Ga naar inhoud

Windows 8 upgrade op een nieuwe schijf


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil upgraden naar Windows 8 Pro. In mijn computer zit een sata schijf met Windows 7 Pro geïnstalleerd. Daarnaast heb ik een SSD aangeschaft die ik naast mijn sata schijf wil installeren. Mijn bedoeling wordt, uiteindelijk, om een dualboot te creëren. De eerste vraag is echter; als ik windows 8 upgrade installeer op mijn nieuwe SSD kom ik dan tijdens de activering in de problemen? Op een nieuwe partitie kan het wel maar kan het ook op een nieuwe schijf.
Link naar reactie
Het is nu alleen zo dat een upgrade ook echt als zodanig geinstalleerd moet worden. Het is dan ook alleen maar mogelijk om te upgraden vanuit een bestaande Windows installatie. Je zal dus eerst twee keer Windows 7 moeten installeren en een van de twee upgraden. Houd er dan wel rekening mee dat je ook twee Windows 7 licenties nodig hebt, waarvan er maar eentje een OEM mag zijn...
Link naar reactie
[quote:fcb8030342="Leo S"]Het is nu alleen zo dat een upgrade ook echt als zodanig geinstalleerd moet worden. Het is dan ook alleen maar mogelijk om te upgraden vanuit een bestaande Windows installatie. Je zal dus eerst twee keer Windows 7 moeten installeren en een van de twee upgraden. Houd er dan wel rekening mee dat je ook twee Windows 7 licenties nodig hebt, waarvan er maar eentje een OEM mag zijn...[/quote:fcb8030342] Zelf heb ik de update versie ook gekocht (30 euro, gedownload, etc). Na het downloaden kan je kiezen op een DVD te branden, USB stick aan te maken of gelijk een upgrade uit te voeren. Als je voor de eerste 2 opties kiest kan je gewoon met een schone installatie beginnen. Dit heb ik zelf ook gedaan en werkt gewoon prima. Niks Windows 7 installeren, etc. Vanaf XP kan je volgens mij niet eens upgraden, word het ook een schone installatie. Daarnaast mag je waarschijnlijk wel dualboot draaien, omdat je de OSen niet tegelijkertijd kan gebruiken. MS is redelijk soepel met dit soort zaken in het licentie beleid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...