anoniem Geplaatst: 28 februari 2011 Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Windows 7 Home edition. Net een uur met mijn vader aan de telefoon gehangen. Hij heeft het probleem dat in Explorer maar ook in Firefox www.google.nl het niet doet. Heel vreemd, want alle andere sites doen het wel. Als je het ipnr van Google intypt doet de site het ook. Zet je die met het ipnr opgeropen pagina bij de favoreiten en rope je hem opnieuw op dan doet ie het weer niet. DNS geflusht. ik kan niet vinden wat het is. Of misschien toch een virus? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 [quote="wim van uden"]Windows 7 Home edition. Net een uur met mijn vader aan de telefoon gehangen. Hij heeft het probleem dat in Explorer maar ook in Firefox www.google.nl het niet doet. Heel vreemd, want alle andere sites doen het wel. Als je het ipnr van Google intypt doet de site het ook. Zet je die met het ipnr opgeropen pagina bij de favoreiten en rope je hem opnieuw op dan doet ie het weer niet. DNS geflusht. ik kan niet vinden wat het is. Of misschien toch een virus?[/quote] gewoon googel opstarten . dan bij instellingen Nederlands als taal instellen . Interfacetaal Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Het is iig altijd een goed idee om bij vage problemen te gaan scannen... Vaak leidt dit dan ook nog tot de oplossing Maar probeer eerst eens dit: Combineer [windowstoets+r]->cmd Typ vervolgens: [code:1:a98e522e93]ipconfig /flushdns ipconfig /registerdns[/code:1:a98e522e93] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Laat eens een scan met [url=http://www.malwarebytes.org/mbam.php]Malwarebytes Anti-Malware[/url] lopen. Indien je een infectie aantreft, post dan het log van je scan bij [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewforum.php?f=15]Beveiliging & privacy[/url] Veel succes, Stef Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 nogmaals start googel dan instellingen interface taal in het nederlands zetten klaar . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Malware scan draait nu. de flushdns had ik al gedaan maar nu opnieuw. De ipconfig /registerdns is geen bevoegdheid toe wordt er gemeld. Instellingen waren al op Nederlands ingesteld. Oh ja, systeemherstel hielp ook niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Malware scan, niets geinfecteerd. De ipconfig /registerdns zoals gezegd niet kunnen uitvoeren omdat er dan een melding verschijnt dat je niet bevoegd bent. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Wim, Hierbij nog een aantal mogelijkheden: (Check na elke stap of het probleem er niet meer is) Zet je antivirus- of firewall tijdelijk uit en surf naar http://www.google.nl Kijk of er 'n vermelding staat in je hostfile. Deze kun je hier vinden: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts leeg je DNS cache, voer het ping & traceroute commando uit. Code: Selecteer alles [windowstoets+r] -> cmd -> [Ctrl+Shift+Enter] Hierna: [code:1:93ce5af455]tracert www.google.nl ping www.google.nl [/code:1:93ce5af455] Voeg evt. http://www.google.nl toe aan vertrouwde websites in IE. Extra -> Internetopties -> tabblad Beveiliging -> Vink Serververificatie (https:) voor alle websites in deze zone vereist uit Mocht dit ook niets opleveren, welke melding krijg je dan precies? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Alles geprobeerd, niets heeft geholpen. Alle websites toegankelijk behalve www.google.nl tracert www.google.nl traceren van de route naar www.google.nl (204.152.194.204) via max 30 hops ping www.google.nl met 32 bytes aan gegevens 4 x timeout 100% verlies. Bij het klikken op de site in IE melding: webpagina kan niet worden weergegeven. Mogelijke acties, verbindingsproblemen vaststellen, etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 ik weet niet of het is opgekomen, maar misschien heeft google een intern probleem? (google doet het bij mij wel btw) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Google doet het bij mijn vader ook op zijn laptop. Niet op zijn desktop. Blijft een apart verhaal. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Post eens een HijackThislog van je vader hier op het forum... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 [quote:3112e57ee6="wim van uden"]Google doet het bij mijn vader ook op zijn laptop. Niet op zijn desktop. Blijft een apart verhaal.[/quote:3112e57ee6] Wat je kan doen is de volgende 2 progjes installeren,wel eerst updaten. Laten scannen en logs posten bij Beveiliging.Een expert kan je dan verder helpen. http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html? http://www.trendmicro.com/ftp/products/hijackthis/beta/HijackThis.msi Logs dus ook posten bij beveiliging :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Weer de hele middag aan de telefoon gehangen. Flushdns is gelukt nu. Hielp niet. Windows live verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Heeft niet geholpen. Ik zal de Hijacklog met hem doornemen en dan posten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2011 Het is beter om een HijackThis-log te posten bij Beveiliging. Er wordt dan eerder gereageerd waarschijnlijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2011 Hijackthislog geplaatst bij Beveiliging. Malwarebytes, geen malware gevonden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 Kijk eens of er een vermelding staat in het hostfile waardoor de verbinding met www.google.nl niet werkt. Deze vind je onder C:\Windows\System32\drivers\etc\ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 [quote:d26046994f="wim van uden"]Google doet het bij mijn vader ook op zijn laptop. Niet op zijn desktop. Blijft een apart verhaal.[/quote:d26046994f] Ik neem aan via hetzelfde IP nr. bij dezelfde ISP.... Als dat zo is, wordt het inderdaad bizar, omdat het me in eerste instantie in de verte deed denken aan [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=210939&highlight=daihatsu]mijn eigen onoplosbare vraagstuk[/url]. Maar dat betreft [u:d26046994f]alle systemen[/u:d26046994f] via 1 IP nr. bij dezelfde ISP. De enige lering die ik eruit heb getrokken, is dat de wonderen in Internetland onuitputtelijk zijn. :? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2011 [quote:a2ad444a1e="caine"]Kijk eens of er een vermelding staat in het hostfile waardoor de verbinding met www.google.nl niet werkt. Deze vind je onder C:\Windows\System32\drivers\etc\[/quote:a2ad444a1e] Dit zal niet helpen, want zoals hij al aangeeft, het pingen of traceren werkt wel, dus hij kan het goede IP adres krijgen. Heb je al bij proxy instellingen gekeken? Dit was ook bij mijn ouders laptop zo dat er een proxy was geïnstalleerd door een virus en dat hij daardoor bij o.a. Google raar deed. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen