Ga naar inhoud

Problemen met upgraden naar Windows 8 Pro


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg bij het upgraden van Windows 7 Home Premium naar windows 8 pro het volgende te zien in het setup ervan: "Dit apparaat is niet compatibel in Windows 8." Dit apparaat is USB Root Hub (Standard USB Host Controller) Wat kan ik hier aan doen? Heb geen verstand van computers of dergelijke maar misschien kan iemand me helpen
Link naar reactie
Vind het raar dat je deze melding krijgt, driver model is namelijk zo ongeveer gelijk aan die van Windows 7. Kan zijn dat deze onder Windows 7 al niet in orde is op je systeem (bijvoorbeeld geen uitroep tekens bij je device manager?). Alles wat goed onder Windows 7 werkt, zou goed onder Windows 8 moeten werken. Als je systeem niet al te oud is, dan zal de fabrikant van je systeem/moederbord wel een driver hebben die geschikt is voor windows 8. Gaat dan om de chipset drivers van je moederbord, deze zorgen ook voor de aansturing van de USB host. De melding die je krijgt komt van Microsoft, die geven aan dat bij hun geen drivers/updates bekend zijn. Check voor de zekerheid de site van je fabrikant, als die ook niets heeft, tja dan kan je proberen of Windows 8 werkt, maar heb je kans dat USB niet goed werkt. Als je tevreden bent over Windows 7, dan zou ik de stap niet wagen, tenzij je gewoon mee wilt gaan met de nieuwste ontwikkelingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...