Ga naar inhoud

Stoeien met Windows Developer Preview English, 64-bit (x64)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben 2 dagen bezig geweest met het stoeien met [b:1a9149993c]Windows Developer Preview English, 64-bit (x64)[/b:1a9149993c] In totaal heb ik deze Windows 3 maal geïnstalleerd. In de eerste installatie bleek het niet mogelijk een nieuw gebruikersaccount aan te maken met standaardrechten. Ook niet onbelangrijk: mij viel een foutmelding op bij het installeren van een Intel driver - daar kom ik verderop op terug. De tweede installatie maakte ik op dezelfde partities, door beide partities opnieuw te formatteren. Wederom na iets meer dan 10 minuten was die job gedaan. Heel vreemd was te constatteren, dat het startmenu en ook de taakbalk voorzien waren van programma's en snelkoppelingen uit de vorige installatie! Maar natuurlijk werkte daarvan niks meer! Ook het installeren van de drivers werd telkens afgebroken vanwege een foutmelding: "het pad naar Mijn documenten is ongeldig". De derde installatie was wel goed. Ik had eerst beide beide partities verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ook de nieuwe gebruikersaccounts werden nu als Standaardgebruiker ingesteld! [b:1a9149993c][color=blue:1a9149993c]Voordat ik de drivers installeerde, heb ik eerst na online geaktiveerd te zijn en de eerste updates van Microsoft heb laten installeren, vervolgens [url=http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=21]Microsoft NET Framework 3.5[/url] gedownload. Bij installatie krijg je dan een Windows melding: daarbij heb ik gekozen voor het aanpassen van het systeem! Waarom: Windows heeft enkel Microsoft NET Framework 4 en -4,5 aan boord. Daardoor kan je problemen krijgen bij het installeren van drivers die specifiek Microsoft NET Framework 2.0 nodig hebben. Door nu Windows Microsoft NET Framework 3.5 te laten toepassen, komt ook Microsoft NET Framework 2 in het systeem.[/color:1a9149993c][/b:1a9149993c] Daarna ging het installeren van alle drivers als een zonnetje in mijn Dell Studio XPS M1645. Belangrijk: het is mij gebleken, dat om te kunnen installeren in Windows 7, een actieve ineternetverbinding een must is. Oftewel, Windows maakt eerst contact met Microsoft of de software wel geïnstalleerd mag worden! Wat opvalt is dat de Preview al heek erg snel is, je kan merken dat er weer behoorlijk aan de motor is gesleuteld. Ook het aantal aktieve processen is lager dan in bijv. Windows 7. De geïnstalleerde Internet Explorer 10 is ook erg snel. Adobe Flashplayer installeer je gewoon door als besturingssysteem voor Windows 7 te kiezen en als browser IE9! Firefox installeert en werkt ook zonder probleem! Een antivirusprogramma in Windows 7 installeren is bepaald niet probleemloos. Dat komt in de eerste plaats, doordat Windows 8 zelf over ingebouwde antivirussoftware beschikt onder de naam Windows Defender. Waar zitten de problemen? Welnu, om een voorbeeld te noemen: Avira Antivir Free. Deze software installeert zonder problemen, geeft bij installatie aan dat Windows Defender uitgeschakeld dient te worden. Avira geeft daarna aan aktief te zijn maar Windows geeft via het onderhoudsscherm aan, dat er geen antivirus is geïnstalleerd. Dus daar zit dan mogelijk een probleem. Het blijkt ook, dat heel wat antivirussoftware nog incompatibel is met Windows 8. Wat ik uiteindelijk gedaan heb: Eset\NOD32 antivirus 5 als 30 dagen demo geïnstalleerd. Bij de installatie wordt Windows Defender netjes gedeaktiveerd en het onderhoudsscherm geeft daarna duidelijk aan dat Eset de funkties van Windows Defender heeft overgenomen! Wat ook heel anders gaat is het inloggen op een draadloos netwerk. Klik je op Verbinden, dan krijg je in Windows Vista en - 7 een venstertje, waarin je dan de beveiligingssleutel kan zetten. Niet zo in Windows 8 - klik dan na het klikken op Verbinden in het overzichtsvenster bij jou verbinding - dan zie je daar ineens een verticale zwarte streep staan - daarachter mag je dan de beveiligingssleutel vermelden. Is dit allemaal juist gedaan, logt Windows vervolgens in op het netwerk. Inmiddels heb ik Windows 7 teruggezet. Want ik kon de driver-software van mijn printer namelijk niet installeren in Windows Preview, een bepaalde registerinstelling werd niet geaccepteerd! Windows herkende na aansluiten overigens mijn printer volledig, zo leek het althans. Ik kon er alleen niks mee doen! Zodoende.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...