Ga naar inhoud

Drivers Canoscan 8000F


anoniem

Aanbevolen berichten

Wegens problemen met mijn Canon MP610 (printkop kapot) heb ik even een Canoscan 8000F en een Epson R800 printer van stal gehaald. Beide zo'n drie jaar oud. Van de R800 kon ik wél drivers vinden voor Windows 7 (64-bits), voor de scanner niet. Op de downloadsite van Canon staat weliswaar een ScanGear versie 8.1.2a voor o.a. Win7 vermeld, maar de installatie in Win7 lukt niet. Vind dat nogal pover van Canon; geen Win7-drivers, alsof het sterk verouderde apparaten betreft. Als dat een versnelde vernieuwing van apparaten moet bevorderen worden dat geen Canon spullen meer. Iemand een idee welke (Win7) drivers van andere Canon scanners bruikbaar zijn op de 8000F?
Link naar reactie
@ stols; bedankt, maar ook die EN-uitvoering van de NL-versie die ik al had geprobeerd deed het niet. @ gerben; ik heb al een paar drivers geprobeerd van types uit dezelfde lijn, maar het werkt niet. De 8800F driver installeerde wel, en in apparaatbeheer was het uitroepteken ook verdwenen en stond de scanner gewoon vermeld, weliswaar als 8800F. Maar bij pogingen te scannen liep dat steeds vast met de mededeling dat de TWAIN-driver niet gevonden was. Ga nog wat experimenteren, maar ben bang dat ik een prima scanner en een overigens prima "printer met koppijn" bij de vuilnis moet zetten. Zo lang een dergelijke totaal nodeloze materiaalvernietiging een algemeen geaccepteerde gang van zaken is trek ik een fuckvinger bij elke vorm van milieugezever (heb een flinke voorraad gloeilampen; ik moet dat ziekenhuislicht niet van milieuvriendelijke shit).
Link naar reactie
[quote:8dc5549e3c="HvD"] Canoscan 8000F (..) Beide zo'n drie jaar oud. [/quote:8dc5549e3c] Belangrijker dan de aanschafdatum, is het jaartal dat het product voor het eerst op de markt gebracht is. Zie deze hyperlink http://tweakers.net/pricewatch/43687/canon-canoscan-8000f-%28a4-2400x4800-dpi-48-bits-usb-20-35mm-scanner%29.html#tab:info [quote:8dc5549e3c] Eerste prijsvermelding vrijdag 8 november 2002 [/quote:8dc5549e3c] Ik kan me best voorstellen dat, ze daarvoor geen Windows 7 software voor gaan schrijven. De enige kans die je daarmee hebt, is met de Canoscan 8000F ingeplugd, handmatig Windows 7 Update laten zoeken naar updates. Wellicht dat bij de optionele updates, drivers voor die scanner beschikbaar zijn.
Link naar reactie
Ook Scandrop kan de scanner niet vinden. Jammer dat het amper gebruikte apparaat als verouderd de schroothoop op kan. De specs zijn namelijk nog beter dan die van menige all-in-one, en je kunt er dia's en negatieffilm mee scannen. Als ik tijd en zin heb zal ik misschien van de junk die ik heb liggen een XP-machine bouwen, een paar licenties daarvan heb ik ook nog liggen.
Link naar reactie
Ik kom nog even terug op deze quote [quote:08fe03ec61="HvD"]Van de R800 kon ik wél drivers vinden voor Windows 7 (64-bits), voor de scanner niet. Op de downloadsite van Canon staat weliswaar een ScanGear versie 8.1.2a voor o.a. Win7 vermeld, maar de installatie in Win7 lukt niet. [/quote:08fe03ec61] Wellicht dat het je niet was opgevallen. Maar die software is alleen beschikbaar voor Windows 7 (32 bits). Zie deze FAQ hyperlink [url=http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/scanners/CanoScan_series/CanoScan_8000F.aspx?faqtcmuri=tcm:16-689834&page=1&type=faq]CanoScan 8000F.[/url] [quote:08fe03ec61] Windows 7 (64-bits) ondersteunt deze niet. [/quote:08fe03ec61]
Link naar reactie
Ik had wel al gezien dat het voor Windows 7 was, maar zonder specificatie 32 of 64-bits nam ik aan voor beide, zoals wel meer het geval is. Geen punt, ik heb toch 64-bits sytemen op al mijn PC's en dat blijft zo. Die XP-bak is wellicht de enige oplossing. Of wachten op Win8 en dan de Pro versie kopen, zodat ik daar de XP-mode op kan draaien. Mét de andere voordelen die een pro-versie biedt, natuurlijk. Vraagje; ik ben weer aan mijn tweejaarlijkse nieuwbouw toe, en heb interesse om ditmaal een iMac te kopen (moeilijke stap, als zelfbouwer). Werkt OS X op een andere manier met drivers? (Ken het OS totaal niet).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...