Ga naar inhoud

Harde schijf wordt ongewild gechekt.


anoniem

Aanbevolen berichten

Geacht forum, Na het installeren van Explorer 8 wordt, na de account activatie, de harde schijf door een "programma" op een of andere wijze in beslag genomen. Dit duurt ongeveer 40 minuten. In deze tijd is de harde schijf niet bereikbaar. De cpu wordt voor 67% in beslag genomen, het gebruik van het geheugen loopt op tot 900mb. Ook is na installatie van Explorer 8 het scrollen van de muis niet meer te stoppen, dit gaat vanzelf door tot aan de volgende blijdzijde. Na de genoemde 40 minuten is de pc weer in uitstekende staat en doet wat het doen moet. Via taakbeheer heb ik waargenomen dat er 1 programma draait: CTL task. Wisselend tijdens deze 40 minuten nemen wuauclt.exe, svchost.exe en McAfee veel cpu en gehuegen in gebruik. Gebruik Windows XP Professional (oem versie) met sp3. Kunnne jullie mij adviseren? Hartelijke dank. Cor Verhoeven
Link naar reactie
[quote:45617e05f7="gerben"]Wat gebeurt er als je ie8 weer verwijdert? Heb je ie8 wel rechtstreeks bij microsoft gedownload? Wuauclt.exe is onderdeel van windows update. Svchost.exe verzorgt diverse services in windows. Beide kunnen echter ook trojans zijn, vooral als ze niet op hun reguliere plaats staan.[/quote:45617e05f7] Gerben, Dank voor de snelle reactie. Wat is de reguliere plaats voor genoemde exe files. Nee ik heb ie8 nog niet verwijdert. Cor
Link naar reactie
Ik meen me te herinneren dat het proces wuauclt.exe, hoewel legitiem, toch je systeem soms plat kan leggen. Als je het afbreekt in taakbeheer, is de belasting ook meteen weg. Weet er zo geen oplossing voor, maar het komt dus vaker voor, en hoeft niet per se op malware te wijzen. Zie ook: http://www.techsupportforum.com/forums/f10/wuauclt-exe-and-svchost-exe-memory-problem-505461.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...