Ga naar inhoud

Partitie verwijderd


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Tijdens een herinstallatie van XP heb ik mijn C partitie verwijderd omdat Windows anders niet verder kon. Dit was de enige zichtbare partitie terwijl ik aanvankelijk nog wel een D, E en F had. Dit vond ik al gek maar dacht dat dit blijkbaar de enige systeempartitie betrof. XP eenmaal opnieuw geïnstalleerd, inclusief SP's, bleef de zichtbaarheid van schijven alleen bij die ene C. Ik had verwacht dat die D, E en F (zeker na de SP's) wel zichtbaar zouden worden! Nu is mijn vraag: er stond nog data op D. Is deze nog terug te krijgen? De resterende ruimte naast die enige C, heb ik inmiddels al wel gepartitioneerd en geformateerd... Nu zijn de letters: F en Z.
Link naar reactie
Ik mag hopen dat je, voor je aan zo'n klus begint, toch wel images heb gemaakt!! Probeer eens een andere Partition Manager. Misschien vindt die de resterende partititie's terug. Een format blijft alleen beperkt tot de partitie. Maar er zijn in het verleden Recovery CD's bijgeleverd -waar ik tot mijn verbijstering achter ben gekomen- die de hele HD wipen en het systeem er dan weer opzetten op een enkele partitie. Dus daarmee ben je de hele indeling in partitie's kwijt mét de inhoud!! Je zou aan de ruimte, die je Windows partitie in beslag neemt, kunnen zien hoe het zit. perloc
Link naar reactie
Nou ik heb de persoonlijke data gewoon overgekopieerd op een externe schijf maar daarbij is de mailmap van Outlook (verborgen) niet meegenomen :( Vandaar dat ik hier behoorlijk van baal en zou wensen dat ik het nog terug kon halen van de opnieuw gepartitioneerde, geformateerde en geinstalleerde fysieke schijf. Deze map alleen is voldoende en is overigens verplaatst naar de map Mijn Documenten. Dit stond voor de herinstallatie op de D partitie. De C, die ik aanvankelijk alleen zag, was even groot als daarvoor. Maar raak je door het wissen van deze partitie dan ook die andere partities kwijt? En aan welke partition manager moet ik dan denken? [quote:c92f206026="perloc"]Ik mag hopen dat je, voor je aan zo'n klus begint, toch wel images heb gemaakt!! Probeer eens een andere Partition Manager. Misschien vindt die de resterende partititie's terug. Een format blijft alleen beperkt tot de partitie. Maar er zijn in het verleden Recovery CD's bijgeleverd -waar ik tot mijn verbijstering achter ben gekomen- die de hele HD wipen en het systeem er dan weer opzetten op een enkele partitie. Dus daarmee ben je de hele indeling in partitie's kwijt mét de inhoud!! Je zou aan de ruimte, die je Windows partitie in beslag neemt, kunnen zien hoe het zit. perloc[/quote:c92f206026]
Link naar reactie
Partitie's horen strikt gescheiden te blijven. Dus als je de ene wist, mag dat geen invloed hebben op de anderen. Er moet iets raars gebeurd zijn. Elke andere dan de door je gebruikte part. manager kun je gebruiken, als daar zijn Partition Manager v8.0 (Power Quest), Paragon Partition Manager, Acronis Disk Director Suite, Parted Magic, en anderen. Wat je kun doen is een UBCD erin stoppen (UBCD = Ultimate Boot CD, een must om te hebben) en daarmee je computer op starten. Dan kun je kijken hoe het is gesteld met je HHD. UBCD start een Windows versie op. Dus daarin is ook je MSCONFIG en je REGEDET te gebruiken. UBCD is te downloaden als ISO van Internet en op een CD te branden. Als met UBCD niets is te vinden aan andere partitie's, tja, dan wordt het moeilijk.... helaas... Succes ermee! perloc
Link naar reactie
Dit programma kan heel diep kijken, maar garanties heb je niet omdat je er erover heen geïnstalleerd hebt. Probeer het toch... http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm Ik hiermee data afgehaald van volledig gecrashte partities die in de verkenner niet meer zichtbaar waren..... PS: je kunt ook Outlook archiveren via de interne tool daarvoor. Die onzichtbaar zijn is idd een zeer triest iets, de pst van Outlook onzichtbaar, hoe verzin je het.... Zelf verhuis ik zo'n mailbox altijd standaard naar een zichtbare map... idem met de mijn documenten map. (mijn mail zit dus niet in die map..)
Link naar reactie
We gaan nu de boel voor het vervolg oplossen. Ik zou er ook niet vrolijk van worden om al mijn oude i-meels kwijt te raken. Wat je moet doen is je i-meel bewaren op een andere locatie als je besturingssysteem. Dat mag een andere partitie op je harde schijf zijn, maar dat kan ook "gewoon" op een geheugenstick. [b:5b3249f451]Alles wat niet op de partitie van je besturings-syteem staat is OK.[/b:5b3249f451] Hoe doe je dit dan? Dat is per programma verschillend, voor je e-mail programma is dit meestal in te stellen met extra of tools. Doek even in het Engels, klik op tools, options, mail setup, data files en dan je wensen invullen, met name de plaats waar je de i-meels wilt bewaren. Met 'Mijn documenten' is het een rechtermuis klik op Documenten en vervogens de eigenschapen instellen. Is niet moeilijk, gewoon doen.
Link naar reactie
Ook dan kunnen nog mappen onzichtbaar zijn en niet met een backup van Mijn documenten meekomen... Maak gewoon een nieuwe map op de D of andere schijf en laat het mailbestand hierheen verwijzen zoals al eerder door Japs beschreven. Ik zou het nooit op een stick doen, gewoon op de schijf, andere partitie dus dan windows en maak regelmatig een backup bijv naar USB stick. Vind je het allemaal een gedoe met dat backuppen gebruik dan een hulp programma als Synctoy van Microsoft. Echt super simpel. Gebruik de optie Echo, doen wij op ons werk ook (immers links staat alles en rechts wil je updaten, deleten kan maar krijg je vaak spijt van). http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=15155 http://www.pchell.com/support/synctoy.shtml [img:ec34886711]http://www.pchell.com/images/synctoy7.jpg[/img:ec34886711]
Link naar reactie
@andre@home: Heb ik ook gedaan maar die data was niet te herstellen. Waarschijnlijk doordat ik een installatie eroverheen heb gedaan. @Japs: Dit is exact de situatie hoe die was! De verborgen map van mail was dus het probleem. Door de onzichtbaarheid niet meegenomen met de backup... Maar hoe zit het nou precies met die partities? Als je C en D hebt, en de C paritie verwijderd, opnieuw aanmaakt en formateert, zou D toch nooit verloren moeten gaan?! Dat zou juist het voordeel moeten zijn dat je C de systeemschijf is en je ten alle tijden bij je D kan, ook na een schone installatie van Windows.
Link naar reactie
Zo te zien heb je gelijk http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP%20Professional.html Als je het vierde installatiescherm bekijkt, zou je zeggen dat je op de vroegere, nu weggegooide, partitie C, nu dus "Niet-gepartitioneerde ruimte" gewoon met Installeren kan beginnen door op de entertoets te drukken. Je kan weliswaar op de C=Partitie maken drukken maar kennelijk is dat alleen bedoeld als je die C nog wil onderverdelen. Of.....moet je juist wél op die C drukken en precies dezelfde partitiegrootte opgeven??? Het voorbeeld geeft geen uitsluitsel omdat daar alle partities van de HD worden weggegooid. Is er een XP-installateur met ervaring in de zaal?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...