Ga naar inhoud

Ontspanning in windows 8 ontbreekt.


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:8a6ae06ac5="rgh"]Hoi, Nu het mij gelukt is om de oude startmenu van Windows 7 terug te krijgen in Windows 8 (zie eerder topic) mis ik nu het volgende in Windows 8: De ontspanning zoals Patience, Freecell enz. Hoe krijg ik deze spelletjes weer terug in Windows 8?[/quote:8a6ae06ac5] Ik ken Win8 nog niet, dat vooropgesteld. Het "oude startmenu" is voor zover mij bekend niet als opstartconfiguratie in te stellen, maar alleen na (iedere) start. Die "spelletjes" kan je (uitgaande dat er iets van de Win7 structuur is overgebleven) wellicht via het "Configuratiescherm > Programma's en onderdelen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen" terug vinden. Mogelijk is hierbij de installatie-schijf noodzakelijk. Mocht dit niet lukken, dan staan dit soort executables altijd geparkeerd onder Windows\System32 (welke, naar ik aanneem ook nog steeds bestaat?).
Link naar reactie
Peter, Terug naar Windows 7 is voorlopig geen optie. Eerst wil ik Windows 8 beter leren kennen. Zelf speel ik niet of nauwelijks spelletjes, zal ze dus niet missen en de spelletjes die ik speel zijn niet de Windows spelletjes. Maar vraag is voor andere mensen die ik te spreken krijg die Windows 8 gaan nemen maar wel die spelletjes spelen. andre@home dank voor die link. Heb daar nog de Nederlands taalbestand kunnen downloaden van dit programma. Dit programma zorgt er echt voor dat Windows 8 constant opstart in de Windows 7 look gelukkig. Ben ondertussen nog wel een site tegen gekomen, maar niet zo gauw terug te vinden hoe ik die spelletjes vanaf Windows 7 computer via USB stick kon kopiëren naar Windows 8, maar vergeten die site in favorieten te zetten. Dus dit moet ik weer gaan opzoeken.
Link naar reactie
Hallo Ronald, Ik snap je verhaal, wat ik alleen heel veel lees in allerlei artikelen over windows 8 is dat gebruikers hun uiterste best doen om de looks en feels van windos 7 (of eerder) proberen terug te krijgen en dan vraag ik me af waarom dan overstappen. Als ik het goed begrijp gaat het bij jou om een vraagbaak te zijn in je omgeving, iets wat voor veel forumleden zal gelden.
Link naar reactie
De spelletjes zijn terug te vinden als apps in de app store. Windows 8 is idd geen Windows 7, het is een compleet redesign van de interface die de nieuwe standaard binnen Microsoft producten gaat worden. Als het je puur om de desktop gaat, zijn er wel wat verbetering, maar zou mijn advies ook zijn, blijf of ga terug naar Windows 7 of XP.
Link naar reactie
[quote:b8a9d8e077="canonboy"]het is doodzonden van het geld tijd en frustratie om windows 8 te kopen . naar mijn mening kan dat os in het rijtje van win millennium en vista gezet worden. slecht en niet doordacht voor de desktop pc gebruiker .[/quote:b8a9d8e077] Dat komt omdat de desktop ten dode is opgeschreven, alles gaat naar de cloud en in apps. Alles draait om informatie voorziening en focus, weinig nog om data verwerking. Juist voor dit laatste heb je een goede desktop nodig helaas. Altijd en overal bij je eigen data kunnen via dezelfde interface, onafhankelijk van het apparaat dat je gebruikt, daar ligt de focus van microsoft op dit moment. Eentje die ze wel moeten volgen, want dat is wat nieuwere generaties willen. Windows 8 is de eerste stap die MS in die richting zet, eensoort van proef of concept wat geschikt is voor early adopters en de nieuwere generatie, die desktop al lang niet meer nodig heeft, maar een compleet andere manier van omgang gewent is/eist met hun apparaten. En inderdaad er valt nog veel te verbeteren, maar de basis is heus niet zo slecht. Alleen degene die niet kunnen aanpassen zullen uiteindelijk de boot missen, maar goed zover is het nog lang niet.
Link naar reactie
Fabian, of desktop ten dode is opgeschreven weet ik nog niet helemaal hoor. Als je een computerwinkel binnenloopt zie je inderdaad wel minder desktop's dan laptop's en tabblads staan, maar nog steeds te koop. Heel veel mensen willen niets anders dan een desktop. Al is het maar voor het lekkere grote beeldscherm wat je er aan kunt hangen. De desktop zal in mijn ogen nooit helemaal verdwijnen. Wat spelletjes terug zetten zal ik morgenavond eventjes naar kijken of het gaat lukken. Maar er is weer een veel ergere ergernis ontstaan bij mij in Windows 8. En dat zal wel een reden kunnen zijn om Windows 8 links te laten liggen.
