Ga naar inhoud

Opstartproblemen AHCI error


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg bij het bios scherm een "AHCI Port0 Device error" melding en vervolgens press F1 to continue....hij heeft altijd normaal gefunctioneerd ware het niet dat er in windows ook steeds een hard disk melding kwam dat ik hem moest backuppen. Het gaat om windows 7. Nu start hij na het BIOS scherm helemaal niet meer op (blijft zwart). Iemand een oplossing?
Link naar reactie
Omdat je daarmee kunt zien of de pc nog goed werkt. Windows werkt niet vanaf een cd/dvd, dus daarmee valt niet zoveel aan te vangen. Een linux livecd start wel een volledige linux omgeving op, onafhankelijk van de harddisk. Als dat werkt, dan is de harddisk waarschijnlijk defect. Werkt dat niet, dan is er mogelijk iets anders aan de hand.
Link naar reactie
@remco Die melding van windows treed op vlak voordat je harddisk t gaat begeven. dat bedoelde Gerben. ik heb tzelfde gehad, gelukkig met een dataschijf. Je kunt ook bij de leverancier van de (kapotte?) disk meestal wel een tooltje ophalen dat je via een bootable cd kunt draaien wat de schijf controleerd en heel soms kan repareren. Seatools of maxtools bv
Link naar reactie
[quote:8609b0045e="Tirm"]Deze? http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287[/quote:8609b0045e] Zou kunnen, maar ik zou liever eerst een kijkje in het BIOS nemen om te zien van welk merk en type de harde schijf is. Daarna direct naar de support afdeling van de fabrikant van die harde schijf gaan en daar de diagnosetool ophalen. Dat is doorgaans een .iso bestand wat je op een cd brandt, waardoor het een bootable cd wordt. Ik heb daar in het verleden een keer succes mee gehad. Een laptop van een collega wilde niet meer opstarten. Er verscheen een melding van een missend bestand. Met behulp van een Ubuntu live cd en een usb-stick heb ik dat missende bestand in de correcte map van Windows teruggeplaatst. Maar bij opnieuw opstarten waren er weer andere bestanden die 'kwijt' waren. Gelukkig waren er recovery cd's gebrand. Maar helaas, de recovery lukte niet vanwege een 'glue parts error'. En toen ging ik dus over tot het downloaden en branden van dat diagnosetool van Western Digital. Na opstarten via die cd kon ik kiezen tussen een snelle en een extended (uitgebreide) test. De korte test (5 minuten) vond geen fouten. De extended test (35 minuten) vond wél fouten en die fouten werden direct gerepareerd. En daarna... startte Windows weer foutloos op! Kortom, het proberen waard dus. Maar als het op die manier lukt om Windows weer op te laten starten, moet je daarna wel direct een nieuwe harde schijf kopen en de inhoud van de oude klonen naar de nieuwe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...