Ga naar inhoud

Windows 8 gebruikerservaringen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hadden ze nu eens een Tablet versie & en vooral een Desktop versie gemaakt die wel de moeite waard zijn , dan was er al heel wat meer op over gegaan. Snelheids vergelijking: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2406668,00.asp http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/software/operating-systems/windows-8-1093002/review?artc_pg=9 Niets wereldschokkends, mijn windows seven start hier op in 11 sec, en dat al enkele maanden lang.
Link naar reactie
Ik zelf was erg sceptisch over windows 8 en zeer zeker omdat er geen startknop meer is. Maar ik heb dus gelukkig een goede test laptop en daar had ik al de rtm versie opstaan. Vandaag dus windows 8 pro gekocht en moet zelf zeggen dat ik erg tevreden ben over windows 8. Sterker nog ik mis heel de startknop niet en ik weet dat die via een extern programma terug te toveren is. Maar zoals gezegt ik mis die startknop geen enkel moment, Oke het is heel even wennen hoe het allemaal werkt en waar je het moet vinden , maar dat daar was ik zelf snel achter en ook snel aan gewend. De metro indeling heeft ook voordelen en ook daar is de muis gewoon makkelijk te gebruiken. Al met al dus een tevreden windows 8 pro gebruiker
Link naar reactie
Kon het toch niet te laten : :roll: . Gisteren Windows 8 Pro upgrade gekocht. Schone installatie gedaan, binnen 1 uur was het gedownload en geinstalleerd. Blijft opvallend hoe snel en soepel W8 loopt, voorheen had ik W7, maar W8 is echt beduidend sneller, niet alleen bij het opstarten maar vooral tijdens het werken. Heb het al eerder geïnstalleerd gehad, het is idd erg wennen aan de besturing. Vooral de traditionele muis gebruiker zal het geen fijne aanpassing vinden, W8 is niet echt muis vriendelijk. Werk je veel met het toetsenbord, dan valt het allemaal wel mee, al oude sneltoetsen werken nog en er zijn wat nieuwe.
Link naar reactie
Het opstarten en afsluiten is sneller geworden, maar dat is ook alles hoor, je krijgt natuurlijk een verkeerde indruk op een vers en kaal geinstalleerd systeem, maar de eigenlijke vooruitgang is ver te zoeken hoor, zet het op een tablet daar is het voor bedoeld, maar op de desktop is het een achteruitgang, daar komt menigeen snel achter. Inmiddels zijn er diverse benchmarks te zien op het net, en deze bevestigen het, en de blue screens zijn ook al flink aan het oplopen. Gemiste kans, en te vroeg op de markt gegooid, en niet genoeg uitontwikkeld, vandaar de lage prijs ?
Link naar reactie
Kans op blue screens heb je op alle Windows versies. Verder zal Windows 8 waarschijnlijk het snelst draaien op recente hardware configuraties. En met Windows 8 compatibel applicaties. Microsoft heeft al een site voor het upgraden naar Windows 8 http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8 Of Windows 8 te vroeg op de markt is gebracht, dat zal de tijd moeten leren. Je zou Windows 8 kunnen zien als een tussen versie voor Windows 9, die in het jaar 2015 wordt verwacht. De lage upgrade prijs voor Windows 8 zou onder andere te maken kunnen hebben, met Ubuntu Linux.
Link naar reactie
[quote:9da1007789="Pceetje"]Het opstarten en afsluiten is sneller geworden, maar dat is ook alles hoor, je krijgt natuurlijk een verkeerde indruk op een vers en kaal geinstalleerd systeem, maar de eigenlijke vooruitgang is ver te zoeken hoor, zet het op een tablet daar is het voor bedoeld, maar op de desktop is het een achteruitgang, daar komt menigeen snel achter. Inmiddels zijn er diverse benchmarks te zien op het net, en deze bevestigen het, en de blue screens zijn ook al flink aan het oplopen. Gemiste kans, en te vroeg op de markt gegooid, en niet genoeg uitontwikkeld, vandaar de lage prijs ?[/quote:9da1007789] Zou graag eens een link naar al deze informatie zien...