Link naar reactie
Het is gewoon wachten tot mensen erachter komen dat data bij een ander in de cloud bewaren ook mis kan gaan.... zelf backuppen zal nog steeds noodzakelijk zijn; alleen een origineel in de sync map hebben is mi niet genoeg (als je er te laat achter komt dat er iets weg is... dan ben je het ook kwijt). Win 8: Xp was al een extreme verbetering tov Win 95/98, Win 7 minder groot tov XP (niet voor niks dat XP het zolang uitgezongen heeft en nog heel veel bedrijven nog niet over zijn; W7 heeft wel een goede hardware herkenning) . Win 8 hmmm..... voor app-achtig gebruik kan de metro versie handig zijn, dus effe facebook, mail etc checken net als op je mobiel, maar als je echt meer wilt gaat er niks boven een "classic" menu, vooral met beheerskwesties.
Link naar reactie
Zojuist maar weer terug gegaan naar Windows 7. Ik kreeg vandaag opeens constant blauwe schermen (ziet er in Windows 8 overigens veel mooier uit) met de bekende witte letters. Verder irriteerde ik mij mateloos dat de linker pijltjes toets om terug te gaan niet functioneert. Nee voorlopig hou ik het toch maar bij Windows 7, dat bevalt me al langere tijd uitstekend. Wat hier al genoemd is, Windows 8 niet echt geschikt is voor een desktop computer.
Link naar reactie
Ok, je komt er nu zelf achter das toch het beste.... kun je nu uit ervaring (!) echt mee praten over wat al een tijd bekend was... Mooi stukje recent: http://www.nu.nl/gadgets/2942578/review-windows-8-gewaagd-en-deels-geslaagd.html [quote:124356fe1b]Conclusie Windows 8 tilt tablets naar een hoger niveau en is ook geschikt voor laptops. [b:124356fe1b]De desktop en zakelijke gebruiker worden echter naar de achtergrond geschoven en daar is het nog te vroeg voor.[/b:124356fe1b] Ook het werken met twee verschillende omgevingen in één systeem komt op ons als een noodgreep over. Daar komt bij dat overstappen op Windows 8 voor veel mensen een hele grote stap is en het aantal apps nog achterblijft. Aan de andere kant is de basis van Windows 8 uitstekend. Het systeem werkt goed, snel en gaat na verloop van tijd zelfs natuurlijk aanvoelen............[/quote:124356fe1b]
Link naar reactie
Sluit me hier volkomen bij aan... Ik hoorde vandaag ook uit de IT wereld een aantal uitspraken welke mijn gedachten hierover ondersteunen. Microsoft gokt dat de jachtige, moderne maatschappij een voorkeur zal hebben voor het werken met "mobiele data" en dat "vaste werkplekken" met "niet draagbare hardware" al snel tot een verleden zullen behoren. Ik denk zelf van niet en zo te horen de IT wereld evenmin. Ofwel: Windows 8 is erg leuk voor tablets, smartphones, etc., maar voor de "vaste werkplek".....? In deze laatste situatie heeft het t.o.v. Win7 weinig meerwaarde en denk ik dat Windows 8 te vroeg op de markt is gezet als opvolger van 7. Een touchscreen in dit soort situaties zie ik al helemaal niet zitten; dat zal een RSI arm gaan opleveren, vrees ik. Voorlopig amuseer ik me nog wel wat jaartjes met 2 XP en 2 7 systemen.
Link naar reactie
Ik Heb W8 Professional sinds 31-10-2012 op 1 machine draaien en vind het verschrikkelijk mooi allemaal. Werkt ook prima, wel even wennen natuurlijk... ( Systeem Onderschrift) Gebruik gewoon nog een muis. Op deze machine heb ik een schone installatie van W8 gedaan (oem versie) Ik heb ook nog 2 upgrades liggen maar daar wacht ik nog even mee. Heb nog 2 W7 Ultimate x64b machines draaien en 1 netbook met XP. Dus met de andere machines kunnen we gewoon nog Patience spelen gelukkig.
Link naar reactie
[quote:46c4a19a50="rgh"]Nu maar weer Windows 8 erop gezet. En het is me gelukt om de games uit Windows 7 bij 8 aan het werk te krijgen. Hier staan de instructies hoe je het moet doen: http://forums.mydigitallife.info/threads/33214-How-to-use-Microsoft-Games-from-Windows-7-in-Windows-8[/quote:46c4a19a50] Mooi man, kan ik mijn vriendinnetje blij mee maken :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...