter en dat is niet handig bij een externe harde schijf. Stel dat je een volgende keer een USB-stick hebt aangesloten en daarna pas je externe harde schijf aansluit, dan krijgt die weer een andere letter. Wijzig daarom de letter van de externe harde schijf. Klik met de rechter muisknop op die externe harde schijf en kies dan 'Stationsletter en paden wijzigen'. Je zult nog een waarschuwing krijgen. Kies 'Wijzigen'. Kies dan een letter die wat verder in het alfabet ligt. Ik stel de letter U voor. Bevestig tenslotte met OK. Goed, je hebt je externe harde schijf nu een vaste schijfletter gegeven. Ik heb zelf vooral ervaring met Acronis True Image. Start dat programma. Kies Back-up maken en terugzetten > Kies back-up maken > Volgende > Volgende > Schijven en partities + Volgende. En dan krijg je een schermpje waarin jij [u:5ddc553cf4]zelf[/u:5ddc553cf4] kunt kiezen van welke partitie(s) jij een back-up wilt maken. Bij mij staat er standaard al een vinkje voor de C schijf, maar dat vinkje kun je weghalen door erop te klikken en dan zou ik een vinkje kunnen zetten voor een andere partitie. Jij zegt dat je externe harde schijf als bron wordt gezien. Dan zal daar een vinkje voor staan. Haal gewoon dat vinkje weg door erop te klikken en zet het vinkje voor de partitie waarvan jij een back-up wilt maken. En volg dan verder de aanwijzingen. Ik kan me niet goed voorstellen dat zoiets bij jou niet mogelijk zou zijn.
Link naar reactie
borrelaar, allereerst bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik kom met deze software verder dan met de andere merken. Bij deze wordt wel de "bron-partities" aangegeven en ook de bestemming goed. Als ik op een bron klik met de muis bv. HarddiskC" wordt ze niet aangeklikt. Als ik op de "bestemmings losse HD" klik reageert de muis wel. Maar met deze klik alleen ben ik er niet. Dus ik kom met deze software verder, maar geen 100%. Groeten Johan59
Link naar reactie
Jammer dat het nog niet werkt zoals jij wilt, Johan. Je schijnt de C-schijf niet te kunnen selecteren als bron waarvan een back-up gemaakt moet worden. Ik heb op dit moment geen idee waarom dat niet kan. Misschien hebben andere forumleden nog een suggestie. Welke versie van Acronis True Image gebruik jij eigenlijk? Voor een nieuw besturingssysteem (Windows 8 in dit geval) heb je soms ook een nieuwere versie nodig van de back-up software. De nieuwste versie van Acronis True Image is versie 2013. Die is in ieder geval geschikt voor Windows 8. Het zou fijn zijn wanneer je een reactie krijgt van forumleden die erin geslaagd zijn om een back-up te maken van Windows 8 met een oudere versie van Acronis True Image, bijv. versie 2010. Groet, [b:56bc714eeb]p[/b:56bc714eeb]orrelaar (al lust ik soms wel een [b:56bc714eeb]b[/b:56bc714eeb]orrel :D )
Link naar reactie
Porrelaar, sorry voor typefout, doet leeftijd. Ik heb er editie 2013 opstaan. Heb vanaf, dat ik Win8Pro erop wilde zetten al op een drietal forums diverse vragen gesteld met als begin "Heeft er al iemand ervaring met backupsoftware onder Win8Pro? Ben ook al enkele weken aan het mailen met " Paramount UK "over "Macrium" tot vandaag toe, die hebben tot op heden ook nog geen oplossing. Via forums maar enkele antwoorden gehad, zat ook de 100% oplossing niet bij. Dank je voor je hulp. Johan59
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...