Ga naar inhoud

Alle folders staan Read-Only


anoniem

Aanbevolen berichten

Kijk eens derkdejong, dat ik hierop zo persisteer is omdat het een probleem voor me is. Ik wil eenzelfde folder met dezelfde naam dus, maar met een andere inhoud openen en dat kan ik dus niet want ik kan de oorspronkelijke folder niet tijdelijk hernoemen. Waarom ik dat wil laat ik in het midden, dat voert te ver maar heeft te maklen met programmeren en uittesten. Dus ik had liever een oplossing. Heb je die? Rosturp. Natuurlijk is dat uitgetest!! Zie verder mijn antwoord aan derkdejong hierboven. MVG perloc
Link naar reactie
Windows heeft jou hoogstwaarschijnlijk niet de vereiste rechten gegeven, datgene te doen, welk in Windows XP normaal helemaal geen problemen geeft! Dus ga je die rechten terugclaimen! Allereerst klik/dubbleklik je op [color=Navy:f24b5b3a79] [b:f24b5b3a79]Computer[/b:f24b5b3a79][/color:f24b5b3a79], zodat je het Explorervenster krijgt, waarin alle schijven staan vermeld. Vervolgens klik je met rechts die partitie of harde schijf aan, waarmee je problemen hebt en kies je in het uitklapmenu voor [color=Navy:f24b5b3a79][b:f24b5b3a79]Eigenschappen[/b:f24b5b3a79][/color:f24b5b3a79]. Je klikt vervolgens in het venster [color=Navy:f24b5b3a79][b:f24b5b3a79]Eigenschappen van ....[/b:f24b5b3a79][/color:f24b5b3a79]op de [color=Navy:f24b5b3a79][b:f24b5b3a79]tab Beveiliging[/b:f24b5b3a79][/color:f24b5b3a79] en dan op de [color=Navy:f24b5b3a79][b:f24b5b3a79]knop Bewerken[/b:f24b5b3a79][/color:f24b5b3a79]. Klik in het venster [color=Navy:f24b5b3a79][b:f24b5b3a79]Machtigingen voor ....[/b:f24b5b3a79][/color:f24b5b3a79] in het bovenste binnenvenster op [color=Navy:f24b5b3a79][b:f24b5b3a79]Gebruiker (User)/jouw naam[/b:f24b5b3a79][/color:f24b5b3a79] en vervolgens klik je in het onderste binnenvenster [color=Navy:f24b5b3a79][b:f24b5b3a79]onder Toestaan[/b:f24b5b3a79][/color:f24b5b3a79], [b:f24b5b3a79][color=Navy:f24b5b3a79]achter Volledig beheer[/color:f24b5b3a79] [/b:f24b5b3a79]het hokje aan. Vervolgens zie je dat alle hokjes aangevinkt worden. Klik op de [color=Navy:f24b5b3a79][b:f24b5b3a79]knop Toepassen[/b:f24b5b3a79][/color:f24b5b3a79] en daarna tweemaal op de [color=Navy:f24b5b3a79][b:f24b5b3a79]knop OK[/b:f24b5b3a79][/color:f24b5b3a79]. Hierna heb je de rechten op die partitie of harde schijf toegeeigend en kan je vervolgens weer alle handelingen verrichten, die je normaal gewend bent te doen.
Link naar reactie
Abraham54: Helaas, ik heb alles in het Engels en kan je aanwijzingen niet volgen. De eerste twee: Rechts klik computer en Properties nog wel, maar dan krijg ik een menu met de volgende tabs: General, Tools, Hardware, Sharing en Quota. Dus je volgende stap: [quote:230f6228eb]Je klikt vervolgens in het venster Eigenschappen van ....op de tab Beveiliging en dan op de knop Bewerken. [/quote:230f6228eb] zit er niet bij. perloc
Link naar reactie
Een hele simpele optie voor dit probleem is...: 1. Maak een FAT32 partitie aan die groot genoeg is 2. kopieer alle mappen/bestanden erheen 3. formatteer de originele NTFS partitie 4. kopieer alle mappen/bestanden weer terug op de vet geformatteerde NTFS partitie Klaar.... je kunt met de bestanden nu doen wat je wilt.... Wat is de "truc" hierachter... Wel als je alles overzet naar de FAT32 partitie wordt de hele NTFS-rechten geschiedenis gewist... dus als je het weer terug zet dan heeft iedereen die rechten heeft op de vet geformatteerde NTFS partitie ook rechten op alle mappen en bestanden. Weg alle read-onlys.... Check voor de zekerheid op de FAT32 of de algemene rechten geen read only zijn, die moet je dan eerst weghalen...
Link naar reactie
