Ga naar inhoud

Installeren van Window 8 op een compuer met Vista


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd Windows 8 Pro te installeren op mijn HP-computer met Windows Vista. Ik heb het op twee manieren geprobeerd: (1) Op de manier die op de bijsluiter van de Windows 8 DVD staat: Terwijl Vista draaide heb ik Windows 8 geïnstalleerd van de DVD. Ik koos tijdens de installatie voor 'persoonlijke instellingen behouden'. De bestanden werden van de DVD gelezen en geïnstalleerd. Daarna werd de computer opnieuw opgestart. Er was nog ongeveer 10 minuten activiteit te merken en daarna werd alles stil. Geen beeld, geen schijfactiviteit. Na meer dan een uur heb ik de computer uitgezet en opnieuw opgestart. Het systeem meldde dat Windows 8 niet volledig was geïnstalleerd, en dat het vorige besturingssysteem werd hersteld. Dat ging goed. (2) Zoals beschreven in ComputerTotaal van november 2012 op pagina 28 en verder. Ik heb de computer opgestart vanaf de DVD en daarbij gekozen voor 'Aangepast, alleen Windows installeren' Ik heb een lege partitie met 120 GB aangewezen voor Windows 8. Alles leek goed te gaan, de computer werd opnieuw opgestart, maar daarna gebeurde er niets meer. Windows 8 werd ook nu niet zichtbaar. Na uitzetten en opnieuw aanzetten kon ik Vista wel weer aan de praat krijgen door wat met het bootmenu te manipuleren. Waarom werkt het installeren van Windows 8 Pro op een Vista-computer op deze manier niet? Gegevens computer: Processor: Intel (R) Core (TM)2 Quad CU 2,5 GHZ Geheugen: 4,00 GB Ram 64-bits besturingssysteem Naschrift: De oplossing van het probleem bleek in de monitoren te zitten. Ik heb twee schermen: een Acer X193W computermonitor en in een andere hoek van de kamer een Samsung grootbeeld televisie. Beide geven onder Vista hetzelfde beeld (kloon). De Acer is de primaire monitor. De televisie hoeft niet aan te staan. Bij het installeren van Windows 8 wordt de Acer wel als primaire monitor ingesteld, maar het beeld wordt in het begin naar de kloon gestuurd. En die stond niet aan, zodat het leek alsof er niets gebeurde, terwijl Windows 8 wachtte op antwoord.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...