Ga naar inhoud

Waarschuwing voor bellers namens Microsoft


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, De laatste paar dagen hoor ik steeds en steeds meer van mensen dat hun gebeld worden namens Microsoft en dat hun computer niet veilig zou zijn. Zodra je dit soort telefoontjes krijgt (op je vaste telefoon) gooi direct de haak erop en trap er niet in. Gisteren was ik bij iemand die er dus wel ingetrapt was en die was wel geteld voor een life time abonnement 600 euro kwijt. Daarna kon hij een programma downloaden en installeren. Vervolgens kon hij bijna niets meer met zijn computer. Gisteren zijn computer geheel opnieuw geïnstalleerd en incl. updates e.d. een aantal uren bezig geweest. In die tijd is hij wel geteld 5 keer gebeld door Microsoft allemaal met ander soortige verhalen, maar wel allemaal in Engels. Was leuk om te horen hoe die te werk gingen. Maar niet in zee gaan met dit soort oplichters. Vandaag was ik ook bij iemand die kreeg in mijn nabij zijn ook zo'n telefoontje, en ze zei al dat ze er meerdere gehad heeft de afgelopen paar dagen. Deze is er gelukkig niet ingetrapt. Morgen ga ik weer naar iemand anders toe die er dus jammer genoeg ook in getrapt is in deze zooi. Pure oplichting en wees gewaarschuwd. Kennelijk zijn ze op dit moment zeer actief aan het bellen. En als je betaald (abonnement voor 250 euro per jaar of 600 euro life time) je bent gewoon je geld kwijt, aangezien je het vrijwillig over maakt naar een rekening in verwegistan. Ze bellen vanuit India, Nepal, Engeland en Ierland zeggen ze. Nummer is afgeschermd. Maar dit is dus puur en alleen maar om iedereen hiervoor te waarschuwen. Nooit betalen aan mensen die zogenaamd bellen voor Microsoft.
Link naar reactie
Abraham54 was voor een lifetime pakket. Snap ook niet wat hij bezielde om dit te betalen, zoveel geld heeft hij niet te besteden. Weet dat het al een paar maanden aan de gang is, maar deze week toevallig van een aantal mensen in mijn omgeving gehoord dat ze werkelijk gebeld zijn en dus gewoon ook een X aantal telefoontjes op een dag krijgen. Dus heb ik het vermoedde dat ze nu actiever zijn als voorheen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...