Link naar reactie
Wat ik nog niemand hoor vertellen is het volgende: Dat windows 8 sneller opstart dat klopt, maar er zit een kleine adder onder het gras en wel dat je als je het metro scherm op je scherm hebt en je klikt dan gelijk op het bureaublad dan zal je zien dat die nog aan het opstarten is. Verder als je binnen internet explorer kijkt naar de versie dan is dat nog de RTM versie! Als ik binnen internet explorer een site als ilse.nl open dan kies voor ilse basic dan worden de nieuws berichten niet weer gegeven terwijl firefox 16.0.1 dat wel goed doet. Ik heb wel de updates geïnstalleerd en een van die updates had betrekking op flash, dus daar gaat nog wat fout. Ik zelf ben best tevreden over windows 8, maar het ik denk zelf dat microsoft liever had gehad dat er totaal geen bureaublad meer in het besturingssysteem zit en dat zo zal zijn in windows 9. De spellingscontrole doet trouwens ook raar, woorden bijvoorbeeld als windows en explorer daar krijg ik een rood lijntje onder.
Link naar reactie
[quote:54ee0c292b="Fabian-NL"][quote:54ee0c292b="Pceetje"]Het opstarten en afsluiten is sneller geworden, maar dat is ook alles hoor, je krijgt natuurlijk een verkeerde indruk op een vers en kaal geinstalleerd systeem, maar de eigenlijke vooruitgang is ver te zoeken hoor, zet het op een tablet daar is het voor bedoeld, maar op de desktop is het een achteruitgang, daar komt menigeen snel achter. Inmiddels zijn er diverse benchmarks te zien op het net, en deze bevestigen het, en de blue screens zijn ook al flink aan het oplopen. Gemiste kans, en te vroeg op de markt gegooid, en niet genoeg uitontwikkeld, vandaar de lage prijs ?[/quote:54ee0c292b] Zou graag eens een link naar al deze informatie zien...[/quote:54ee0c292b] Google toont de weg
Link naar reactie
[quote:a635b027cc="pdexie"]Wat ik nog niemand hoor vertellen is het volgende: Dat windows 8 sneller opstart dat klopt, maar er zit een kleine adder onder het gras en wel dat je als je het metro scherm op je scherm hebt en je klikt dan gelijk op het bureaublad dan zal je zien dat die nog aan het opstarten is. Verder als je binnen internet explorer kijkt naar de versie dan is dat nog de RTM versie! Als ik binnen internet explorer een site als ilse.nl open dan kies voor ilse basic dan worden de nieuws berichten niet weer gegeven terwijl firefox 16.0.1 dat wel goed doet. Ik heb wel de updates geïnstalleerd en een van die updates had betrekking op flash, dus daar gaat nog wat fout. Ik zelf ben best tevreden over windows 8, maar het ik denk zelf dat microsoft liever had gehad dat er totaal geen bureaublad meer in het besturingssysteem zit en dat zo zal zijn in windows 9. De spellingscontrole doet trouwens ook raar, woorden bijvoorbeeld als windows en explorer daar krijg ik een rood lijntje onder.[/quote:a635b027cc] Veel te buggy om er geld voor te vragen, je betaalt infeite voor een Beta, vind dat niet kunnen, en dat snelle opstarten is ook al bedrog , zo blijkt.
Link naar reactie
Leuke benchmarks, maar wat even helemaal vergeten word is dat de interface compleet is vernieuwd, en in geen enkel genoemde benchmark word hier naar gekeken. De interface is razend snel, veel vloeiender dan Windows 7. Dit resultaat valt echter ook te bereiken met tweaken van de Windows 7 desktop. Verder lopen de benchmarks resultaten redelijk uiteen, van gelijk tot wat voordeel voor W8, maar verwacht niet dat je systeem ineens stukken sneller word, het loopt vloeiender, wat anders betekend dan sneller. En RTM (ready to manufacture) is de laatste versie, dit is namelijk het eind product wat naar fabrikanten worden verstuurd, zoals de naam al zegt... Weet niet welke versie er word verwacht? Het klopt idd wel dat je snel in metro bent, maar als je doorstart naar de desktop zie je idd nog dat Windows nog aan het starten is. Dus het opstarten is niet volledig klaar. Dit is echter vaak echter het geval. Gemiddeld is een windows systeem pas volledig klaar met starten na zo'n 10 tot 20 minuten. Het heeft daarom ook geen zin om voor die tijd bijvoorbeeld performance metingen te doen.
Link naar reactie
Je zal zien dat als IE 10 klaar is voor windows 7 dat geen RTM versie is en dat je dan dan bij windows 8 vanzelf een update krijgt. En het blijkt toch wel dat windows 8 een tussen stap is , windows 9 zal ongetwijfeld geen bureaublad meer hebben. Dat een iets als aero glass niet meer in windows 8 er niet meer in zit is ook wel helder, wat heb je aan aero op een tablet? En het is ook wel een slimme zet van microsoft want zo kunnen laptop's en pc's met een mindere krachte videokaart gewoon windows 8 draaien.
Link naar reactie
Lijk er idd op dat microsoft de desktop gaat verwijderen uit Windows. De vraag is alleen hoelang dit gaat duren, of dit al bij Windows 9 is... denk dat die dan niet standaard meer geïnstalleerd staat, maar nog wel optioneel is. Zelfde zie je bij de server edities, Microsoft adviseert al langer tijd geen desktop meer te gebruiken. Bij Windows Server 2012 moet je geloof ik al apart aangeven dat je deze nog wilt hebben. Voorkeur van MS is een GUI loze server. Alleen zullen ze toch nog heel wat verbeteringen moeten aanbrengen in de nieuwe interface, want multitasken, meerdere zaken naast elkaar draaien is toch behoorlijk lastig als je maar 1 monitor hebt in Metro. Applicatie full screen is leuk op een tablet, maar niet als je 27inch scherm voor je neus hebt
Link naar reactie
Ik ben nog niet overgestapt van Win7 naar Win8 maar zou wel eens een duidelijk verhaal willen horen over het verschil tusen de zogenaamde "apps" in Win8 en de "programma's" in Win7 en vorige edities van Windows. In de laatste CT wordt daarop in het geheel niet ingegaan. Verder: het enige nut wat ik me bij Win8 zou kunnen indenken is dat een tablet of telefoon met Win8 (heet dat Win8 RT? Ook dat laatste wordt niet uitgelegd.) gemakkelijker kan communiceren met een PC met Win8. Of zie ik dat verkeerd? Ik ben bij voorbaat dankbaar als iemand daarover een helder verhaal zou willen vertellen. Karel.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:ee4a4a799c="pa3akf"]Ik ben nog niet overgestapt van Win7 naar Win8 maar zou wel eens een duidelijk verhaal willen horen over het verschil tusen de zogenaamde "apps" in Win8 en de "programma's" in Win7 en vorige edities van Windows. In de laatste CT wordt daarop in het geheel niet ingegaan. Verder: het enige nut wat ik me bij Win8 zou kunnen indenken is dat een tablet of telefoon met Win8 (heet dat Win8 RT? Ook dat laatste wordt niet uitgelegd.) gemakkelijker kan communiceren met een PC met Win8. Of zie ik dat verkeerd? Ik ben bij voorbaat dankbaar als iemand daarover een helder verhaal zou willen vertellen. Karel.[/quote:ee4a4a799c] Inmiddels heb ik mijn eigen ervaring gepost. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=218729 Conclusie: niet upgraden als je een bestaande PC hebt waarop win 7 goed draait. Karel
Link naar reactie
[quote:976f36bbbb="pa3akf"]Ik ben nog niet overgestapt van Win7 naar Win8 maar zou wel eens een duidelijk verhaal willen horen over het verschil tusen de zogenaamde "apps" in Win8 en de "programma's" in Win7 en vorige edities van Windows. In de laatste CT wordt daarop in het geheel niet ingegaan. Verder: het enige nut wat ik me bij Win8 zou kunnen indenken is dat een tablet of telefoon met Win8 (heet dat Win8 RT? Ook dat laatste wordt niet uitgelegd.) gemakkelijker kan communiceren met een PC met Win8. Of zie ik dat verkeerd? Ik ben bij voorbaat dankbaar als iemand daarover een helder verhaal zou willen vertellen. Karel.