Ga naar inhoud

'Dit exemplaar van Windows is niet legitiem'


Aanbevolen berichten

Rare melding op mijn bureaublad vanmorgen: rechtsonder staat nu ineens [quote:29b6a754ec]Windows 7 Build 7601 Dit exemplaar van Windows is niet legitiem[/quote:29b6a754ec] Maar dat is-ie dus wel. Ik heb deze laptop inclusief Windows 7 (voorgeïnstalleerd) ruim anderhalf jaar geleden gekocht. Nooit iets aan hoeven sleutelen, ook geen Windows opnieuw hoeven installeren oid. Wat kan er loos zijn? Ik vond wel [url=http://www.pechmetdepc.nl/index.php/computer-algemeen/tips-en-tweaks/59-windows-7-build-7600-dit-exemplaar-van-windows-is-niet-legitiem]dit[/url], maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is.
Link naar reactie
Met besmettingen hoeft dit niet per definitie te maken te hebben... Het gebeurt nog met enige regelmaat dat een volkomen legale (7) versie wordt uitgemaakt voor illegaal.... Zonder aanwijsbare redenen. Dit is bij Microsoft bekend en men heeft er ook een mogelijke oplossing voor. Kijk eens in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=207313&highlight=wga]dit draadje[/url], mogelijk is dat de remedie...(?)
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Hoewel dit draadje al enkele maanden oud is toch een reactie. Drie dagen geleden hetzelfde gehad en op het internet gezocht naar een oorzaak, want mijn W7 is zo legaal als het maar kan, het enige wat ik kon vinden waren verwijzingen naar een windows update kb971033. Bij updates gekeken en geconstateerd dat ik die update al in mei 2010 heb geïnstalleerd. Omdat ik verder gewoon kon werken dacht ik aan iets wat misschien was meegekomen tijdens het internetten. Ik heb toen met Ccleaner alle cookies laten opruimen, opnieuw opgestart en zie daar de melding was verdwenen en is tot op heden nog niet terug gekeerd. Uiteraard Malwarebytes geupdate en gescand maar geen problemen. Ook Avast een uitgebreide scan laten doen en ook geen problemen. Ook Windows Update laten zoeken naar nieuwe updates en enkele binnengehaald, dus de verificatie is goed doorlopen. Ik wacht maar af of iemand moet een tip hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...