[quote:eaae87518f="derkdejong"]in xp hier staan alle folders (standaard dus kennelijk) op alleen-lezen. veranderen van naam is geen enkel probleem....[/quote:eaae87518f] Dat is hier op een oude PC met XP Home ook het geval. Zal wel een foutje zijn van Explorer. Of folders alleen-lezen zijn kan ook worden gecheckt, achter de Opdrachtprompt [code:1:eaae87518f] attrib /s [/code:1:eaae87518f][Enter] @perloc, gaat het hier om XP home of professional? Indien die laatste, check dan deze twee onderstaande Engelstalige hyperlinks http://www.microsoft.com/windowsxp/using/security/learnmore/accesscontrol.mspx http://support.microsoft.com/kb/308419
Link naar reactie
andre@home: Ik heb het probleem op 2 computers met samen honderden GBytes aan informatie. Het probleem zit in ALLE roots van de HD's, dus in alle drives (letters). In de subfolders ontbreekt de read-only markering, daar heb ik geen probleem. Dus deze methode is erg omslachtig. Er moet een kortere oplossing zijn. Een mogelijke oplossing is om via Partition Magic de patitie naar FAT32 om te zetten en dan weer terug naar FNTS. Zal ik eens proberen. Maar eerst images draaien. Nu ik daarop kom, zal, als het lukt, ik na de behandeling weer alle images opnieuw moeten aanmaken. jolo: beide artikelen hebben het probleem dat, wanneer na rechtklik op de drive en op de properties wordt geklikt, in het volgende menu de tab SECURITY niet wordt gevonden: zie advies van Abraham54 en mijn antwoord daarop. perloc
Link naar reactie
Dat wisselen van NTFS naar Fat32/16 ging altijd zo soepel met Partition Magic, maar helaas, ik krijg PM niet meer opgestart. Hij meldt eerst Mouse Driver installed en gelijk daarop Mouse not found, no driver installed. Einde verhaal. Het heeft altijd gewerkt! Ik heb ook Acronis Disk Director Suite (10 meen ik). Daarvan geeft de Full Version de bekende fout (welk ook voorkomt bij Acronis True Image 9) E000101F4, welk vollop is te vinden op Internet, maar ik heb daar nog geen bruikbare oplossing, noch op de site van Acronis zelf, gevonden. Alleen de Safe Mode daarvan werkt maar daar ontbreekt de omzetting van NTFS --> Fat32 (en terug). Kan dat ook in Windows zelf? Ik werk met WinXP prof SP#3. perloc
Link naar reactie
[quote:c61d9ec200="perloc"]Dat wisselen van NTFS naar Fat32/16 ging altijd zo soepel met Partition Magic, maar helaas, ik krijg PM niet meer opgestart. Hij meldt eerst Mouse Driver installed en gelijk daarop Mouse not found, no driver installed. Einde verhaal. Het heeft altijd gewerkt! [/quote:c61d9ec200]start je vanaf CD? Waarschijnlijk zit er in de opstartbestanden een verwijzing naar een A:..... tja je hebt een CD..... Truuc is dan: met F8 opstarten en alle opstartopties doorlopen met ja en nee. Nee bij het laden van de muisdrivers.... ik had het 3 weken geleden ook.... Alleen moet je dan PM met TAB en ENTER sturen... ipv met de muis. Ook de pijltjes kun je gebruiken. went snel....
Link naar reactie
andre@home: vergis je je niet met F8? Dat is F12, daar krijg je het bootmenu. In F8 kun je alleen kiezen hoe je je systeem wilt opstarten en vanaf CD/DVD staat daar niet bij. Ik heb geprobeerd via F12 en te kiezen voor de CD drive om PM op te starten. Dat maakt geen enkel verschil met gelijk opstarten, dus voor mij niet de oplossing. perloc
Link naar reactie
F2 is (bij mij) Bios, F8 wordt (meestal) gebruikt voor keuze menu Windows, Start Windows normal, Safe Mode etcetera, en F12 is start from keuze menu CD, C-drive, Network. Ik heb een paar andere keys, F10, F6, F5, F4 enzovoort geprobeerd (niet állemaal) maar die geven allemaal een beep. Alleen F2 en F12 worden in de opstart van de computer genoemd. Dit zou een BIOS functie moeten zijn die wel in jouw BIOS, maar niet bij mij aanwezig is. Om op Partition Magic (ik heb V8.0) terug te komen: het is wel vreemd dat dit heeft gewerkt voorheen en plotseling niet meer werkt. Dat is al vreemd voor software die op een geheugen medium staat, maar nóg vreemder voor software die op een medium is gebrand. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...