Ga naar inhoud

tijdens afsluiten xp, elke keer 1 update!!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja ik weet het, het klinkt wazig, maar hierbij de uitleg: de pc van mijn pa werkt prima, geen foutmeldingen oid, als er een update nodig is, dan gaat die er prima op. Echter vermoed ik dat er 1-tje tussen zit die is blijven hangen, want elke keer als we de pc afsluiten, dan geeft hij het bekende scherm met de keuze om hem af te melden/af te sluiten/ opnieuw opstarten, dan staat er daar al bij afsluiten dat er 1 update geinstalleerd gaat worden. Dan sluit je hem af, en geeft aan dat hij 1 update gaat installeren, dat duurt zo'n 30/45 sec. en gaat netjes uit.....alleen doet hij dit nu al zo'n 2 maanden. Weet iemand hier een oplossing voor??? heb al 2 avonden zitten zoeken op het internet, maar nog niets gevonden wat ook maar enigzins hier op lijkt. :roll:
Link naar reactie
Ja dat klopt, en het is nog terecht ook, heb op mijn eigen pc's nog nooit ellende gehad, en bij hun is er elke 4/5 maanden wel weer werk te verrichten om hem weer probleemloos te laten draaien. Ik zal melden of een regcleaner geholpen heeft, maar dat kan even duren, morgen een crosswedstrijd en zondag naar Duitsland voor een 4x4 rally....dus even geduld. :wink:
Link naar reactie
Het kan even zo goed een inderdaad hangende update zijn. Vaak werkt de optie om de automatische update service even uit te zetten en dan de mappen waar de updates instaan (afhankelijk van je OS) te verwijderen. Als je vervolgens de update service weer aanzet, zou het probleem verholpen kunnen zijn. Dit zouden de stappen zijn die je moet nemen daarvoor: - Auto update uitschakelen (eventueel wuauclt.exe in taskmanager afschieten) - ga naar c:\Windows\SoftwareDistribution (als Windows op C: geinstalleerd is) - inhoud wissen, alles ! - auto-update weer aanzetten en kijken of het probleem nu weg is.
Link naar reactie
Heb net even tijd gevonden om langs te gaan, heb Ccleaner er overheen laten gaan, daarna de regcleaner van Ccleaner, dit was gedeeltelijk de oplossing, want hierdoor verscheen het gele update schildje weer, daarmee kon ik de bewuste update afmelden/uitschakelen....probleem opgelost :wink: Allen dank voor de input
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...