Ga naar inhoud

XP driver Audio opnemen lukt niet, afspelen geluid gaat goed


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen, Ik heb hier een Dell StudioXPS computer waarvan ik terug ben gegaan van Windows 7 naar Windows XP. Alleen Dell levert jammer genoeg geen ondersteuning voor de XP drivers. Nu heb ik de volgende driver volgens Everest Ultimate. Intel HDMI @ Intel Ibex Peak PCH - High Definition Audio Controller PCI Realtek ALC887 @ Intel Ibex Peak PCH - High Definition Audio Controller PCI Ik kan prima geluid afspelen, geen enkel probleem. Alleen lukt het mij niet om de een of andere reden om geluid op te nemen. Als je bij Deze computer, Hardware gaat kijken zie je ook dat het volgende apparaat niet is geïnstalleerd: Audioapparaat op de Bus voor High Definition Audio en PCI Simple Communication controler Wie weet nu welke software ik moet hebben om wel te kunnen opnemen onder Windows XP? Bij Windows 7 werkt het wel perfect het opnemen.
Link naar reactie
@ Ronald, [quote:adcfbde77a]Als je bij Deze computer, Hardware gaat kijken zie je ook dat het volgende apparaat niet is geïnstalleerd: Audioapparaat op de Bus voor High Definition Audio en PCI Simple Communication controler[/quote:adcfbde77a] 1] ik neem aan dat je dit hebt uitgevoerd: toe voegen via hardware | wizard hardware toevoegen | en verder ?. 2]start | control panel | [klikt op] audio HQ | verschijnt het scherm ‘[b:adcfbde77a]AudioHQ[/b:adcfbde77a]' | in dit scherm heb ik een aantal icontjes: | EAX-configuratie scherm , keyboard, sound front, luidspreker en mixer. Open Mixer [klikt er op] dan zie je het scherm van Mixer en daar is er de mogelijkheid om nog wat instellingen te doen; onder ander ook om op te nemen ‘REC’. '[b:adcfbde77a]AudioHQ[/b:adcfbde77a]' zal bij Dell StudioXPS wel anders heten denk ik. Succes en groet, mericya
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...