[/quote:976f36bbbb] Apps zijn kleine lichte programmatjes die niet heel veel functies hebben, draaien alleen binnen de metro interface, werken binnen het framework van metro, dus instellilngen, menu's etc zitten allemaal op dezelfde manier in elkaar (als programmeur zijn werk goed doet...). Apps zijn uitwisselbaar tussen diverse Windows 8 devices (al is dit nog niet helemaal perfect geregeld volgens mij). Oude programma's die in de desktop draaien zijn de zwaardere programma's als Word, Excel en alles wat er voorheen was aan Windows Programma's, wat een geprogrammeerd is om op de windows desktop te draaien. Of de zwaardere programma's ooit zullen verhuizen naar de nieuwe interface, geen idee, maar vermoed van wel. "Programma's" worden uiteindelijk vervangen door "Apps" denk ik. Windows RT draait op tables met ARM processor (processor speciaal voor tablets). Windows 8 draait op de duurdere tables met Intel Core processoren en op PC's. Op je telefoon draait Windows 8 Mobile. Dat zijn allemaal verschillende versies, maar met dezelfde interface. Kracht van Windows 8 is dat je op elk apparaat dezelfde interface hebt. Als je gebruik maakt van de cloud intergratie (je hotmail.com/outlook.com) account kan je ook eenvoudig overal je data benaderen op de devices. Dus je kan je pdf die je in de cloud hebt lezen op je pc, telefoon, tv, tablet, of andere apparaat wat Windows 8 ondersteund. Elke apparaat werkt op de zelfde manier en je data is op elk apparaat beschikbaar, dat is het hele idee. Moet je natuurlijk wel overal Windows 8 hebben draaien :lol: Windows 8 is een versie voor early-adapoters en mensen die graag nieuwste van het nieuwste hebben en de hobbyisten die graag met nieuwe dingen spelen. Ben je gewoon een doorsnee gebruiker die gewoon lekker zijn ding wil doen op zijn pc, dan zou ik adviseren deze versie op de desktop over te slaan. Er zitten wel wat verbetering in voor desktop gebruikers, maar niets wat het de moeite maakt om over te stappen. Kan beter wachten om te kijken wat Windows 9 brengt en hoe Microsoft verder gaat met dit hele verhaal, 1 interface voor alle apparaten of terug naar 2 interfaces, 1 voor mobiele apparaten en 1 voor de desktop/laptop.
Link naar reactie
Ik heb nu een week, via een upgrade van Vista, Windows 8 op mijn desktop. Eerst was het multiboot vista en 7, nu dus 7 en 8. Ik ben wel gecharmeerd van de tegeltjes. Het is weer eens wat anders, maar is het echt belangrijk? Nee. Ik heb erg moeten puzzelen om mijn bestanden, die ik allemaal op een andere partitie dan C heb staan, te kunnen openen. Ik had weer eens geen rechten. Via de uitleg van Microsoft kreeg ik toegang tot veel van die bestanden, maar lang niet tot allemaal. Uiteindelijk bleek het verwijderen van de toegevoegde mappen uit de bibliotheken het probleem op te lossen. Ik heb ze later opnieuw toegevoegd en nu zijn ze allemaal bereikbaar gelukkig. Deze optie kreeg ik niet van Microsoft, maar heb dat zelf gewoon geprobeerd. Verder vind ik het wel vreemd, dat je programma's en diensten kunt starten via een tegel, maar dat vervolgens ook nog een gewoon Bureaublad aanwezig is, weliswaar zonder Startknop. Als een programma afgesloten wordt, kom ik op het Bureaublad terecht. Ik moet dan met de muis of de logotoets weer terug naar het tegeltjesscherm. Het gaat allemaal wel, maar echt praktisch is het niet. Waarom ook nog een bureaublad als je alles in principe vanuit de tegeltjes kunt starten? Het lijkt daarom toch wel een wanhopige poging om Apple bij te benen. Microsoft wilde iets nieuws. Waarom maken ze het dan niet echt nieuw en niet maar voor een deel? Een ander vervelend probleem is dat mijn pc er zeer regelmatig uitklapt en vervolgens gewoon opnieuw start. Al die keren klik ik, na het opnieuw opgestart te zijn, dan op de knop om de informatie naar Microsoft te versturen. Hopelijk doen ze daar iets mee, want het zou fijn zijn als dit probleem opgelost kan worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...