Ga naar inhoud

toegang geweigerd op mappen


anoniem

Aanbevolen berichten

Noot: Sinds Windows7 zijn niet meer per definitie [u:b3825bdd8b]alle[/u:b3825bdd8b] mappen toegankelijk na een log-in als Administrator. Het betreft hier dan uiteraard Windows "eigen" afgeschermde mappen en geen gebruikersmappen. Windows7 kent nog een "overkoepelende directie": de "TrustedInstaller", welke dus nog baas is boven de Administrator... Microsoft was blijkbaar van mening dat Jan de Gebruiker nog teveel kon verkloten als Administrator.
Link naar reactie
ik kon tot voor een week terug gewoon deze mappen nog benaderen kan dus ook niet meer in Application Data of mijn dokumenten alles word gewoon geweigerd via de eigenschappen van een map kan ik het ook niet veranderen krijg telkens [toegang geweigerd] en dat terwijl ik altijd en overal bijkon kan dus nu uit die mappen niets verwijderen wat ik dus voorheen wel deed zoals overblijfselen van verwijderde software of games verwijderen
Link naar reactie
Ik zie nu pas de naam "Documents and Settings"... Maar dan hebben we 't toch niet over Win7....? Hoe dan ook: er is een oplossing om in Win7 af te zijn van al dat geneuzel en als eigenaar "baas" te worden over alles wat op je schijf staat. 't Is vrij drastisch en je moet behoorlijk zeker zijn dat je de boel niet vernaggelt. Kijk b.v. eens [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=207041&highlight=trustedinstaller]hier[/url]. Op deze wijze heb je, net als in Win XP, weer toegang tot alles onder een Admin account.... Wat minder veilig wellicht, maar ik blijf van mening dat "veiligheid" voor het overgrote deel bij de gebruiker zelf zit!
Link naar reactie
Ik heb dit nog even gecontroleerd op mijn oude pc met Windows XP. Daarop zou je zelfs met het beperkte rechten account in de map "documents and settings" moeten kunnen komen. Daarin zou je in ieder geval toegang moeten hebben tot de map van de ingelogde gebruiker. Wellicht ook tot de "all users" map. Als die er is. Mogelijk gaat het bij de TS om Windows Vista. Zie daarover deze website http://www.vistabits.nl/probleemoplossing/documents_settings_openen.htm Waarin staat dat "documents and settings" alleen maar een verwijzing is, naar de gebruikersmap. Lees verder in die hyperlink, het Microsoft artikel [url=http://support.microsoft.com/kb/930128]930128.[/url]
Link naar reactie
[quote:18a5319e31="jolo"]Mogelijk gaat het bij de TS om Windows Vista. [/quote:18a5319e31] Die "TrustedInstaller" is ingevoerd bij de introductie van Vista, dus ook daar heeft de Admin geen 100% rechten op z'n schijf... Het hele geval is een rechtenkwestie die ergens op z'n gat is gegaan. Ik hoop dat TS met jouw link wat verder komt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...